וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מברצלונה ומדריד: 5 הערים הכי מיוחדות בדרום ספרד

בשיתוף פגסוס

16.7.2023 / 11:15

הקסם של סביליה, הנופים של גרנדה, המורשת של מלאגה והיופי של רונדה ומיחאס. מגיעים לדרום ספרד? את הערים האלו אסור לכם לפספס

גרנדה, ספרד. ShutterStock
מושך מדי שנה מיליוני מבקרים. אלהמברה בגרנדה/ShutterStock

חלקה הדרומי של ספרד הוא אזור יוצא דופן ושובה לב, המציע שילוב ייחודי של היסטוריה עשירה, תרבות תוססת, נופים עוצרי נשימה ומזג אוויר מושלם, כמעט לכל אורך ימות השנה. אמנם מדריד וברצלונה הן שתי הערים הכי פופולריות במדינה, אך בדרום ספרד כמה ערים ועיירות שוות לא פחות, שלא כדאי לפספס בטיול הבא שלכם.

אז אם אתם מתכננים לבקר בדרום ספרד, בין אם במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה או במסגרת טיול עצמאי, ריכזנו 5 מקומות שאסור לכם לפספס.

עיר יוצאת דופן. מבט על סביליה

מארכיטקטורה ועד פלמנקו: הקסם של סביליה

סביליה, בירת אנדלוסיה, היא עיר יוצאת דופן. היא מלאה בהיסטוריה עשירה, מורשת תרבותית, ארכיטקטורה ייחודית ועוד. מהארמונות והקתדרלות המדהימים שלה ועד לרחובות הצרים והקסומים, סביליה היא יעד שמותיר רושם מתמשך על כל המבקרים.

בירת אנדלוסיה ידועה בארכיטקטורה באמת יוצאת דופן, המשקפת את המורשת התרבותית המגוונת שלה. אלא שעם כל הכבוד למבנים המרשימים הרבים, היהלום שבכתר הוא מצודת אלקסר, ארמון מפואר שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בסמוך למבנה האייקוני הזה נמצא מבנה חשוב נוסף - קתדרלת סביליה המרשימה, הנחשבת לקתדרלה הגותית הגדולה בעולם.

סביליה היא גם מקום הולדתו של הפלמנקו - סגנון מוזיקה צועני ומורכב, שמבוסס על כ-60 סוגי מקצבים. בעיר מגוון רחב של מופעי פלמנקו, הנחשבים לטובים בעולם. מלבד מופעי פלמנקו, בסביליה נערכים פסטיבלים נוספים לאורך השנה וניתן למצוא בה גם עשרות שווקים ואינספור מסעדות ובתי קפה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גרנדה: שילוב של נופים, תרבות ואוכל מעולה

גרנדה, השוכנת למרגלות הרי סיירה נבאדה, היא עוד עיר דרומית מהפנטת, שידועה גם כן במורשת הפלמנקו המפוארת שלה. יש בה אתרים חשובים ולא מעט אטרקציות, אך מעל כולם ניצב אלהמברה - מתחם ייחודי של ארמונות ומבצרים שראשיתם עוד במאה ה-13. המתחם, שגם הוא הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, מושך מדי שנה מיליוני מבקרים שנשבים בקסם הייחודי שלו.

מקום נוסף שאסור לפספס בגרנדה הוא רובע אלבאיסין ההיסטורי, שבו ניתן להסתובב במשך שעות ארוכות. הוא נמצא על גבעה תלולה וכולל תצפית מרהיבה, וגם הוא, בדומה לאתרים נוספים ברשימה, נכנס לרשימה הנוצצת של אונסק"ו כשהוכרז כאתר מורשת עולמית. ברובע הקסום הזה סמטאות ציוריות, כנסיות עתיקות, חנויות בוטיק קטנות ועוד.

רעבים? בדומה לערים אחרות בספרד, גם גרנדה ידועה בתרבות הטאפאס שלה. ברחבי העיר מסעדות רבות המגישות טאפאסים מקומיים לצד משקה צונן, כשבחלק מהמסעדות מנות הטאפאס מוגשות ללא עלות, בכפוף להזמנת משקה אלכוהולי.

למידע נוסף על טיול מאורגן לספרד באתר פגסוס לחצו כאן>>

פלאזה דה טורוס דה רונדה מלאגה בספרד. Shutterstock, ShutterStock
שילוב מרתק של היסטוריה, אמנות וחופים מרהיבים. מלאגה/ShutterStock, Shutterstock

מלאגה, מולדתו של פבלו פיקאסו

העיר שבה נולד הצייר הידוע פבלו פיקאסו, היא שילוב מרתק של היסטוריה, אמנות וחופים מרהיבים. מחד, היא נחשבת ליעד מועדף עבור חובבי תרבות, עם מגוון המוזיאונים שבה (כולל מוזיאון פיקאסו כמובן), הכנסיות והאתרים הדתיים, ומאידך מציגה רצועת חוף מרשימה, סצנה קולינרית מתפתחת וחיי לילה תוססים.

בלב העיר מלאגה נמצא מוזיאון פיקאסו, הכולל אוסף מרשים במיוחד של אחד האמנים הגדולים בכל הזמנים. המוזיאון מספק תובנות מרתקות על האבולוציה האמנותית של פיקאסו ועל השינוי שעבר לאורך השנים. יש בו תצוגות קבועות ותערוכות מתחלפות והוא נחשב לאחד האתרים הפופולריים ביותר בעיר.

מחפשים חופשה רגועה יותר? מלאגה, שנמצאת בקוסטה דל סול האהובה, מציעה למבקרים בה גישה למגוון רחב של חופים מדהימים. מחופים מלאים בצעירים ורועשים ועד לחופשים שקטים ובתוליים. פרט לחופים היפים של מלאגה, לא מומלץ לפספס את האוכל המעולה שניתן למצוא במקומות רבים בעיר. המסעדות המקומיות המעולות מבוססות ברובן על הדגה המקומית, ויש הטוענים שמנת ה-espeto de sardinas המפורסמת (סרדינים צלויים בגריל) היא אחת המנות הטובות ביותר בכל ספרד.

הכפר הציורי מיחאס

הכפרים הציוריים רונדה ומיחאס

בדרום ספרד לא מעט עיירות וכפרים ציוריים, אך רונדה ומיחאס, שנמצאות במרחק נסיעה קצר האחת מהשנייה, הן משהו אחר. הן מוקפות בנופים ציוריים, מתאפיינות בארכיטקטורה ייחודית למקום ומלאות במורשת תרבותית עשירה.

רונדה, השוכנת על ראש צוק, היא עיירה קסומה במיוחד. היא מוקפת בנופים שהופכים אותה לרומנטית, וניתן לבלות בה שעות ארוכות ואפילו ימים. גולת הכותרת של העיירה היא פואנטה נואבו (הגשר החדש) - פלא ארכיטקטוני יוצא דופן שנבנה במאה ה-18. מדובר בגשר יפהפה שמחבר בין העיירה החדשה לישנה, שמספק תצפית מרהיבה על הנופים שמסביב.

גם מיחאס נמצאת במקום יפהפה - על גבעות המשקיפות אל מי הים התיכון. הכפר הציורי הזה ידוע בבתים הלבנים המיוחדים והרחובות הצרים שלו. מיחאס גם ידועה במוניות החמור המפורסמות שלה, באמצעותן ניתן להגיע מנקודה לנקודה בדרך קצת אחרת ממה שהתרגלנו.

מופע פלמנקו בעיר קורדובה, ספרד. ShutterStock
עיר מיוחדת במינה. קורדובה/ShutterStock
קורדובה, ספרד. ShutterStock
עשרות מבנים ייחודים. קורדובה/ShutterStock

קורדובה מציגה: יהודים לצד מוסלמים

קורדובה היא עוד עיר מיוחדת במינה בדרום ספרד עם עבר איסלאמי עשיר. היא מלאה בסמטאות קסומות, מבנים ייחודיים, מסגדים, כנסיות ואפילו רובע יהודי. חובבי השופינג ימצאו בה לא מעט חנויות מסקרנות ויש בה גם אוכל מעולה וחיי לילה מעולים.

עבור חובבי תרבות מדובר בגן עדן אמיתי, עם עשרות מבנים ייחודים, כמו למשל קתדרלת מסקיטה, הידועה בקשתות המיוחדות שלה. הקתדרלה, שהוכרזה כמורשת עולמית של אונסק"ו, מהווה עדות חיה לפלאים האדריכליים של העיר.

על אף המורשת האיסלאמית העשירה שלה, בקורדובה גם רובע יהודי מפורסם, שגם הוא נחשב לאתר היסטורי חשוב. ברובע סמטאות צרים ורחובות ציוריים, ויש בו גם בית כנסת כמובן, ששימש את הקהילה היהודית בעיר.

שילוב של הכול מהכול

היסטוריה, ארכיטקטורה מרשימה, תרבות, טיולים ונופים, מסעדות ובתי קפה, חיי לילה ועוד - חלקה הדרומי של ספרד הוא שילוב של הכול מהכול, מה שהופך אותו ליעד מבוקש במיוחד בקרב מטיילים מכל העולם, וגם כאן אצלנו מישראל.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully