וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטובים לטיס: האחים שהעפילו לפסגת תחרות עיצוב מטוסים בינלאומית

בן ותום בובליל סיימו בין עשרת הראשונים בתחרות עיצוב בינלאומית למטוס המטען החדש של חברת Airbus. "הצלחנו להישאר מקוריים ולעשות משהו שלא נעשה מעולם. אנחנו גאים מאוד", סיפרו האחים

בן ותום בובליל. באדיבות המצולמים
בן ותום בובליל (צילום: באדיבות המצולמים)/באדיבות המצולמים

בן בובליל (26) ואחיו תום (22) סיימו בין עשרת הראשונים מעל 4,000 בתחרות עיצוב בינלאומית של יצרנית המטוסים Airbus, שפנתה לציבור הרחב בחיפוש אחר רעיונות לעיצוב מטוס המטען החדש A350F.

"החברה הודיעה על התחרות באוקטובר 2022", משחזר בן, "אחי תום, שהוא איש התעופה הכי נלהב שאני מכיר, הביא את זה לידיעתי והציע שנעשה את זה ביחד. שאלתי אותו, 'אם אנחנו נכנסים לזה ומנצחים, האם זה יהיה הדבר הכי גדול שקרה לך בחיים?', הוא ענה כן, אז התחלנו".

חברת Airbus ביקשה עיצובים שיענו על קריטריונים מסוימים, כמו רמה מסוימת של תצוגה, הבלטת יכולות המטוס, אפיון וכדומה. בנוסף, היו חוקים ברורים להיכן ניתן לשים אלמנטים גרפיים כמו תמונות ולוגואים. לא היו פרסים כספיים לזוכי התחרות, אך העיצוב המנצח יזכה להיות העיצוב הרשמי של המטוס. "עבדנו על העיצוב כחודש וחצי. מטרותינו העיקריות היו לתת השראה למעצבים וחובבי מטוסים, ולייצר עיצוב שהוא נכון ל־Airbus שאינו נראה מעולם", אומר בן.

תחרות עיצוב בינלאומית של יצרנית המטוסים Airbus. בן ותום בובליל, באדיבות המצולמים
העיצוב המדובר שהגיע ל-10 הגדולים/באדיבות המצולמים, בן ותום בובליל

"בהתחלה מקבלים מהחברה תמונה של המטוס שהוא כולו לבן משני צדדיו, ועל זה מעצבים. בעיצוב שלנו הצגנו את היכולות של המטוס באמצעות אייקונים מעוצבים שיצרנו. אותם אייקונים מוצגים במיקומים אסטרטגיים ומחוברים אחד לשני באמצעות פס צבעוני, שמתחיל מחלונות הטייסים ומסתיים בחלקו האחורי של המטוס, שמדגיש את היותו בנוי מקרבון פייבר. הצגנו את החיסכון בדלק והיתרונות הסביבתיים על המנועים, ופרסנו חיצים על המטוס להדגיש על היותו מטוס הובלה. וידאנו שהעיצוב עונה על חוקי התחרות שהחברה הציבה, ועונה על משימתנו לייצר מטוס עם תכונות שלא נראו מעולם בעיצובי מטוסים".

בחודש מרץ Airbus העלתה סרטון עדכון מהתחרות שהציג עשרות עיצובים שונים, אך נתן דגש מיוחד לשמונה האחרונים. אחד לפני הסוף הוצג העיצוב של הצוות הישראלי. ההכרזה על העיצוב המנצח נערכה באירוע הסלון האווירי הבינלאומי שהתקיים לאחרונה בפריז. החברה החליטה לייצר בעצמה עיצוב חדש, בהתבסס על שני עיצובים דומים אשר נשלחו לתחרות, והכריזה עליו כמנצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תחרות עיצוב בינלאומית של יצרנית המטוסים Airbus. בן ותום בובליל, באדיבות המצולמים
טקסטורת חצים של משלוח על כל המטוס/באדיבות המצולמים, בן ותום בובליל

האחים בובליל הגיעו לתצוגה בפריז, ואף שוחחו עם בכירי החברה. במכתב רשמי שקיבלו נמסר להם כי העיצוב שלהם היה בין עשרת המובילים, מתוך מעל ל־4000 עיצובים שהוגשו, ואף זכה לשבחים והתעניינות. "בין הדברים שאהבנו בעיצוב שלכם", כתבו אנשי החברה לאחים, "הייתה העובדה שהוא מחושב מאוד, מאוד מסודר, ומתועד היטב. הרבה זמן, מאמץ וכישרון הושקעו בזה. אנו מברכים אתכם על היצירתיות והמסירות", צוין במכתב.

בן מדגיש כי רק העבודה המשותפת עם אחיו, שמכיר בעל פה כל דגם, הביאה את התוצאה הרצויה. "בזכות הידע וההבנה של תום במטוסים הצלחנו להישאר מקוריים, ולעשות משהו שלא נעשה מעולם. אנחנו גאים מאוד".

תחרות עיצוב בינלאומית של יצרנית המטוסים Airbus. בן ותום בובליל, באדיבות המצולמים
אייקונים מקוריים במקומות אסטרטגיים/באדיבות המצולמים, בן ותום בובליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully