וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוב שחור נצפה שוחה במים הרדודים לצד מתרחצים בים - איך הוא הגיע לשם?

19.6.2023 / 0:01

דוב שחור הבהיל את המוני המתרחצים בחופי פלורידה, אולם מומחי חיות בר במדינה טוענים שזה לא מראה יוצא דופן

דוב יוצא מהים בפלורידה/Twitter

"פתאום שמענו אדם צועק 'זהירות, דוב!'. היית מצפה לשמוע 'זהירות, כריש' או 'זהירות, דולפין' אבל לא דוב!", סיפרה ג'ניפר מייג'רס סמית', שהייתה בחוף בפלורידה ושיתפה בפייסבוק סרטונים מטרידים של דוב שחור שוחה במים הרדודים לצד מתרחצים מבוהלים.

קהל המתרחצים בדסטין, פלורידה, נותר מזועזע כשזיהה ביום ראשון שעבר דוב שחור שוחה במים הרדודים. אולם, הוועדה לשימור הדגים וחיות הבר של פלורידה (FWC) אמרה בהצהרה כי לא מדובר במראה יוצא דופן וכי בתקופה זו של השנה, דובים צעירים כמו זה שנמצא בדסטין עשויים לעזוב את בית אמם כדי לחקור "אזורים בלתי צפויים" בחיפוש אחר בית חדש או מזון.

"על אף שזה מוזר לראות דוב שוחה במים הרדודים, זה לא יוצא דופן לשמוע על דובים שחורים ששוחים במפרץ, בדרכם לאיים בחיפוש אחר מזון", נמסר מה-FWC, "בדרך כלל, הדובים האלה יתרחקו מבני אדם. אם אתם רואים דוב, תנו לו הרבה מקום. אל תנסו להתקרב אליו ולעולם אל תאכיל אותו".

ככה זה נראה

עוד דובים במקומות משונים:

דוב קנדי פרץ למכונית ושתה 69 פחיות של משקה קל

תיעוד מבהיל: גבר נתקל בדוב בחצר ביתו - איך זה הסתיים?


קפטן כריס קירבי אמר כי דובים כבר נצפו בעבר שוחים במפרץ ושמדובר במראה נפוץ ברחבי דסטין, במיוחד ליד בסיס חיל האוויר אגלין. "ראיתי שניים שוחים במפרץ", אמר קירבי ל-The Post, "וזה קורה למעלה מ-30 שנה. הם לא נדירים כל כך. זה נראה קצת מוזר, אבל זה הכל".

ישנם יותר מ-4,000 דובים שחורים בפלורידה, מעריכים גורמים רשמיים במדינה. אוכלוסיית הדובים השחורים גדלה וגרמה לדאגות בטיחותיות בבסיס חיל האוויר אגלין, על פי הודעה לעיתונות שיצאה באוגוסט 2020 מגורמים צבאיים. היו אז תצפיות דובים על ומסביב לקו הטיסה ומסלולי ההמראה הפעילים, מה שהוביל לדאגה בקרב חיילי הבסיס, נכתב בהודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התושבים נקראים לאבטח מזון שעשוי למשוך דובים, אמר ה-FWC בהודעתו: "אם דוב לא יצליח למצוא מזון, הוא ימשיך הלאה".

לאחר שהגיע למים הרדודים בקרב נופשים, הגור נסוג בסופו של דבר מהמקום ונמלט. עדת ראייה שצפתה הדוב חובב החופים אמרה ל-Al.com שהנופשים נותרו מבולבלים ומפוחדים: "כולנו היינו בהלם ונדהמנו לראות את מה שראינו. כולנו שמחנו לראות אותו יוצא מהמים ועוזב את המקום בבטחה".

חשוב לדעת שלמרות חמידותם - דובים זו חיית טרף מסוכנת - במיוחד אם הם מרגישים מאויימים או רעבים ומנסים לטרוף אתכם. לדובים השחורים יש כפות מרשימות, לסתות חזקות ושיניים של חיה טורפת - אתם לא רוצים להיות מושא ההתקפה של דב. אף על פי שדובים שחורים הם אוכלי כל ואינם תוקפניים מטבעם, הם יפעלו בהתגוננות אם הם מרגישים מאוימים.יחד עם זאת, 750,000 הדובים השחורים שחיים בצפון אמריקה הורגים בממוצע אדם אחד בשנה, כשרוב ההתקפות שלהם הן תגובות מגננה מפני אדם קרוב מדי, וזה מצב שקל להימנע ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully