וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זן נדיר של "דרקון" שכולם חשבו שנכחד אותר שוב בטבע

12.7.2023 / 0:05

אוכלוסיית לטאות שהוגדרו כנכחדות מאז 1969 אותרה במלבורן שבאוסטרליה ושם מאמינים שאלו רק "הניצולים" הראשונים: "זו תגלית מדהימה". צפו

האם תועד דרקון מעופף בסין?/YOUTUBE

אוכלוסייה של "דרקוני ערבות ויקטוריאניים חסרי אוזניים" שהם למעשה מין של לטאות שנראו לאחרונה בשנת 1969, התגלו כעת שוב בטבע. הזוחלים הנדירים האלו, שאורכם מגיע ל-15 סנטימטרים, שייכים למשפחת החרדוניןים, שנקראים באנגלית גם "לטאות דרקוןן".

הם היו נפוצים בעיקר בערבות הדשא של מערב מלבורן, אוסטרליה, אבל במשך השנים הם נכחדו בגלל אובדן בתי הגידול שלהם וטורפים כמו שועלים וחתולי רחוב.

אלא שכעת "ניצולים" של הלטאות האלו התגלו מחדש. בתקשורת האוסטרלית דווח שממשרד הסביבה נמסר ש"זו תגלית מדהימה שנותנת לנו אפשרות להחזיר את הזנים הנדירים האלו שנחשבו כבר לנכחדים ואבודים. בעזרת השותפים שלנו נמשיך להילחם בהכחדת המין הזה שנמצא בסכנת הכחדה חמורה - כדי להבטיח שהדורות הבאים יוכלו לראות וללמוד על הלטאה הייחודית הזו".

ארגון השימור החיות במחוז ויקטוריה עסק בחיפוש פעיל אחר הדרקונים הללו מאז 2017. המנכ"לית שלו, ד"ר ג'ני גריי, התרגשה מהצלחתם למצוא אותו: "הגילוי מחדש יוצא הדופן של הלטאה הזו שהייתה בסכנת הכחדה קריטית מעורר אופטימיות להחלמת המין הוויקטוריאני הזה", אמרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

צפו בכתבה בנושא

הממשלה המקומית השקיעה מעל 100 אלף דולר בפרויקט חדש שמטרתו לאמן כלבי איתור שירחרחו וינסו לאתר עוד מהאוכלוסייה הנכחדת של הלטאות.

המיקום המדוייק שבו נמצאו הלטאות נשמר בינתיים בסוד כדי להגן עליהן ועל בתי הגידול שלהן, כאשר בארגון השימור בויקטוריה עובדים כעת על בנייה מחדש של בתי גידול מיוחדים ללטאות כדי לשמור עליהן מפני טורפים ולגרום לכך שהן לא תיכחדנה שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully