וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות נדירות ונופים חלומיים: פנינות הטבע הנסתרות של בולגריה

בשיתוף פגסוס

28.9.2023 / 2:15

היופי של פארק פירין, האגמים המרהיבים של רילה, בעלי החיים של רודופי והנופים הייחודים של פארק מרכז הבלקן. ביקור קצת אחר באחת המדינות הכי ירוקות באירופה

מטייל צעיר משקיף על אגמי רילה, בולגריה. ShutterStock
מטייל צעיר משקיף על אגמי רילה, בולגריה/ShutterStock

יש לא מעט סיבות לבקר בבולגריה, אחת המדינות המגוונות, היפות והמעניינות באירופה. הארכיטקטורה יוצאת הדופן, האוכל המעולה, האטרקציות, השטחים הירוקים האינסופיים שלה והפארקים הלאומיים ושמורות הטבע המכסים לא פחות מ-35 אחוז משטחה, מה שהופך אותה לאחת המדינות הכי ירוקות בעולם.

בבולגריה לא מעט פארקים לאומיים וטבע פראי שרק מחכה שיחקרו אותו. אז אם אתם מחפשים טיול קצת אחר במרחק טיסה קצרה מישראל, בולגריה תתאים לכם כמו כפפה ליד.

אם הצלחנו לשכנע אתכם ואתם מתכננים לבקר בבולגריה במסגרת טיול מאורגן כפי שמציעה חברת פגסוס או באופן עצמאי, הכתבה הזו בשבילכם.

27,000 דונם של מגוון ביולוגי

מלבד חיות בר וצמחים נדירים, בפארק גם מסלולי הליכה רבים וטרקים למטיבי לכת, המשקיפים לנופים יוצאי דופן, כולל אגמי הקרח המפורסמים של האזור

אחד מאוצרות הטבע החשובים ביותר של בולגריה הוא הפארק הלאומי פירין, הנחשב לאחד הפארקים היפים באירופה. פירין, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, משתרע על שטח עצום של למעלה מ-27,000 דונם ומשמש כמקלט למגוון ביולוגי רחב.

אחד הדברים היותר מיוחדים בפארק פירין, הוא הניגודיות שבו. הוא אמנם מלא בשטחים ירוקים אינסופיים, אך מתאפיין בנוף אלפיני ייחודי, הכולל כמה מהפסגות הגבוהות ביותר של הבלקן, ביניהן גם פסגת הר ויהרן, הניצבת בגובה של כמעט 3,000 מטרים מעל פני הים. רכסי ההרים המרשימים מציעים נופים עוצרי נשימה של עמקים בתוליים, אגמים, קרחונים ויערות עבותים.

טיול מאורגן לבולגריה - מידע נוסף על באתר פגסוס

הפארק מתהדר במערכות אקולוגיות מגוונות, עם למעלה מ-1,300 מיני צמחים, מה שהופך אותו לגן עדן לבוטנאים וחובבי טבע. ניתן למצוא בו גם מגוון רחב של חיות בר, כמו דובים חומים, זאבים, וגם את היעל הבלקני, שנמצא בסכנת הכחדה.

מלבד חיות בר וצמחים נדירים, בפארק גם מסלולי הליכה רבים וטרקים למטיבי לכת, המשקיפים לנופים יוצאי דופן, כולל אגמי הקרח המפורסמים של האזור, ובהם גם אגם פופובו היפהפה. ניתן לטייל במסלולי ההליכה השונים ברגל או באמצעות אופני הרים, כשבחודשי החורף הופך המקום לאתר סקי אחד גדול, המאגד גולשים מכל רחבי העולם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
@tattio Today I've discovered Seven Rila Lakes ? I'm in love ?? #Bulgaria #travel #hiking ♬ The Good Part - AJR

תופעת הטבע של רילה

אחד המקומות הכי יפים ומיוחדים בכל בולגריה, הוא ללא ספק שבעת אגמי רילה - אוצר טבע אמיתי המושך מבקרים מכל העולם. האגמים המיוחדים האלו נמצאים באזור קסום במיוחד, בסמוך להרי רילה הגבוהים. לכל אחד משבעת האגמים מאפיינים ייחודיים וצבע משלו, שנוצרו כתוצאה משילוב של תהליכים גיאולוגיים רבי שנים ואקלים ייחודי, והם משתנים בהתאם לזווית ולאור השמש.

בין האגמים של רילה ניתן למצוא את אגם הדמעות - האגם הגבוה ביותר מבין השבעה, אגם העין - הנחשב לאגם העמוק ביותר, אגם הכליות - שמזכיר בצורתו כליה, אגם התאומים - המורכב משני אגמים צמודים, אגם הדגים ועוד.

אל האגמים ניתן להגיע באמצעות מסלולי הליכה שונים, המציעים למבקרים הזדמנות נדירה לצפות באחת מתופעות הטבע המיוחדות ביותר במדינה. הזמן האידיאלי לבקר באזור הוא בחודשי הקיץ, אך הוא מתאים לטיולים לאורך כל השנה. אגב, מלבד אגמים, באזור גם נמצא מנזר רילה - מבנה עתיק ומרשים, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

הטיולים והמורשת התרבותית של רודופי

בלב לבה של בולגריה, נמצא לו רכס הרי רודופי - המהווה גן עדן לחובבי טבע. באזור נופים מרשימים, חיות בר מגוונות ואינספור אטרקציות, שהופכים אותו למבוקש במיוחד בקרב מטיילים מקומיים וזרים כאחד. הרכס העוצמתי הזה משתרע על שטח נרחב של למעלה מ-14,000 קמ"ר ומתגאה במגוון מדהים של מערכות אקולוגיות. ניתן למצוא בו שטחים ירוקים רבים, יערות עבותים, נהרות בתוליים ופסגות מרהיבות, שחלקן מגיעות לגובה של למעלה מ-2,000 מטר.

אחת הסיבות לפופולריות הרבה של הרי רודופי בקרב חובבי הטבע היא המגוון הביולוגי המרשים שניתן למצוא בה; יש באזור שפע של צמחים נדירים וחיות בר שקשה לראות במקומות אחרים, כמו השונר האירו אסייתי או הדוב החום. ברודופי גם שפע של בעלי כנף, כמו נשרים ובזים.

מלבד נופים עוצרי נשימה ומסלולי הליכה רבים, האזור ידוע גם במורשת התרבותית שלו. הוא מפורסם הודות לשילוב ייחודי של מנהגים מקומיים, פולקלור ומורשת מוזיקלית. למבקרים במקום הזדמנות נדירה לצפות במופעים מיוחדים ולהציץ לחייהם של המקומיים שגרים עד לימים אלו בכפרים עתיקים.

הפסיפס הייחודי של פארק מרכז הבלקן

אחד הפארקים היותר פופולריים במדינה הוא הפארק הלאומי מרכז הבלקן, שנמצא בלב בולגריה ומשתרע על שטח עצום של 70,000 דונם. הפארק המרשים הזה מוקף בנופים מרהיבים; מסביב לו פסגות רבות, עמקים ויערות, היוצרים פסיפס ייחודי ומרהיב.

בפארק לא מעט נקודות ששוות ביקור ואטרקציות מהנות, אך נראה שהיהלום שבכתר הוא פסגת בוטב, הפסגה הגבוהה ביותר בהרי הבלקן, הניצבת בגובה 2,376 מטרים מעל פני הים. מטפסים בכל הרמות וגם מטיילים שמעולם לא התנסו בטיפוס, נמשכים לכיבוש הפסגה הזו, ממנה נשקף נוף יוצא דופן של האזור שמסביב. מלבד מגוון רחב של צמחים שחלקם נדירים, בפארק גם בעלי חיים רבים, חלקם בסכנת הכחדה ממשית, כמו היעל הבלקני, הדובים החמים והנשר הזהוב.

הפארק הלאומי מרכז הבלקן מציע למבקרים בו מסלולי הליכה רבים, אך גם מסלולי אופניים למטיילים שמחפשים טיול מעט אחר. נערכים בו סיורים מודרכים בדרך קבע וניתן למצוא בו גם לא מעט פינות ישיבה ופיקניק, המתאימים לכל המשפחה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • בולגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully