וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת הקרקע נשאבה למנוע המטוס - וזה הקנס המגוחך שהוטל על חברת התעופה

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 9:20

לפני מספר חודשים נהרגה עובדת צוות קרקע, אם לשלושה, לאחר שנשאבה לתוך מנוע פועל של מטוס שפעל בשירות אמריקן איירליינס. כעת נקנסה החברה בסכום של כ-15,000 דולר

עובד בשדה התעופה הולך מאחורי מנוע של מטוס/AIRLIVE net

חברה-בת מקומית של חברת התעופה האמריקנית "אמריקן איירליינס" נאלצה לספוג קנס בסכום של 15,625 דולר על ידי נציגי בטיחות פדרליים. זאת לאחר תאונה שבה נהרגה עובדת צוות קרקע שנשאבה למנוע של מטוס בשדה תעופה באלבמה.

מינהל הבריאות והבטיחות התעסוקתית בארצות הברית גבה את הקנס על חברת Piedmont Airlines לאחר שהחוקרים הגיעו למסקנה כי היא אחראית להפרת הבטיחות שהובילה למותה של קורטני אדוארדס, אם לשלושה, בשדה התעופה האזורי של מונטגומרי ב-31 בדצמבר 2022.

קורטני אדוארדס נהרגה כשנשאבה למנוע מטוס. nypost, צילום מסך
קורטני אדוארדס/צילום מסך, nypost

"המטוס רעד בעוצמה"

על פי חקירה של המועצה הלאומית לבטיחות תחבורה, אדוארדס בת ה-34, "נשאבה אל תוך המנוע כשהיתה על רמפה, במקום שבו חנתה טיסה 3408 של אמריקן איירליינס, מטוס מדגם Embraer E175". עוד נמצא כי צוות הקרקע בשדה התעופה במונטגומרי ערך שני תדריכי בטיחות כ-10 דקות לפני שהמטוס הגיע לשער העלייה למטוס. לעובדים נאמר שלא להתקרב למטוס עד שהמנוע יכובה ונורית המשואה (נורית אזהרה מהבהבת) כבויה. לאחר שהטיסה הגיעה למונטגומרי, ניתנה לטייס התראה על כך שדלת המטען הקדמית נפתחת בדיוק בעת שהחל לכבות את המנוע הימני. צילומי אבטחה הראו את אדוארדס צועדת לעבר חלקו האחורי של המטוס בעודה מחזיקה חרוט בטיחות כתום. בסרטון, אדוארדס נעלמת לרגע מהעין, וזמן קצר לאחר מכן התרחשה הטרגדיה. טייס המשנה דיווח כי "המטוס רעד בעוצמה ואחריו בוצע הכיבוי האוטומטי המיידי".

הניו יורק טיימס מדווח כי לאחר האסון, ארגון וולונטרי פתח במסע לגיוס תרומות לשושלת ילדיה של אדוארדס. נכון ליום שישי האחרון, היא גייסה כבר יותר מ-114,000 דולר - יותר מפי ארבעה מהיעד הראשוני שלה - שעמד על 25,000 דולר. "קורטני הייתה אשת צוות קרקע של פידמונט איירליינס, חברת בת של אמריקן איירליינס, אם אוהבת לשלושה ילדים ובת נפלאה לאמה האהובה, נטלי אינגליש ממונטגומרי, אלבמה", נכתב בעמוד גיוס התרומות. "אנא דעו כי הטרגדיה הזו משפיעה ותשפיע על אמה, משפחתה, חבריה וילדיה במשך שנים רבות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אמריקן איירליינס. יחצ,
חברת התעופה אשמה ב"חוסר הכשרה יעילה, בחוסר תקשורת ברורה וחד משמעית על הרמפה". אמריקן איירליינס/יחצ

חברת התעופה: "אנו המומים"

זמן קצר לאחר התקרית, חברת אמריקן איירליינס פרסמה הצהרה שבה צוין: "אנו המומים מהתאונה שבה היתה מעורבת חברת צוות של פידמונט איירליינס, חברת התעופה האזורית של אמריקן איירליינס, בשדה התעופה האזורי של מונטגומרי. מחשבותינו ותפילותינו עם המשפחה ועם חברי הצוות המקומיים שלנו. אנחנו מתמקדים בלהבטיח כי כל המעורבים יזכו לקבל את התמיכה שהם זקוקים לה בתקופה קשה זו", נמסר מהחברה.

איגוד העובדים שאליו היתה שייכת אדוארדס, פרסם הצהרה לפיה חברת התעופה אשמה ב"חוסר הכשרה יעילה, בחוסר תקשורת ברורה וחד משמעית על הרמפה, ובחוסר בהנחיות ברורות מהמפקחים לגבי הזמן הבטוח שבו ניתן להתקרב אל המטוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully