וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוויר ההרים בהחלט צלול כיין בחופשה כזאת

מיה קינן

26.6.2023 / 9:58

בלב הבירה, מעל מלון, יש גג אחד שמשקיף על הכל. קשה להבדיל אם האווירה היא אירופית או ירושלמית, אולי בשל העיצוב אולי בשל הנוף, ואולי זה בכלל היין המשובח שערפל לי הכל. אבל מה שבטוח, אחרי שלוגמים מהכוס, אוויר ההרים בהחלט מרגיש יותר צלול

מלון פרימה רויאל ירושלים/מיה קינן

כשאנחנו חושבים על ירושלים אינספור אסוציאציות עולות לנו לראש. חלקן חיוביות יותר וחלקן חיוביות פחות, הרי בכל זאת מדובר בעיר של כיבושים וניצחונות, מריבות וחילוקי דעות, עיר שמעוררת בכולנו רגשות מעורבים של אהבה ושנאה כאחד. אבל יש דבר אחד עליו כולנו יכולים להסכים - אין כמו האוויר הירושלמי, הקסם הירושלמי, התרבות, הנופים, השווקים, האוכל ותחושת הקדושה שעוטפת את הבירה.

לכן, כשהוזמנתי לחופשה שפותחת את הסופ"ש במלון בירושלים שמחתי מהאפשרות לנשום אוויר הרים צלול כיין ולהרגיש מעט את קדושת הסופ"ש שהעיר מביאה איתה.

הדרך לירושלים הייתה נעימה וקצרה - כ-50 דקות נסיעה מדלת ביתי ברמת גן אל דלת המלון. התארחתי במלון "פרימה רויאל" שנותן בדיוק את האווירה הירושלמית הרצויה כשרוצים לבקר בעיר. המלון שוכן סמוך לעיר העתיקה ולשוק מחנה יהודה, בסמטה שקטה ברחוב מנדלי מוכר הספרים, המוקף ברחובות הקרויים על שמותיהם של יוצרים ירושלמים ידועים, ובהשראתם גם עיצובו הייחודי.

מלון פרימה רויאל ירושלים לובי. איה בן עזרי,
עיצוב ירושלמי תרבותי. מלון פרימה רויאל ירושלים/איה בן עזרי
מלון פרימה רויאל ירושלים כניסה. איה בן עזרי,
כניסת המלון המעוטרת ביצירות אמנות/איה בן עזרי

את האהבה ליצירה, תרבות ואמנות ניתן לפגוש ולחוש בכל רחבי המלון, החל מארוחת הבוקר לצלילי פסנתרן בהופעה חיה ועד לקומות חדרי השינה המעוטרות ביצירות של יהודה עמיחי, יוסי בנאי, אנה טיכו ויוצרים ירושלמים נוספים. המלון משרה תחושה נעימה, חמה וירושלמית שגורמת לנו להתאהב עוד יותר בבירה.

את תחילת הביקור פתחתי עם כוס יין ביד ביקב ירושלים הנמצא כ-5 דקות הליכה מהמלון ומציע מגוון יינות איכותיים לצד נוף ירושלמי מרהיב. את היינות המשובחים האלו ניתן למצוא גם ברופטופ המלון, עליו נדבר בהמשך.

משם, התנדנדתי שיכורה מעט, מרופדת בגבינות ויין, לשוק מחנה יהודה, כי איך אפשר לבקר בירושלים בלי להריח ולטעום את המטעמים שהשוק מציע? מנהלי המלון כמובן מבינים זאת גם כן ולכן, מחלקים לשוהי המלון למעלה משני לילות, שוברים לשוק המקנים מגוון מאכלים, שתייה ואפילו קישוטים לבית ומחזיקי מפתחות בחינם. ככה גם חסכתם כסף וגם יצא לכם לטעום מאכלים שאולי לא בהכרח הייתם טועמים או יודעים על קיומם אילולא השוברים שבעיניי, לגמרי עשו את העבודה.

יקב ירושלים. מיה קינן,
מגש גבינות. יקב ירושלים/מיה קינן
יקב ירושלים. מיה קינן, מערכת וואלה
יקב ירושלים/מערכת וואלה, מיה קינן
שוברי יאמי שוק. מיה קינן, מערכת וואלה
שוברי יאמי שוק ששוהי המלון מקבלים/מערכת וואלה, מיה קינן
שוברי יאמי שוק. מיה קינן, מערכת וואלה
שוברי יאמי שוק/מערכת וואלה, מיה קינן

גולת הכותרת - "הרויאל רופטופ"

התחנה הבאה הייתה, אחת האהובות על כולנו - שנת הצהריים. אחרי שעות של הסתובבות בשוק, שיכורה עם בטן מלאה בחום של ישראל, חזרתי לחדרי הנוח והממוזג במלון ונטרקתי למיטה. בערב, התעוררתי לגולת הכותרת של המלון - הרופטופ.

בקומה האחרונה של המלון, נמצא רופטופ מדהים ויפייפה שצופה על ירושלים כולה ומשרה אווירה אירופית יחד עם האוויר הצלול והקריר של הבירה. הגג מלא בספות ישיבה נוחות שבאמצע שלהן ישנן מדורות קטנות מאבן המקפיצות את החוויה העיצובית כולה בכמה וכמה רמות. בגג תוכלו למצוא תפריט אלכוהול עשיר בו גם יינות מיקב ירושלים ובירה שפירא. ישנן גם מבחר מנות בר ירושלמיות טיפוסיות, כאלו שמזמן הפכו לאגדה, כגון "יער שכם" עם "יאפרח מהקסטל" (עלי גפן במילוי אורז על לאבנה ושמן זית), "בורקס
מוסא מרחוב יפו", בייגלה משער שכם (עם גבינת שמנת, ביצה קשה וזעתר), תורמוס ופול,
מסבחה, "לאבנה של אום חאדר", סלט ירקות ירושלמי דק דק, כנאפה גבינת עיזים ופיסטוקים ועוד.

כל הקסם הזה פתוח לא רק לנופשי המלון, אלא גם לקהל הרחב בין הימים א-ה, החל מהשעה 19:00 ועד השעה 22:00 ככה שגם אם רק עברתם בסביבה אתם מוזמנים לקפוץ ולהינות מהחוויה כולה.

רופטופ מלון פרימה רויאל ירושלים. מיה קינן,
מדורות קטנות ברופטופ המלון/מיה קינן
רופטופ פרימה רויאל ירושלים. מיה קינן, מערכת וואלה
הנוף מגג המלון/מערכת וואלה, מיה קינן

את הבוקר שלמחרת פתחתי לצלילי פסנתר בארוחת בוקר שהייתה מלאה בשפע של פירות, ירקות, לחמים גבינות ומיצים במרפסת המלון. אחרי שליל אמש שתיתי ואכלתי מכל טוב, לא האמנתי שאוכל להכניס עוד פרור קטן לפה, אבל טעיתי. כי כשרואים את כל השפע הזה, אי אפשר לסרב.

אורחת בוקר מלון פרימה רויאל ירושלים. איה בן עזרי,
ארוחת בוקר ירושלמים. מלון פרימה רויאל ירושלים/איה בן עזרי

ירושלים של זהב ושל יין ושל אוכל טוב

חופשה אמיתית מתחילה ונגמרת במיטה מפנקת, אוויר צלול, אוכל טוב ובשקט מהשגרה העמוסה שלנו. כשאנחנו מחליטים סוף סוף לצאת לחופש אנחנו רוצים להחזיק כוס יין, לשבת רגל על רגל מול הנוף ולספוג את האווירה והתרבות שהמקום מביא איתו. וזו לגמרי הייתה חופשה כזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully