וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים קטיף דובדבנים (ולא רק) קרוב למרכז? מצאנו לכם

בשיתוף גוש עציון

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 16:24

פעילויות משפחתיות כיפיות וקרובות למרכז, ובמיוחד קטיף דובדבנים, הן ממש לא דבר שקל למצוא. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "כאן תוכלו לקטוף דובדבנים ופירות יער, לבקר ביקבים ולקפוץ למעיינות, וכל זה פחות משעה מגוש דן!"

קטיף דובדבנים גוש עציון. צילום: יאיר ארונשטם, ShutterStock
קטיף דובדבנים גוש עציון/ShutterStock, צילום: יאיר ארונשטם

קיץ שלם של סופי שבוע פנויים וחופש גדול לפנינו, ואין הורה שלא מחפש כבר תעסוקה לימים האלה, ואם אפשר שלא תצריך נסיעה ארוכה, ושתהיה כיפית לילדים. ובכן, בשביל זה אנחנו כאן.

במרחק של 15 דקות מירושלים ופחות משעה מתל אביב, מחכות לכן חוויות משפחתיות נהדרות המשלבות אטרקציות, אתרי מורשת, מעיינות, טבע ונוף, יקבים, צימרים והדובדבן שבקצפת - קטיף דובדבנים שמתחיל כבר עכשיו.

מטעי הדובדבנים של גוש עציון מזמינים את כל המשפחות לחוויית קטיף של פירות יער שמותאמת לכל הגילאים:

כאן קוטפים

גוש עציון הוא אזור גבוה ששיאו נושק לאלף מטר מעל פני הים. זה גובה שעצי הדובדבן אוהבים, ובו הם מפיקים את אחד מהפירות שובי הלב ביותר, גם במראה וגם בטעם. בתקופה הזו, בה הפרי מבשיל על העצים, חוגגים בגוש עציון בפסטיבל קטיף עצמי חוויתי לכל המשפחה.

מה קוטפים? דובדבנים ופירות יער.
תאריכים: 12.05-30.06.2023. שעות פעילות: 9:00-17:00 ובימי ו' בשעות 9:00-15:00

הפנינג לכל המשפחה יתקיים בימי ב', ה', ו': בימים ב', ה', ו' בין השעות 16:00-19:30 ובימי ו' בשעות 9:00-15:00, כולל קטיף דובדבנים ופירות יער במטע ואכילה חופשית בשטח ההפנינג, בישולי שדה ופינות יצירה לילדים, הסבר על האזור ועל מטע הדובדבנים, הצגות על החקלאות בעבר ובהווה בגוש עציון.

עלות כניסה: 29 ש"ח לאדם, 19 ש"ח לאדם בקבוצה בה יותר מ 25 איש.

לפרטים נוספים: לחצו כאן

מיקום בוויז: לחצו כאן

פירות ביער
מה קוטפים? דובדבן מתוק וחמוץ, תותי עץ, תותי יער, פטל שחור ובהמשך פטל אדום ותבלינים

תאריכים: כל חודש יוני. שעות פעילות: א-ה 8:00-19:00, ו- 8-14:00
יש אפשרות לסדנאות בנושאי טבע וחקלאות המותאמות לכל הגילאים.

עלות כניסה: 25 שקלים עבור אכילה חופשית של פירות בשטח

טלפון: 054-6700710

מיקום בוויז: פירות ביער

פטל בהר
מה קוטפים? דובדבן מתוק, דובדבן חמוץ, פטל אדום, אוסנה (פטל שחור), מגוון תותי עץ ואוכמניות. (כדאי להתעדכן בסוגי הפרי כי כל פרי מבשיל בזמן קצת שונה)

תאריכים: 2-30/6. שעות פעילות: ימים א, ב, ד, ה 9:00-17:00 | שלישי 9:00-19:00 | שישי 9:00-15:00 | שבת סגור. ב-25.5 פתוח 09:00-15:00. אין צורך בתיאום מראש.

עלות כניסה: 30 ש"ח לאדם מגיל שנתיים, 25 ש"ח עבור אדם בקבוצה. אכילה חופשית במקום, מה שלוקחים הביתה משלמים לפי משקל

טלפון: 052-834-3922 :

מיקום: בוויז -פטל בהר

הדובדבנים של דוד
מה קוטפים? דובדבנים אורגניים חמוצים ומתוקים

תאריכים: אמצע עד סוף יוני

לפרטים נוספים: עמוד הפייסבוק של הדובדבנים של דוד

מיקום: וויז- הדובדבנים של דוד

עין כלאב. יאיר ארונשטם,
עין אבו כלאב/יאיר ארונשטם
עין יצחק סג'מה. איר ארונשטם,
עין סג'מה/איר ארונשטם

לקפוץ למים בצהריים

אחרי שתאכלו דובדבנים, תוכלו ללכת לטבול באחד המעיינות הרבים שבאזור. אחד המומלצים הוא מעין עין סג'מה שנמצא בתוך יער משואות יצחק הישנה, נסיעה קצרה מהישוב בת עין ומקיבוץ כפר עציון. מדרגות נוחות יובילו אותנו אל נביעת מים ובריכה נהדרת. המעיין נובע במדרון נחל סג'מה המכונה גם "ואדי גן-עדן". המים נקיים כל עונות השנה וגובה המים בבריכה - כמטר וחצי. במקום שולחנות ישיבה מוצלים. ניתן להגיע עם הרכב עד המעיין.

ממש מתחת לעין סג'מה נמצאת בריכת דובק . המקום נבנה לזכר דב ויינשטוק ז"ל שהיה מחלוצי המתיישבים בגוש עציון לאחר מלחמת ששת הימים.

מעיין נוסף ששווה להגיע אליו הוא עין אבו כלאב בו המים נובעים מבין שכבות הסלע בזרימה איטית אך יציבה ונאגרים אל בריכה חצובה. המקום נקרא גם 'עין מסלע' על שם גרעין מסלע של השומר הצעיר שהקים את היישוב רבדים בגוש עציון לפני קום המדינה. המעיין שופץ על ידי ילדי סדנת שילוב.

כרמים ביקב גוש עציון. יאיר ארונשטם,
יקב גוש עציון/יאיר ארונשטם

קיר טיפוס, יקבים, טרקטורונים, שוקולד וחיות

ממש בקרבת המעיינות, בתוך יער טבעי הצופה לנוף עוצר נשימה של עמק האלה, נמצאת "חוות ארץ האיילים" ובה מגוון אטרקציות מתחומים שונים: חי בר ענק, פינות ליטוף והאכלה, מתקני ספורט אתגרי מהגדולים והמרשימים בארץ כמו קירות טיפוס, נדנדת 360 מעלות, טיולי שטח 4X4 והאומגה הכי ארוכה בארץ באורך 400 מטר, החולפת בגובה 120 מטר מעל קניון מרהיב.

בנוסף, תמצאו בגוש עציון מגוון רחב של סדנאות המתאימות לכל המשפחה, ביניהן סדנת הכנת גבינות, לשוקולד, לחם, סדנאת נגרות, קרמיקה ועוד. אוהבי החיות ימצאו פה חוות סוסים שניתן לרכוב בהן ואפילו מקום שמגדל חיות אקזוטיות ונדירות כמו לטאות כוח וטרנטולות.

אפשר גם לסייר ביקב גוש עציון הממוקם בלב גוש עציון המוקף כרמים. במרכז המבקרים של היקב תוכלו לראות את תהליך יצור היין ולהנות מטעימות. במקום גם מסעדה חלבית עם תפריט עשיר וטעים. אם אתם חובבי בירה ואלכוהול, כדאי שתדעו שב-29/6/23 יתקיים ביישוב תקוע בפעם ה-8, פסטיבל הבירה "בירה במדבר" בו ישתתפו מבשלות בירה מהאזור, דוכני מזון שונים, מופע של ברי סחרוף ואחריו מסיבה לתוך הלילה. הכניסה לגיל 18 ומעלה בלבד (ניתן להכנס עם ילדים עד גיל 3) ובירה ראשונה חינם.

"לגוש עציון יש כל כך הרבה מה להציע מכל הבחינות כולל מבחינה תיירותית: יש כאן הכל מהכל, ספורט אתגרי וקניות, אוכל גורמה וקטיף עצמי, טבע ומורשת, שביחד הופכים את הביקור באזור לחוויה בלתי נשכחת. איך אומרים אצלנו? כל מה שטוב - קרוב." מסכם נאמן.

בשיתוף גוש עציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully