וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסה ישירה, נופים מטריפים ובירה ב-4 שקל: היעד שיכבוש את הישראלים הקיץ

1.6.2023 / 15:33

אין כיף כמו לטוס מעט שעות ליעד לא שגרתי שלא הייתם בו קודם. אולי בעצם יש - כשהיעד כולל ים, הרים, נופים משגעים. כשהוא כבר זול - זכיתם בלוטו. אז בואו תכירו את החופים של מונטנגרו

מונטנגרו/ליהי שורש מערכת וואלה

יש כמה פקטורים שהופכים חופשה למושלמת - או קרובה לזה. הראשון הוא כמובן היעד, אבל האחרים הם אורך הטיסה (כמה שיותר קצרה יותר טוב) והמחירים ביעד. מונטנגרו, היא שילוב שלהם.

רוצים דוגמא? שלוש שעות וחצי מהרגע שעלינו על הטיסה של סאן דור זה הנוף שניבט אלי מהחלון של בית המלון. מאחורה אגב נמצא ים.

טיווט, מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארץ ההרים השחורים. מבט לטיווט/מערכת וואלה!, ליהי שורש

ארץ ה"ההרים השחורים"

מונטנגרו - הקרויה ארץ ה"ההרים השחורים" - נמצאת לחופו של הים האדריאטי. מדובר על מדינה קטנה ויפהיפייה ששטחה כחצי מישראל (כ-13.8 אלף קמ"ר) וכל אוכלוסייתה כ-600 אלף תושבים, מה שאומר הרבה שטח פנוי, הרבה טבע שיד אדם לא נגעה בו, חופים בתוליים ובעיקר יעד שעדיין לא עלה על מפת התיירות העולמית.

על אף גודלה, במונטנגרו אפשר למצוא סוגים על סוגים שונים של נופים ואטרקציות שונות - מהרים מושלגים שהופכים בחורף לאתרי סקי, עד להרים מוריקים שנגמרים בים ומאפשרים טיולי טרקים מפעימים ביופיים, 5 פארקים לאומיים, מפרצים רחבי ידיים שמאפשרים סיורים בסירות (כלי תחבורה נפוץ), פעילויות ימיות וצלילות, סיורים בכפרים קטנים ומקומות היסטוריים וכמובן עשרות מלונות ומסעדות ברמות שונות.

עוד בוואלה!

יוון של הבלקן

לכתבה המלאה
מפרץ קוטור מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מפרץ קוטור/מערכת וואלה!, ליהי שורש

הקיץ הנוכחי יהיה מאוד קל להגיע לכאן, שכן סאן דור מבית אל-על, החלה להפעיל עד סוף חגי תשרי קו ישיר שיפעל בימים ראשון וחמישי. אפשר להגיע לכאן לסוף שבוע ארוך או אפילו לשבוע שלם. תלוי מה אתם מחפשים. הטיסות החדשות נוחתות בעיר טיווט שיושבת ליד מפרץ קוטור הידוע, שנקרא על שם העיר קוטור (מיוונית Katareo, "מקור מים"). האזור שמצוי כרגע בתנופת בניה גדולה שנעשית בעיקר על אזורי החופים, מציע למטייל הישראלי הזדמנות להינות ממלונות 5 כוכבים, ריזורטים מפנקים ומלונות בוטיק מיוחדים. למי שבעניין והממון בידיו הוא יכול גם להציע חתיכת נדל"ן נאה וזולה ביחס למחירים של הארץ.

טיווט בה נוחתים היא יותר עיירה מאשר עיר שכוללת כ-15 אלף תושבים. להגיע למרכז העיר משדה התעופה יקח לכם כעשר דקות בהן תוכלו להינות מנוף של הרים מוריקים. אין פה הרבה מה לעשות, מלבד לא מעט בתי קזינו למעוניינים, אבל אם הגעתם לכאן בדרך ליעד אחר במדינה, תוכלו להסתובב ברחובות הקטנים שלה, לעשות סיבוב בטיילת ולאכול במסעדה מקומית.

מלונות היוקרה עולים פחות מצימר בצפון

במרחק נסיעה של 15 דקות נמצא לושטיצה ביי (Luštica Bay) מדובר על פנינסולה או חצי אי ו-280 ק"מ של קו חוף שמגיע עד אלבניה, והיא נמצאת בתנופת בניה של ריזורטים ומלונות חדשים לצד דירות להשכרה וקניה ומסלולי גולף. כל אלה מיועדים לתיירים שכספם בכיסם, בעיקר אלה שנוהגים להגיע לאיזור עם היאכטות שלהם מדי קיץ, אבל האמת היא שאם משווים למחירים בארץ, זה מיועד לגמרי גם לנו. רק כדי לסבר את האוזן אחד המלונות החדשים כאן שנקרא chadi 7 שכולל 2 מסעדות, 2 ברים (אחד על החוף) ספא ולמעלה מ-100 חדרים כולל פנטהאוזים יעלה לכם ללילה בין 200 יורו לא בעונה (עכשיו) ועד ל-600 יורו בעונה (קיץ). הפנטהאוז שיכול להכיל 6 אנשים יעלה בין 2,000 ל-4,000 יורו ללילה.

לא רחוק משם מלון ריג'נט פורטו מונטנגרו שממוקם בנמל מונטנגרו. באיזור המלון גנים יפים, טיילת מרווחת ומטופחת ומעגן היאכטות המפואר ביותר בכל החוף האדריאטי. המלון המפואר שכולל גם 2 קומפלקסים יוקרתיים של דירות להשכרה לטווח ארוך או קניה, כולל 2 בריכות (אחת מקורה ואחת פנימית), ספא, חדר כושר, 4 מסעדות, מגרשי ספורט ואפילו מוזיאון ימי יעלה לכם לחדר פשוט בחורף מאה יורו בלבד ויעלה עד ל-350 יורו. חדר פשוט אבל אמרנו, יש כמובן יותר יקרים. בכל זאת, מדובר על מלון שמארח מדי פעם את ביל גייטס ומייקל ג'ורדן.

מלון ריג'נט. ליהי שורש, מערכת וואלה!
בריכה עם נוף/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מלון ריג'נט מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מארח את מייקל ג'ורדן וביל גייטס/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מלון ריג'נט מעגן. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מעגן היאכטות היוקרתי/מערכת וואלה!, ליהי שורש

כנסיות, מבצרים וסמטאות אבן

ממשיכים דרום מערבה לאיזור הרציג נובי (Herceg Novi). וכשאני כותבת ממשיכים - אפשר לעשות זאת בצורות שונות - אם זה ברכב, במעבורת שעולה 5 יורו לרכב או אם בסירת מירוץ או יאכטה אם התמזל מזלכם. המעברים פה הם מהירים וזולים, לכן אפשר לעשות במונטנגרו טיולי כוכב או להחליט לעבור מעיירה לעיירה. הכל קטן ומהיר. למעשה אפשר להקיף את כל המפרץ (150 ק"מ) בשעתיים וחצי נסיעה ברכב.

הרציג נובי יושבת גם היא על ריביירה יפה עם מלונות מפוארים ומפרצים חלומיים, אבל גם כאן מדובר בעיירה עם כמה מבצרים וכנסיות ועיר עתיקה קטנה בה תוכלו למצוא שוק קטן מקומי ובתי קפה. אפשר לבלות פה חצי יום על הקרקע ומומלץ מאוד פשוט לקחת סירה ולחקור את החופים והמפרצים היפים באיזור. מבין היתר אולי תיתקלו באי בו גר הכומר המקומי עם כלבו ג'קי.

נמל הרצי גובי מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ריביירה חלומית. נמל הרציג נובי/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מבט על העיר העתיקה של הרציג נובי. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מבט מלמעלה על העיר העתיקה של הרציג נובי/מערכת וואלה!, ליהי שורש
הרציג נובי עיר עתיקה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
העיר העתיקה של הרציג נובי/מערכת וואלה!, ליהי שורש
שוק מקומי בעיר העתיקה של הרצי נובי, מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
שוק מקומי קטן בעיר העתיקה של הרציג נובי/מערכת וואלה!, ליהי שורש
שוק מקומי בעיר העתיקה של הרצי נובי, מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
שוק מקומי קטן בעיר העתיקה של הרציג נובי/מערכת וואלה!, ליהי שורש

באחד החופים האלה תוכלו למצוא את קאסה דל מארה - מלון בוטיק עם 17 חדרים אליו ניתן להגיע גם בסירה. המלון מתוק מאוד ואליו צמודה מסעדה טובה שיושבת על אחד הספוטים היפים באיזור. מחיר פה ללילה למשפחה בת 4 נפשות יעלה בין 250 יורו ועד 500 בהתאם לחודש שבשנה.

לחופה של העיר נמצא גם מלון גדול יותר - מלון אזול, בן 128 חדרים וסוויטות, בריכה פנימית, חוף פרטי ו-2 מסעדות. המחירים פה נהיים יקרים יותר בעונה, אבל בהשוואה לארץ היקרה שלנו, הם נחשבים מחירים טובים. ממש טובים. חדר יעלה פה בין 200 יורו במאי ועד 350 יורו ביולי. סוויטה למשפחה תעלה בין 500 לאלף יורו - שוב, תלוי בעונה.

עשר דקות מנמל הרציג נובי, במפרץ בוקה ביי, נמצא מלון מיוחד מאוד - Mamula Island Hotel. המלון יושב על אי, לא פחות ולא יותר. בעבר המבנה של המלון היה כלא בו נכלאו מתנגדי המשטר הפשיסטי. המלון שופץ בעלות של 38 מיליון אירו על ידי איש עסקים מצרי והוא כולל סך הכל 32 חדרים מעוצבים לעילא ולעילא, מסעדות, ספא ובריכה חיצונית מפוארת וייחודית. והמחירים? בהתאם. עבור חדר פשוט תשלמו 500-700 אירו לזוג ועבור חדרים מפוארים יותר המחיר כבר יאמיר ל-2,500 אירו. המלון פתוח מחודש מאי עד אוקטובר בלבד. בכמה דקות של נסיעת סירה תגיעו לבלו קייב (המערה הכחולה) - אחד המקומות היפים במפרץ קוטור שם אפשר לשחות ולצלול.

מלון ממולה מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
הבריכה החיצונית של מלון ממולה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
חוף מלון ממולה מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
שחפים על החוף של מלון ממולה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מלון ממולה. אתר רשמי,
חדר המלון ממולה/אתר רשמי
המערה הכחולה מונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אחד המקומות היפים באיזור. המערה הכחולה/מערכת וואלה!, ליהי שורש

מלכודות תיירים

אחרי שנהננו יחסית מאיזורים ללא תיירים רבים, בקוטור כבר מדובר על סיפור שונה לגמרי. הרבה בזכות הגודל שלה אבל בגם בזכות העיר העתיקה שלה שהפכה לאטרקציה תיירותית במונטנגרו. והיא אכן מאוד תיירותית.

קוטור העתיקה שוכנת למרגלות הר סנט ג'ובאני, שמעליו מבצר מרשים מהמאה ה-16 וחומה של 5 ק"מ לאורכו והיא נראית ממש כפי שהייתם מדמיינים עיר ימי ביניימית, מינוס המסדות וחנויות המזכרות. מיטיבי הלכת יוכלו לטפס לפסגת ההר בלמעלה מאלף מדרגות ואילו הבטלנים יותר יוכלו לשתות בירה ולאכול ארוחת צהריים באחת המסעדות. רוב התיירים שמגיעים הנה מגיעים דרך ספינות שייט גדולות שעוגנות ליום במפרץ. אם החלטתם לוותר על ארוחת צהריים של תיירים תוכלו לחפש מאפייה ולטעום בה בריק ומאפים שונים מקומיים, או לחפש דוכן שמוכר המבורגר מקומי שעונה לשם פסקביצ'ה.

העיר העתיקה של קוטור. ליהי שורש, מערכת וואלה!
העיר העתיקה של קוטור/מערכת וואלה!, ליהי שורש
העיר העתיקה של קוטור. ליהי שורש, מערכת וואלה!
כניסה לעיר העתיקה של קוטור/מערכת וואלה!, ליהי שורש
פסקביצ'ה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
המבורגר מקומי. פסקביצ'ה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
בריק במונטנגרו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
לא לפספס. בורקס בלקני/מערכת וואלה!, ליהי שורש

300 תושבים שיושבים על נקודה מושלמת

עיירה היסטורית קטנה (300 תושבים וזה הכל) נוספת שנמצאת על על החוף היפהפה של מפרץ קוטור היא פראסט (perast). לפני 40 שנה הייתה פה רעידת אדמה שהשאירה פה מעט תושבים, אבל מאז עברו הרבה מים בים האדריאתי והעיירה כבר נראית נהדר ומאוד רומנטית. וזה לא מפליא לאור המיקום שלה על הים.

בין המסעדות התיירותיות תוכלו למצוא ה מספר מלונות כשבין המפוארים בהם הוא מלון הריטג'. מדובר על מלון שיושב היכן שהיה פעם ארמון מקומי שאף שימש באיזשהו שלב למפעל תפירה בתקופת מלחמת העולם השניה. במלון יש 130 חדרים וסוויטות בריכה פנימית וחיצונית וספא כמובן. המחירים פה יותר גבוהים בהשוואה למלונות האחרים שראינו ולדופלקס משפחתי תשלמו 850 יורו לא בעונה ועד 1,300 בעוה. חדר זוגי עם נוף לים יעלה לכם 750 יורו.

והנוף פה הוא לחלוטין אחד הפיצ'רים הכי שווים של המלון. גם מחדר האוכל שיושב על גג המלון גם מהחלונות של החדרים ניתן לראות א ת המפרץ היפהיפה ואת אחת האטרקציות הגדולות באיזור - האי "ליידי אוף רוקס".

מלון הריטג' פראסט. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר עם נוף. גג מלון ההריטג' בפראסט/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מסעדת גג מלון הריטאז'  גרנד בפרסט. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר עם נוף. גג מלון ההריטג'/מערכת וואלה!, ליהי שורש
התמונה של ליידי אוף דה רוקס. ליהי שורש, מערכת וואלה!
התמונה של "ליידי אוף דה רוקס"/מערכת וואלה!, ליהי שורש
הכנסיה של ליידי אוף דה רוקס. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אי שנבנה במשך 200 שנה/מערכת וואלה!, ליהי שורש

מדובר על אי מלאכותי שנבנה במשך 200 שנה על ידי מקומיים בעקבות בסיפור ספק דתי, ספק פולקרלורי על מלח שאבד בים ובזכות תמונה שזהרה על סלע באותו מיקום מצא את הדרך הביתה. על האי נבנתה כנסיה ברוקית שם מוצג הציור המדובר לצד אוצרות שנמשו מהספינות הטרופות באיזור. סירה לאי תעלה לכם בין חמישה לעשרה יורו לאדם - כניסה לכנסיה ולמוזיאון שני יורו.

אפשר גם לקחת מפראסט סירה לכל היום ששטה בכל מפרץ בוקה ועוצרת בנקודות שונות בהן אפשר לשחות או לבקר באתרים וכסיות שונים (ליידי אוף רוקס היא אחת מהן). העלות הין בין 10 ל-30 יורו לאדם - תלוי במה כולל הסיור.

seperator

מונטנגרו היא כאמור ארץ קטנה שקיבלה תשעה קבין (תסלח לי ירושלים) של יופי בדמות טבע עוצר נשימה. למזלנו יד האדם לא פגעה בה בינתיים ולפי המקומיים גם לא תפגע. ככה זה כנראה כשאתה מתגאה שאין במדינה שלך סניף אחד של מקדונלדס.

* ועוד טיפ קטן - אל תשמרו את הקניות לשדה התעופה הקטן של טיוויט. כנסו לסופרים הפזורים בכל המדינה, תבכו למה כל כך זול שם, ותקנו מלא דברים. תיהנו!


הכותבת הייתה אורחת של לשכבת התיירות של מונטנגרו וחברת סאן דור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully