וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אטרקציות להיסטוריה עשירה: התרבות הייחודית של שטוקהולם

בשיתוף פגסוס

12.6.2023 / 2:15

ממוזיאון אבבא דרך המוזיאון הפתוח העתיק בעולם: בירת שבדיה היא פנינה תרבותית אמיתית. אלו המוזיאונים שאסור לכם לפספס בביקור הבא שלכם בעיר

כבר שנים רבות ששבדיה נמצאת בין עשר המדינות שבהן תוחלת החיים היא מהגבוהות ביותר בעולם, עם תוחלת חיים ממוצעת של 83.1 שנים. לתוחלת החיים הארוכה של תושבי שבדיה לא מעט סיבות, וביניהן גם התרבות העשירה של המדינה, שמעשירה את התושבים המקומיים במשך שנים רבות.

בבירה שטוקהולם כמעט 100 מוזיאונים - כמעט יותר מכל עיר אחרת בעולם - כשמדי שנה היא מושכת מיליוני מבקרים שמגיעים כדי לצרוך קצת מהתרבות הייחודית שיש לה להציע.

אם גם אתם מתכננים לספוג בקרוב קצת מהתרבות והמוזיאונים של שטוקהולם, בין אם במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס לשבדיה או במסגרת טיול עצמאי, ריכזנו עבורכם את כל מוקדי התרבות בעיר הבירה האהובה, כולל מוזיאון אבבא המפורסם, התערוכה הארוכה בעולם וכמה גלריות הקסומות.

מוזיאון אבבא

מוזיאון אבבא (ABBA Museum)

מוזיאון ABBA, הממוקם על האי הציורי יורגודן, הוא אחד המקומות הכי פופולריים בשבדיה, ובצדק. הוא מספר את סיפורה של הלהקה הכי פופולרית במדינה, באמצעות תערוכות אינטראקטיביות מהנות, תצוגות מרתקות וחוויות סוחפות.

התערוכות והמיצגים השונים במוזיאון תוכננו בקפידה מתוך רצון להעניק למבקרים חוויה כוללת, מההתחלה הצנועה של הרביעייה בראשית דרכם ועד לפסגת הפופ העולמית. אבל מה שהופך את המוזיאון הזה ליוצא דופן, הן התערוכות האינטראקטיביות שמוצגות בו. למבקרים במקום אפשרות להיכנס לאולפן ההקלטות של הלהקה ולהקליט קאבר ייחודי לאחד משירי הלהקה ואפילו לקחת חלק בהופעה חיה עם דמויות הולוגרמה של חברי אבבא.

טיול מאורגן לשבדיה למידע נוסף באתר פגסוס טיולים מאורגנים לחצו

מעבר לתערוכות האינטראקטיביות, מוזיאון אבבא מספק הצצה לחייהם האישיים של חברי הלהקה. לכל אחד מחברי הלהקה אזור משלו, המציג את תרומתם להצלחה המסחררת ואת סיפורם האישי.

סקאנסן

סקאנסן (Skansen)

המוזיאון הפתוח העתיק בעולם לוקח את המבקרים למסע מרתק דרך ההיסטוריה של שוודיה, כולל ביקור בכפר שבדי משוחזר מהמאה ה-19, תצפית על חיות הבר המקומיות ואפילו טעימה מהמטבח המקומי המיוחד.

מוזיאון סקאנסן, שגם הוא שוכן על האי יורגודן, מהווה עדות חיה למורשת התרבותית העשירה של המדינה. הוא הוקם בשנת 1891 וכולל מבנים ההיסטוריים שנשמרו בקפידה ותערוכות רבות. כל בניין הועבר בקפידה ממיקומו המקורי ונבנה מחדש במוזיאון, תוך יצירת סביבה סוחפת המשקפת את המגוון הארכיטקטוני של המדינה.

מלבד מבנים מרשימים, סקאנסן הוא גם מוזיאון חי ותוסס. בכל יום, הוא מתעורר לחיים הודות לשחקנים מקומיים שמגלמים את תושבי המקום, תוך שחזור המיומנויות, המנהגים והמסורות של פעם. הם מדגימים מלאכות יד שונות, טכניקות עתיקות לגידול בעלי חיים ועוד.

ארמון דרוטנינגהולם (Drottningholm Palace)

אחד המבנים היפים ביותר בכל העיר הוא ללא ספק ארמון דרוטנינגהולם, שהוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. מלבד מקום מגוריה של משפחת המלוכה השוודית לאורך השנים, הארמון הוא עדות יוצאת דופן למורשת התרבותית העשירה של האומה השבדית; הוא מוקף בגנים עוצרי הנשימה שלו, חללים מפוארים ויש בו אפילו תיאטרון מרשים.

ארמון דרוטנינגהולם, ששימש כמעון הקבע של משפחת המלוכה השוודית מאז סוף המאה ה-18, הוא אוצר תרבותי אמיתי, המציע למבקרים מסע מדהים בהיסטוריה, עם פרטי אמנות מרשימים וארכיטקטורה מקומית. הוא מתהדר במגוון חדרים מדהימים, שכל אחד מהם מציג סגנונות ותקופות שונות בהיסטוריה.

אחת האטרקציות הכי מיוחדות במתחם הארמון היא התיאטרון, שנבנה עוד בשנת 1766, מה שהופך אותו לתיאטרון העתיק ביותר בעולם. הוא מרהיב ביופיו, מלא בעיטורים עתיקים ומארח עד לימים אלו הופעות חיות, הצגות ואפילו מופעי אופרה.

המוזיאון הלאומי (Nationalmuseum)

המוזיאון הלאומי שוכן בלב שטוקהולם והוא מהווה עדות למורשת האמנותית העשירה של המדינה. הוא הוקם בשנת 1866 ונחשב למוזיאון האמנות המוביל בשוודיה, עם אוסף נרחב של ציורים, פסלים, אומנויות דקורטיביות וחפצים שונים.

המוזיאון הלאומי מציע למבקרים מסע שובה לב דרך האמנות וההיסטוריה של התרבות השבדית, דרך מיצגים ואוספים נדירים - מקלאסיקות מתקופת הרנסנס ועד ליצירות מופת מודרניות. מלבד יצירות של אמנים מקומיים כמו קרל לרסון ואלכסנדר רוזלין, במוזיאון ניתן למצוא גם יצירות של אמנים מחוץ לשבדיה, רמו רמברנדס או רובנס ורנואר.

בנוסף לתערוכות, המוזיאון הלאומי מציע מגוון תוכניות חינוכיות ופעילויות למבקרים בכל הגילים, לרבות סיורים מודרכים, הרצאות וסדנאות על ההקשר ההיסטורי והמשמעות התרבותית של היצירות.

מוזיאון ואסה, שבדיה. ShutterStock
עדות חיה ויוצאת דופן למורשת הימית של המדינה. מוזיאון ואסה/ShutterStock

מוזיאון ואסה (Vasa Museum)

מוזיאון ואסה, גם הוא ממוקם באי יורגודן, הוא עדות חיה ויוצאת דופן למורשת הימית של המדינה. המוזיאון מאכלס את ספינת המלחמה ואסה - ספינת המלחמה המפורסמת שטבעה בהפלגת הבכורה שלה בשנת 1628, דקות ספורות בלבד לאחר שיצאה מהמרינה. מאות שנים לאחר מכן, אי שם בשנות ה-60, חוקרים שבדים גילו את שרידיה ומאז היא נמצאת במוזיאון המרתק הזה.

הספינה חסרת המזל נחשבת לאחד החפצים הימיים השמורים ביותר בעולם, עם תרנים מתנשאים, גילופים מורכבים ותותחים מרשימים. הגלריות הייחודיות של המוזיאון מציעות זווית ייחודיות ליצירות האמנות המרשימות על הספינה ועל תהליך השיקום המוקפד שהחזיר אותה לחיים.

המוצגים השונים במוזיאון שופכים אור על חייהם של אלו שהיו מעורבים ביצירת הספינה - מהמלחים והחיילים שאיישו אותה ועד לבעלי המלאכה והאמנים שקישטו אותה בפסלים וציורים מדהימים. מלבד זאת, למבקרים אפשרות לקחת חלק בחוויה אינטראקטיבית מהנה במיוחד - לחקור את סיפון התותחים של הספינה ואפילו להתנסות בהעמסת תותח.

הגלריה הארוכה בעולם

כשחושבים על תחבורה ציבורית, אמנות היא בדרך כלל לא הדבר הראשון שעולה לראש. אלא שבמקרה של שטוקהולם, תחבורה ציבורית ואמנות הולכים יד ביד. מערכת המטרו של שטוקהולם, שידועה גם כגלריה הארוכה בעולם, היא אחת הגלריות הכי מיוחדות במדינה.

היא כוללת אוסף מגוון של פסלים, מיצגים, ציורים וציורי קיר ב-90 מתוך 100 התחנות שלה, כשסיפורה של כל תחנה מסופר באמצעות יצירות אמנות שונות, חלקן של אמנים מוכרים וחלקם של אמנים אנונימיים, שקיבלו הזדמנות נדירה לחשוף את עבודתם באחד המקומות הכי מאוכלסים במדינה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully