וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות הטרף, הטרקים והרוזן דרקולה: הקסם המיוחד של הרי הקרפטים ברומניה

בשיתוף פגסוס

25.7.2023 / 2:15

עם נופים מרהיבים, אגמים קסומים ואינספור אטרקציות, הרי הקרפטים ברומניה נחשבים, ובצדק, לאחד המקומות הכי מיוחדים ויפים באירופה. אבל מה בדיוק עושים שם?

הקסם המיוחד של הרי הקרפטיים

בשל יופיים הייחודי, הקסם שאין שני לו והנופים המרהיבים, במרוצת השנים שימשו הרי הקרפטים ברומניה - אחד המקומות המיוחדים והפופולרים ביותר ביבשת אירופה - כלוקיישן למספר סרטים הוליוודים מצליחים, כמו קולד מאונטן, הנוכלים בלום, סופר הצללים, האחים גרים - למבוגרים בלבד ועוד. אלא שמלבד במאים ושחקנים מפורסמים, הרי הקרפטים מושכים גם מטיילים מכל העולם, שמגיעים כדי לחזות בפלא מקרוב.

הרי הקרפטים, המשתרעים על שטח עצום של 1,500 קילומטרים ברחבי רומניה, הם ארץ פלאות אמיתית. הם מקיפים למעלה משליש משטחה של המדינה, ומספקים נופים מרהיבים של פסגות, עמקים שופעים וירוקים ומגוון רחב של נהרות ומקורות מים. מתכננים להגיע להרי הקרפטים בכוחות עצמכם או במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה בדרך קבע? ריכזנו את כל המקומות שאסור לכם לפספס. כמו כן מזמינים אתכם לקבל מידע נוסף על טיול מאורגן לרומניה - באתר פגסוס.

מבט מלמעלה על טרנסלפינה

מסלולי הליכה, טרקים ואפילו ספורט חורף

מחפשים טיולי טבע מאתגרים, טרקים או תצפיות ייחודיות? הרי הקרפטים מציעים רשת ענפה של מסלולי הליכה לכל הרמות, שיתאימו הן למטיילים מנוסים והן למשפחות, שרק רוצות לטעום מהיופי הייחודי של המקום. שניים מהמסלולים היותר פופולרים של האזור הם טרנספגרשאן (Transfăgărășan) וטרנסלפינה (Transalpina), שלוקחים את המטיילים דרך שבילים מפותלים בין ההרים, כשברקע הנופים הפנורמיים המרשימים של האזור. גם המסלולים רוקאר-בראן (Rucăr-Bran) ופראהובה (Prahova), שעוברים דרך כפרים מסורתיים, מציעים למטיילים חוויה יוצאת דופן.

מלבד מסלולי הליכה בדרגות שונות, בהרי הקרפטים גם לא מעט פארקים יפים, אגמים ואפילו קרחונים בחודשי החורף. פארק פיאטרה קריולוי (Piatra Craiului) מספק למבקרים הצצה נדירה לחיי הבר המקומיים, ולמגוון רחב של צמחים, חלקם ייחודיים להרי הקרפטים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אגם בלאה, רומניה. ShutterStock
אחד האגמים הכי יפים בכל רומניה. בלאה/ShutterStock

באזור נמצאים גם כמה מהאגמים היפים ביותר בכל רומניה, כמו אגם בלאה, הממוקם בגובה 2,034 מטר. האגם הייחודי הזה נגיש באמצעות רכבל ומוקף בפסגות דרמטיות, וניתן למצוא בו מספר מפלים מרהיבים, המציגים את כוחו של הטבע במלוא תפארתו.

בחודשי החורף הקרירים, הרי הקרפטים הופכים לארץ פלאות קסומה. באזור לא מעט אתרי סקי וסנובורד, עם כמה מהמסלולים היפים ביותר באירופה, חלקם עוברים דרך יערות עבותים ותצפיות מרהיבות. ברוב אתרי הסקי גם מסעדות ובתי קפה ואף פעילויות שונות לילדים וילדים ברוחם.

מוקפת ביערות וגנים ציוריים. טירת פלש

אזור הרי הקרפטים ידוע לא רק בנופים עוצרי הנשימה שלו, אלא גם בעברו המפורסם, המלא בסיפורים ואגדות על יצורים עתיקים

דובים, טורפים ומגוון רחב של בעלי כנף: חיות הבר של הקרפטים

הרי הקרפטים משמשים כביתם של חיות בר רבות ומגוונות כמו דובים חומים וטורפים רבים כמו הזאב האפור והשונר האירו-אסיאתי. בנוסף, הרי הקרפטים הם גם גן עדן לחובבי צפרות, עם למעלה מ-200 מיני עופות המאכלסים את האזור, כולל עופות דורסים כמו עיט הזהב והעיט המנוקד.

ד"ש מהרוזן דרקולה

אזור הרי הקרפטים ידוע לא רק בנופים עוצרי הנשימה שלו, אלא גם בעברו המפורסם, המלא בסיפורים ואגדות על יצורים עתיקים, אבירים אמיצים ושליטים אגדיים. הטירות והמבצרים השונים הפזורים בין ההרים מלאים בהיסטוריה, ומושכים מבקרים רבים מדי שנה. בין הטירות היותר מפורסמות באזור היא טירת בראן, המזוהה לעתים קרובות עם הרוזן דרקולה, זאת בשל הארכיטקטורה הגותית שלה והמיקום המיוחד על צלע הר. טירה נוספת שמחייבת ביקור היא טירת פלש, המוקפת ביערות וגנים ציוריים. מבצר רסנוב שנבנה עוד במאה ה-13, שווה ביקור גם הוא. הוא מספק הצצה לעברה של רומניה ומספק נוף עוצר נשימה לרכס שמסביב.

כמו לחזור אחורה בזמן. ויסקרי

@romania

Experiencing the magic of Viscri village at sunset ?? There's something so serene about watching the cows come home while the sun sets over the horizon. This picturesque village feels like it's frozen in time, and it's the perfect place to unwind and reconnect with nature. Who else dreams of a peaceful countryside escape like this?

♬ original sound - Romania

כמו לחזור אחורה בזמן: הכפרים האותנטיים של האזור

בין ההרים והמסלולים של הקרפטים שוכנים כמה מהכפרים הכי מיוחדים בכל אירופה, המספקים הצצה למורשת התרבותית העשירה של המדינה, לאורח החיים המסורתי שנשמר עד לימים אלו וליופי הטבעי המרהיב. אחד מאותם כפרים מיוחדים הוא ויסקרי, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. הרחובות המרוצפים והמיוחדים, הבתים המקסימים וכמובן הכנסייה שיושבת על ראש גבעה הפכו את הכפר ליעד פופולרי בקרב תיירים. כפר נוסף ששווה ביקור הוא סיביל, שממוקם למרגלות הרי הקרפטים. יש בו אווירה ייחודית, שקטה ונעימה ואפילו מוזיאון זכוכית ייחודי, שנחשב לאחד המוזיאונים הכי מיוחדים בכל האזור.

לא רק ממליגה: מה אוכלים באזור?

ברומניה לא מעט מטעמים מקומיים, שרק בשבילם שווה לבקר במדינה. חלק מאותם מטעמים מיוחדים נמצאים אך ורק באזור הקרפטים, זאת הודות למורשת החקלאית העשירה של האזור. המסעדות המקומיות מתבססות על חומרי גלם מקומיים, ירקות טריים ובשרים עדינים. מלבד ממליגה, כמובן, אחת המנות האייקוניות של האזור היא הסרמלה - גלילי כרוב ממולאים בבשר, אורז ותבלינים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully