וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם פלאי טבע נדירים: הפנינה התיירותית שהישראלים עדיין לא הכירו

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 15:00

כ-60 ק"מ בלבד מהבירה באקו נמצאת פנינה אמיתית - גובוסטאן, המשלבת נופים מרהיבים, פלאי טבע נדירים וטרקים מיוחדים. כל הסיבות לבקר באחת הערים הכי מיוחדות במדינה

רוב התיירים שמגיעים לאזרבייג'ן בוחרים לבלות בבירה באקו, שהיא ללא ספק אחת הערים היפות והמיוחדות במדינה. אלא שבמרחק לא גדול ממנה, כ-60 ק"מ בלבד, נמצאת פנינה אמיתית, שתיירים עדיין לא גילו. הכירו את גובוסטאן, המציעה שפע של אפשרויות ואטרקציות, שמבטיחות למבקרים בה חוויה בלתי נשכחת, בין אם במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס לאזרבייג'ן או במסגרת טיול עצמאי.

הפטרוגליפים של גובוסטאן, אזרבייג'ן. ShutterStock
הפטרוגליפים של גובוסטאן/ShutterStock

פטרוגליפים, טרקים ואפילו הר געש: מה עושים בגובוסטאן?

הפטרוגליפים של גובוסטאן

התחריטים המדהימים הללו, שנחרטו בסלעים לפני אלפי שנים, מספקים הצצה יוצאת דופן לשגרת החיים המרתקת של תושבי המקום, שנהגו לתעד אירועים שונים על סלעי ענק, כמו טקסים חגיגיים, סמלים ועוד.

באתר ההיסטורי התגלו למעלה מ-6,000 תחריטים שונים, שהופכים אותו לאחד האוספים הגדולים ביותר בעולם. כל אחד מהתחריטים מספר סיפור אחר ושונה, המאפשר להתחבר לעבר ולהבין את מקורות הציוויליזציה קצת יותר טוב. מלבד הפטרוגליפים, לגובוסטאן עוד הרבה מה להציע למבקרים בה; יש בה מראות פנורמיים עוצרי נשימה על הנופים שמסביב, צוקים מרשימים, עמקים ירוקים ותצפית מרהיבה לים הכספי.

טיול מאורגן לאזרבייג'ן עם חברת פגסוס טיולים מאורגנים

גובוסטאן והפארק הלאומי

הפארק הלאומי גובוסטאן

הפארק הלאומי גובוסטאן משתרע על שטח ענק של 537 קמ"ר. הוא הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי, ובצדק. הפארק הלאומי של גובוסטאן הוא אוצר של ממש; יש בו אתרים ארכיאולוגים רבים, סלעים ענקיים, פטרוגליפים עתיקים, גיאולוגיה מרתקת ומגוון רחב של אטרקציות, לרבות סיורים מודרכים, מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, שרידים עתיקים ועוד.

במקום גם מתחמי קמפינג לנוחיות המבקרים וכמה מבעלי החיים ובעלי הכנף הכי מיוחדים במדינה. אז אם אתם חובבי טבע, חיות בר, שקט ושלווה (וגם אם לא), לא כדאי לפספס ביקור באחד הפארקים הלאומיים הכי מיוחדים בכל אזרבייג'ן.

הרי הגעש הבוציים של גובוסטאן

עוד תופעת טבע מדהימה שניתן למצוא בעיר המיוחדת הזו היא הרי הגעש הבוציים של האזור, אליהם מגיעים תיירים מכל העולם. מדובר בתופעה גאותרמית יוצאת דופן, במהלכה נפלטים סילוני בוץ וגזים בטמפרטורות נמוכות מההר.

מדובר במראה נדיר ביופיו, המספק הצצה ייחודית אל הכוח הגולמי והיופי של תהליכי כדור הארץ השונים. את הרי געש הבוציים ניתן למצוא במספר מוקדים בעיר, לרבות בפארק הלאומי ובסמוך לאתר ההיסטורי שבו נמצאים הפטרוגליפים של גובוסטאן.

גבאל דאש

גבאל דאש (Gaval Dash)

בדומה לפלאי טבע אחרים באזור, גם פלא הטבע גבאל דאש קשור לסלעים. גם כאן מדובר בסלע יוצא דופן, שנמצא בפארק הלאומי של גובוסטאן. גבאל דאש הוא למעשה תצורת סלע המורכבת מלוח אבן גדול המונח על שלושה עמודים קטנים, מייצר צלילים מדהימים כאשר מכים בו קלות.

על פי המקומיים, התכונות האקוסטיות הייחודיות של גבאל דאש טמונות בסידור הסלעים, המאפשר לגלי קול לנוע ולהדהד בתוך מבנה האבן. במשך אלפי שנים, ריתק הפלא הגיאולוגי הזה מדענים וגיאולוגים רבים ועד היום הוא נחשב לאחד האתרים הפופולריים ביותר במדינה.

הפארק הלאומי גובוסטאן, אזרבייג'ן. ShutterStock
המסלולים והשבילים בגובוסטאן נחשבים ליפים ביותר בכל האזור/ShutterStock

הטרקים והמסלולים של גובוסטאן

המסלולים והשבילים בגובוסטאן נחשבים ליפים ביותר בכל האזור. הם עוברים בין קניונים וגבעות, וכוללים נופים ותצפיות מרשימים במיוחד. האופציות עבור חובבי הטיולים והטרקים באזור רבות; ישנם מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, טיולי ג'יפים ואפילו אזורי קמפינג ופיקניק, שמתאימים הן למשפחות והן למטיילים צעירים.

חלק מהטיולים באזור גובוסטאן כוללים ביקור בכפרים האותנטיים של האזור ומפגשים יוצאי דופן עם האוכלוסייה המקומית, הידועים באירוח החם והעושר התרבותי שלהם.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • אזרבייג'ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully