וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעבר: הצצה לכפרים הכי מיוחדים בגאורגיה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 14:29

אתרים היסטוריים. עתיקות. אוכל מקומי ייחודי. שווקים תוססים ואפילו פאבים בחודשי הקיץ. מסטפנצמינדה ועד אומלו: אלו המקומות שאסור לכם לפספס בביקור הבא שלכם בגאורגיה

הכפר אומאלו, גאורגיה. ShutterStock
ידוע בארכיטקטורה העתיקה שבו. אומלו/ShutterStock

חופשה בגאורגיה היא חוויה יוצאת דופן. המדינה המיוחדת שנמצאת באזור הקווקז מציעה למבקרים בה הכול מהכול; נופים עוצרי נשימה עם הרים מושלגים, עמקים ירוקים, שטחים אינסופיים, היסטוריה, עתיקות, אוכל ייחודי מגוון רחב של אטרקציות וכמובן אינספור כפרים עתיקים שנראה שהזמן בהם עצר מלכת. מתכננים חופשה בגאורגיה במסגרת טיול מאורגן של חברת פגסוס או באופן עצמאי? אלו שלושת הכפרים שאסור לכם לפספס.

מבט על סטפנצמינדה

סטפנצמינדה/קזבגי (Stepantsminda, Kazbegi)

סטפנצמינדה, הידועה גם בשם קזבגי, היא עיירה יפהפייה הממוקמת בצפון המדינה, למרגלות הרי הקווקז. היעד הציורי הזה הפך לפופולרי יותר ויותר בקרב תיירים בשנים האחרונות בשל הנוף הטבעי המדהים שלו, ההיסטוריה העשירה והתרבות הייחודית שלו.

מה עושים בסטפנצמינדה?

כנסיית Gergeti Trinity: אחד האתרים האייקוניים ביותר בסטפנצמינדה הוא כנסיית גרגטי, הניצבת בגובה של 2,170 מטר מעל פני הים. הכנסייה שנבנתה עוד במאה ה-14 מציעה נופים עוצרי נשימה של ההרים והעמקים שמסביב, ומספקת הצצה מרתקת להיסטוריה של תושבי המקום.

ההליכה לכנסייה מרשימה לא פחות מהכנסייה עצמה; אלו שמחליטים לבקר בה, יכולים לבחור בין טיול נינוח שאורך 2-3 שעות בין הנופים המקסימים של האזור, או נסיעה ברכב שטח, במעלה הכביש ההררי והתלול שמוביל אל היעד הקסום.

סקי וספורט חורף: ברחבי גאורגיה לא מעט אתרי סקי, שמתאימים לכל הרמות. כמעט בכל עיר במדינה ניתן למצוא אתר סקי כזה או אחר, אך נראה שגודאורי, אתר הסקי של סטפנצמינדה, הוא המיוחד מכולם. באתר, מלבד מדרונות לכל הרמות, גם מסעדה, בית קפה ואינספור אטרקציות לילדים.

מגוון טיולים מאורגנים לגאורגיה עם פגסוס

באתר הסקי הפופולרי רשת מעליות מתקדמת, והוא מתהדר במגוון מדרונות המתאימים לגולשים בכל הרמות, ממתחילים ועד למקצוענים. עונת הסקי נמשכת בדרך כלל מדצמבר עד אפריל, במהלכם נהנים המבקרים ממגוון פעילויות חורף שונות - החל מסקי וסנובורד כמובן ועד לרכיבה על אופנועי שלג, מזחלות ואפילו מצנחי רחיפה.

השווקים של סטפנצמינדה: מחפשים טעימה מהתרבות הגיאורגית המקומית? השווקים של סטפנצמינדה הם בדיוק מה שאתם צריכים. ברחבי הכפר לא מעט שווקים תוססים, בהם ניתן למצוא עשרות דוכנים שונים של תושבי המקום. הרוכלים המקומיים מציעים מטעמים ייחודיים, בדים שונים, תבלינים מיוחדים ועוד.

מה ניתן למצוא בדוכנים השונים שבשווקים התוססים של סטפנצמינדה? מלבד מזכרות ועבודות מלאכה שונות, בשווקים מגוון ססגוני של תוצרת טרייה ומעדנים גרוזיניים מסורתיים, החל מדבש טרי, דרך יין תוצרת בית ועד בדים מיוחדים וגילופי עץ.

הכפר אומאלו, גאורגיה. ShutterStock
נוף עוצר הנשימה של הרי הקווקז. אומלו/ShutterStock

אומלו (Omalo)

הכפר המיוחד אומלו שוכן באזור טושטי, גם כן בנוף עוצר הנשימה של הרי הקווקז. הוא מוקף במצוקים תלולים, נופים משגעים ונחלים זורמים. הכפר ידוע בארכיטקטורה העתיקה שבו, לרבות מגדלי ענק מימי הביניים ובתי אבן מסורתיים.

מה עושים באומלו?

סיור בכפר: אחד הדברים היותר מעניינים לעשות באזור הוא סיור בכפר עצמו, המספק למבקרים הצצה נדירה אל העבר, ואל החיים של התושבים המקומיים, שממשיכים לשמר את אורח החיים שאליו היו מורגלים עוד מילדות. מלבד בתים עתיקים ומבנים היסטוריים, בכפר גם חנויות מזכרות קטנות וחמודות ולא מעט מסעדות קטנות המציעות אוכל גאורגי מסורתי.

בכפר הציורי אומלו לא חסר מה לעשות, אך אחד מציוני הדרך האייקוניים ביותר במקום הקסום הזה הוא ללא ספק מבצר קסלו, מבצר שנבנה עוד במאה ה-16, שסייע לתושבים המקומיים להגן על עצמם מפני צבאות פולשים.

נקודת יציאה לטרקים שמסביב. אומלו

המוזיאון של הכפר: במוזיאון המקומי שנמצא בלב הכפר מיצגים אומנותיים רבים של תושבי האזור. בנוסף, ניתן למצוא בו תערוכות משתנות המראות את אורח החיים המסורתי בכפר, כולל ביגוד, כלים ישנים וכלי בית עתיקים.

המוזיאון שוכן במבנה מסורתי ששוחזר בקפידה כדי לשקף את הסגנון האדריכלי של האזור. התערוכות מוצגות בסדרת חדרים אשר נועדו לשחזר את האווירה של בית מקומי מסורתי, עם ריהוט, קישוטים מיוחדים ועיצובים המאפיינים את תושבי המקום. אחד מגולות הכותרת של המוזיאון הוא אוסף הטקסטיל והבגדים המסורתיים שלו, המציעים תובנה מרתקת על טכניקות האריגה והרקמה המורכבות שעברו בין דור לדור

הטרקים של אומלו: מלבד שקט ושלווה, נופים והיסטוריה, הכפר משמש כנקודת יציאה לטרקים שמסביב. ממנו ניתן להגיע לכמה מהנקודות היפות ביותר באזור, בין אם מדובר על טיול רגלי, טיול אופניים או טיול סוסים מודרך בהרים שמסביב.

אחד הטרקים הפופולריים ביותר באזור הוא טרק אומלו-קסלו, שלוקח מטיילים דרך כמה מהנופים המרהיבים ביותר של האזור. השביל מתפתל בין כפרים מסורתיים, מבצרים עתיקים ונופים מדהימים לעמקים ולפסגות שמסביב. הזמן הטוב ביותר לצאת לטרקים בטושטי הוא מאמצע יוני עד אמצע ספטמבר, כאשר מזג האוויר מתון והמסלולים פתוחים.

הכפר שתילי, גאורגיה. ShutterStock
חלק מהמבנים העתיקים נשמרו עד לימים אלו. שתילי/ShutterStock

שתילי (Shatili)

במאות ה-12 וה-13, שימש הכפר שתילי כמתחם מבוצר, שמטרתו להגן על המקומיים ממתקפות שונות של תושבי האזור. חלק מהמבנים העתיקים נשמרו עד לימים אלו, וזו אחת הסיבות שתיירים רבים מגיעים לבקר בו, כדי ללמוד מקרוב על ההיסטוריה של תושבי המקום. בניגוד לכפרים אחרים באזור, בשתילי לא מעט מסעדות ואפילו פאבים בחודשי הקיץ.

מה עושים בשתילי?

פסטיבל שתילובה: מדי שנה בחודש ספטמבר מארח הכפר את הפסטיבל העממי שתילובה, המציין את הקמת הכפר. במהלך הפסטיבל, מייצרים תושבי המקום בירה מקומית ונערכות פעילויות שונות, כולל טקס דתי עתיק במהלכו זקן הכפר מברך את העוברים ושבים.

אם אתם מחפשים חוויה תרבותית סוחפת בגאורגיה, אל תפספסו את הפסטיבל המיוחד הזה, במהלכו ניתן גם ליהנות ממוזיקה חיה, מופעי ריקוד מסורתיים ומטעמים משובחים מהמטבח הגאורגי, כולל חינקלי וחצ'אפורי כמובן.

נופים ושקט. שתילי

טיולי סוסים: בדומה לכפרים אחרים באזור, גם משתילי יוצאים סיורי סוסים מאורגנים לעמקים שמסביב, והם מאפשרים לקבל הצצה לנופים המרהיבים של הכפר. הסיור כולל הסברים מעמיקים וכיבוד קל, ומדובר באחת האטרקציות המהנות באזור.

בכפר הקסום הזה מספר אפשרויות לטיולי סוסים ברמות קושי משתנות. ישנם טיולי יום קצרים וטיולים ארוכים יותר, שאורכים מספר ימים. אחד מטיולי הסוסים המבוקשים ביותר באזור נקרא "שתילי-ברטה" - טיול בן שלושה ימים שלוקח את המבקרים דרך כמה מהנופים היפים באזור, וכולל עצירות בכפרים מסורתיים ומבצרים עתיקים.

הפאבים של שתילי: בחודשי הקיץ בלבד, משנה הכפר את פניו - השלג נעלם, הצבע הירוק חוזר, חנויות הסקי השונות הפזורות ברחבי הכפר נסגרות, ובמקומן נפתחים פאבים אותנטיים, המגישים בירה מקומית ונשנושים גאורגיים טעימים.

בפאבים של שתילי ניתן למצוא קהל מגוון - החל מתושבי הכפר שמגיעים ללגום בירה בסוף יום עבודה, דרך תושבי האזור, שמגיעים במיוחד ועד לתיירים כמובן, שמקבלים הזדמנות נדירה לחוות את שגרת החיים המקומית בדרך ייחודית.

הכתבה נוצרה בשיתוף עם חברת פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • גאורגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully