וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע מחמם הלב כששימפנזה שהייתה כלואה כל חייה רואה את השמיים לראשונה

27.6.2023 / 12:04

זו הפעם הראשונה שהשימפנזה ונילה הייתה מחוץ לכלוב בגודל חצי מ"ר, לאחר שגרה כל 29 שנותייה במעבדת ניסויים ובמתחם סגור לפני שעברה לשמורת טבע - והתקבלה בחיבוק ע"י חבריה

קופת השימפנזה ונילה רואה אתץ השמיים הפתוחים לראשונה בחייה/Save the Chimps

אין מחיר לחופש - ואת זה אפשר לראות בסרטון נוגע ללב שתיעד את הפעם הראשונה שבה קופת השימפנזה ונילה - ניצולה בת 29 ממעבדה ידועה לשמצה לרפואה וניסויים כירורגיים בפרימטים (LEMSIP) - ראתה לראשונה בחייה את השמיים הפתוחים לאחר שהגיעה לשמורת הטבע "הצילו את השימפנזים" בפורט פירס. פלורידה.

במשך כמעט 30 שנה ונילה מעולם לא הייתה מחוץ לכלוב בגודל של חצי מ"ר או במתחם סגור בגודל של מוסך קטן - עד שהועברה משם לסביבת מגורים ראוייה - ולפי המראה שלה, היא הוקסמה מהבית החדש שלה.

ונילה נולדה והתגוררה במעבדה - שנסגרה ב-1997 - עד שהייתה בת שנתיים. היא הייתה אז חלק מקבוצת קופים שהועברה לקליפורניה, שם הוחזקה במתחם גדול יותר בבית מקלט שנסגר ב-2019 והיה תחת איום משריפות היער באיזור.

בשנה שעברה, שמורת השימפנזים אירגנה שחברת המשלחים FedEx תטיס אותה ואת חבריה לשמורת הטבע המשתרעת על שטח של 150 דונם . בסרטון מחמם הלב - ששותף ביום שישי בסימפוזיון של האגודה האמריקאית לפרימטולוגים ברינו על ידי הפרימטולוג של "הצילו את השימפנזים", ד"ר אנדרו הלורן - היא מתקבלת בחיבוק ענק על ידי זכר האלפא דווייט כשעזבה את המתחם שלה, הביטה לשמים ואז חקרה את אזור המחיה החדש שלה.

"בקליפורניה, ונילה חיה עם קומץ שימפנזים בתוך כלוב מגודר עם שרשראות, ללא דשא ומעט מאוד עניין", אמר האלורן לניו יורק פוסט. השמורה החדשה שלה היא ביתם של 226 שימפנזים שהוצלו ממעבדות, תעשיית הבידור, מסחר חיות המחמד האקזוטי ומגני חיות קטנים. על פי הארגון שמציל בעלי חיים רבים מהם סבלו בעבר בבידוד ומעולם לא קיימו אינטראקציה עם שימפנזים אחרים לפני כן

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ונילה רואה את השמיים הפתוחים בפעם הראשונה בחייה

עוד מקרים דומים

מרגש: צפו בקופי מעבדה רואים לראשונה את השמיים

תיעוד נדיר: הרגע המרגש בו טיגריס סיבירי משוחרר לטבע


"ונילה מתמקמת ומתאקלמת היטב," הוא סיפר. "כשהיא לא חוקרת את האי עם חבריה, בדרך כלל ניתן למצוא אותה יושבת על גבי פלטפורמת טיפוס בת שלוש קומות וסוקרת את עולמה החדש".

האלרון מעריך את האישיות של כל שימפנזה חדש שמגיע למקדש כדי להבין איזו מבין 12 קהילות השימפנזים שחיים במקלט שלו היא המתאימה ביותר עבורו ונראה שונילה מצאה בדיוק את החברים שלה. "היא מסתדרת עם כל 18 השימפנזים האחרים בקבוצה שלה", אמר האלורן, "ויש לה מערכת יחסים שובבה במיוחד עם זכר האלפא דווייט - ממנו היא גונבת אוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully