וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי קפה, אטרקציות וקניות: מה עושים ליד הפירמידות במצרים?

בשיתוף פגסוס

19.7.2023 / 2:15

מתכננים ביקור בפירמידות? מלבד היסטוריה מרשימה ועתיקות, לגיזה יש עוד הרבה מה להציע למבקרים בה - ממסעדות אותנטיות ועד שווקים תוססים

ארוחת בוקר על רקע הפירמידות של גיזה, מצרים. ShutterStock
ארוחת בוקר על רקע הפירמידות של גיזה, מצרים/ShutterStock

חלק גדול מהתיירים שמגיעים למצרים, בוחרים לבקר לפירמידות של גיזה, ובצדק. אחרי הכול, מדובר באתר יוצא דופן, שנחשב לאחד משבעת פלאי תבל של העולם העתיק. בגיזה, כמובן, אפשר לבלות ימים שלמים; להתרשם מהפירמידות המרהיבות, מהאזור ההיסטורי ומהנופים המדהימים. אלא שמלבד הפירמידות עצמן, לגיזה יש עוד הרבה מה להציע למבקרים בה, ולא רק אתרים היסטוריים חשובים.

מתכננים ביקור בגיזה בעתיד הקרוב במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה או במסגרת טיול עצמאי? איזה כיף לכם. אבל מה עושים במקום פרט לפירמידות, מה אוכלים ולא פחות חשוב - איפה קונים מזכרות? ריכזנו את האטרקציות, המסעדות, בתי הקפה והחנויות שאסור לכם לפספס.

מוזיאון סירת השמש

מה עושים?

הבנייה המורכבת של הסירה, הכוללת עצים רבים שמחוברים באמצעות חבלים וקנים, מציגה את הטכניקות המתקדמות שבהן השתמשו המצרים הקדמונים

מוזיאון סירת השמש (Giza Solar boat museum)

בסמוך לפירמידה הגדולה שבגיזה, נמצאת פנינה נסתרת אמיתית, המספקת למבקרים הצצה ייחודית אל הפלא המצרי הקדום. הכירו את מוזיאון סירת השמש, בו ניתן למצוא את אחד הפריטים ההיסטוריים היותר מסקרנים - סירת שמש משוחזרת, שמציגה את ההנדסה המצרית העתיקה במלוא תפארתה.

סירת השמש נבנתה לראשונה לפני יותר מ-4,500 שנה במטרה ללוות את פרעה בחיים שלאחר המוות. היא נקברה בסמוך אליו, והתגלתה רק שנים מאוחר יותר, לפני ששוחזרה בקפידה על 1,200 חלקיה המורכבים.

הבנייה המורכבת של הסירה, הכוללת עצים רבים שמחוברים באמצעות חבלים וקנים, מציגה את הטכניקות המתקדמות שבהן השתמשו המצרים הקדמונים. המוזיאון הייחודי הזה כולל לא מעט מידע על הסירה, חפצים שונים ואפילו מצגות דיגיטליות, המציגים את ההיסטוריה של הסירה וחשיבותה בטקסים פרעוניים.

באתר פגסוס תוכלו למצוא מידע על טיול מאורגן למצרים ומגוון יעדים נוספים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מופע האורות של גיזה

@cairotravel Sound and light show at the pyramids?❤️ Have you ever been to this show before???❤️ ? @eldon_ahmed_rabea ?Cairo, Egypt #thisiscairo #soundandlight #soundandlightshow #egypttravel #pyramidsofgiza #cairoegypt ♬ original sound - This Is Cairo

מופע אור קולי יוצא דופן

הרוב המוחלט של התיירים שמבקרים בגיזה עושים זאת בשעות היום, אז ניתן להתרשם מעוצמתן וגודלן של הפירמידות השונות. אלא שגם בשעות החשכה לא חסר מה לעשות באזור, כמו למשל המופע האור קולי הייחודי של גיזה, שמספק חוויה יוצאת דופן לברי המזל שזוכים לצפות בו.

המופע המיוחד מתרחש בשעות החשכה, אז הפירמידות מתעוררות לחיים עם מופע קסום הכולל מיצגי אור, הקרנות מיוחדות וקריינות שמשלימה את החוויה.

המופע מתחיל בקריינות דרמטית המתעמקת בהיסטוריה המצרית העשירה, זאת בליווי סימפוניה של אורות על גבי הפירמידות. אט אט הסיפורים השונים מתגלים, וחושפים את חייהם של הפרעונים, האלים וההישגים המרשימים של מצרים העתיקה.

השתתפות במופע הקול והאור בגיזה היא לא רק חוויה תרבותית; מדובר בחוויה בלתי נשכחת שמותירה זיכרונות רבים. השילוב של ההיסטוריה העתיקה, הטכנולוגיה המתקדמת והיצירתיות האמנותית יוצרים חגיגה אמיתית לכל החושים, שמספקת נקודת מבט ייחודית על המורשת העשירה של מצרים.

כוס תה לצד לחמניות על רקע הפירמידות של גיזה, מצרים. ShutterStock
בין פירמידה לפירמידה, מומלץ עד מאוד לבקר באחת המסעדות או בתי הקפה הפזורים באזור/ShutterStock

מה אוכלים (ושותים)?

סיור בעקבות הפירמידות של גיזה הוא כמובן חוויה בלתי נשכחת, אך היא יכולה להיות גם מעייפת. לכן, בין פירמידה לפירמידה, מומלץ עד מאוד לבקר באחת המסעדות או בתי הקפה הפזורים באזור. בסביבת הפירמידות של גיזה מגוון רחב של מסעדות; חלקן מבוססות על טהרת המטבח המצרי וחלקן טרנדיות יותר.

מוסד אלגנטי ותיק. מסעדת אנדריאה

@cairotravel This place's atmosphere?✨ ?Andrea El Mariouteya New Giza, located in Sheikh Zayed City, is a fine dining spot that specializes in grilled chicken and traditional cuisine Comment if this is your childhood restaurant!??❤️ ? @faridaelleithyy ?Andrea New Giza #thisiscairo #places #cairospots #cairoegypt #egypttravel ♬ original sound - This Is Cairo
אחת המסעדות האייקוניות של גיזה, המציעה מטעמים מהמטבח המקומי

מסעדת אנדריאה (Andrea El Mariouteya)

אחת המסעדות המובילות באזור, המציעה תפריט שמבוסס בחלקו על המטבח המצרי ובחלקו על המטבח הים תיכוני. מדובר במוסד אלגנטי וותיק, ממנו נשקפים נופים מרהיבים לפירמידות שמסביב.

פלפלה אקספרס (Felfela Express)

אחת המסעדות האייקוניות של גיזה, המציעה מטעמים מהמטבח המקומי. בפלפלה כמה מהמנות היותר מזוהות עם המטבח המצרי, כמו קבבים מסוגים שונים, סלטים מקומיים וכמובן פלאפל.

אל-פישוואי (Coffee Fishawi)

הקפה המצרי ידוע בטעמו העשיר ובתערובת הארומטית שלו. אחד מבתי הקפה המובילים באזור הוא אל-פישוואי, המתגאה בתפריט קפה עשיר לצד לא מעט חליטות תה שונות.

תוסס ומלא בדוכנים וחנויות. שוק חאן אל חלילי

מה קונים?

גיזה אמנם ידועה בזכות הפירמידות והעתיקות ההיסטוריות שלה, אך פרט לכך, היא גם מציעה סצנת קניות תוססת המשלבת שווקים מסורתיים עם חנויות מודרניות.

שוק חאן אל חלילי (Khan el-Khalili)

לאורכה ולרוחבה של מצרים שווקים רבים, אך שוק חאן אל חלילי שנמצא בסמוך לפירמידות של גיזה הוא אחד הפופולרים שבהם. השוק התוסס הזה מלא בדוכנים וחנויות, וניתן למצוא בו מציאות רבות - פריטים מצריים עתיקים, תכשיטים, מוצרי טקסטיל ועור, כלי קרמיקה ואפילו תבלינים.

אחד הקניונים הכי פופולרים באזור. קניון ערביה

קניון ערביה (Mall of Arabia)

קניון ערביה - אחד הקניונים הכי פופולרים באזור - מיועד למי שמחפש חווית קניות מודרנית יותר. יש בו מאות חנויות, כולל מותגים בינלאומיים רבים, חנויות אלקטרוניקה ומגוון רחב של דוכני מזון ואוכל מהיר.

מרכז אמנות מצרים (Ramses Wissa Wassef Art Center)

מרכז האמנות המצרי ממוקם ליד הפירמידות. מדובר באוצר אמיתי עבור אלה המחפשים מוצרי אמנות אותנטיים שנוצרו במדינה. במרכז המרשים הזה, מלבד עתיקות ומציאות, גם אמנים שונים שנוהגים לתרגל טכניקות לעיני התיירים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully