וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם הולכים לים: עלייה של 70% בהפלגות מנמל חיפה ביחס ל-2022

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 10:59

בנמל חיפה צופים השנה לכ-230 הפלגות קרוז, שעליהן יפליגו כ-600 אלף נוסעים ותיירים. סך הכל יגיעו לנמל חיפה השנה כ-30 חברות קרוז שונות. נתוני 2023 מהווים גידול של למעלה מ-70% ביחס לאשתקד, שהייתה אף היא שנת שיא

ספינת הקרוזים "קוסטה פסיפיקה" מגיעה לנמל חיפה/צילום: גיאודרונס

חברות הקרוזים ממשיכות להציף את רציפי נמל חיפה: אחרי ששלוש אוניות קרוזים עגנו ברציפי נמל חיפה ביום חמישי האחרון, עם מספר שיא יומי של 11 אלף נוסעים, כ-5,200 מהם תיירים, הגיעו במהלך השבת לחיפה עוד כ-3,500 תיירים על סיפונן של שתי אוניות תיירים נוספות.

עם הזריחה בשבת נכנסה לנמל COSTA PACIFICA שמסיימת את ההגעות שלה לאביב זה, במהלכו העלתה מספר פעמים ישראלים למסע של שבועיים עד ברצלונה וחזרה. בנוסף, הגיעו על האונייה אתמול (שבת) כ-2,600 תיירים. אחריה נכנסה לנמל ה-VIKING MARS, אוניית פאר הנמצאת באמצע מסע סובב עולם, והגיעה עם 900 תיירים מתעלת סואץ הישר ליומיים בחיפה. האוניה תעזוב הלילה (ראשון) את הנמל.

בחמישי היו בנמל חיפה ה-Norwegian Jade של חברת הקרוזים נורוויג'יאן ועליה כ-2,700 תיירים, הקראון איריס של חברת מנו ספנות שהגיעה שוב לנמל הבוקר, וה-MSC MUSICA שמגיעה לנמל חיפה מידי יום חמישי ועל סיפונה כ-2,500 תיירים מאמריקה ואירופה שבאים לביקור בישראל, וכן כ-1,000 נוסעים (ישראלים וזרים) שמתחילים ומסיימים את ההפלגה בחיפה.

גם רויאל קריביאן עם האוניה Rhapsody of the Seas החלה את העונה הארוכה שלה בנמל חיפה בשבוע שעבר, והיא תכנס שוב לנמל מחר (שני).

ספינת הקרוזים קוסטה פסיפיקה ו-וייקינג מארס בנמל חיפה, מאי 2023. גיאודרונס,
ספינת הקרוזים קוסטה פסיפיקה ו-וייקינג מארס מגיעות לנמל חיפה בסוף השבוע/גיאודרונס

"ישראל נחשבת יעד מאוד אטרקטיבי לקרוזים"

הצפי הכולל בנמל חיפה השנה הוא כ-230 הפלגות קרוז שעליהן יפליגו כ-600 אלף נוסעים ותיירים. סך הכל יגיעו לנמל חיפה השנה כ-30 חברות קרוז שונות, 10 מהן גם הכריזו על חיפה כנמל בית בו הן מתחילות ומסיימות את ההפלגה. נתוני 2023 מהווים גידול של למעלה מ-70% ביחס ל-2022, שהייתה אף היא שנת שיא.

"העלייה השנה ביחס לשנה שעברה נובעת משתי סיבות עיקריות", אומר זוהר רום מנהל תחום הקרוזים בנמל חיפה. "ראשית, האוניות שמעלות ומורידות נוסעים השנה החליפו את האוניות לגדולות יותר, ומצד שני הן עושות עונות ארוכות יותר מתחילת האביב ואת תחילת החורף (אפריל-נובמבר). זה נובע כמובן מהביקוש הגדול, שתעיד עליו העובדה שלחודשים הקרובים כבר מאוד קשה להשיג מקומות לאוניות מחיפה.

"שנית, יש יותר אוניות תיירים שמגיעות ועושות זאת באופן קבוע לאורך השנה. חברות קרוזים שהיו מגיעות פעם-פעמיים בשנה, עושות זאת הרבה יותר השנה, למשל חברת נורוויג'יאן שמגיעה השנה למספר שיא של 29 פעם עם תיירים. הסיבה העיקרית לכך היא עלייה במספר האוניות המפליגות במזרח הים התיכון, כשישראל נחשבת יעד מאוד אטרקטיבי באזור זה (בעיקר בגלל סיורי החוף שמניבים לחברות רווח יפה). בעבר היו פחות אוניות במזרח הים התיכון - מה שהקשה על הצבת מסלולים שבועיים או דו-שבועיים קבועים שעוברים בחיפה".

*ד"ר רון מלכא יו"ר דירקטוריון נמל חיפה, אמר: "אנחנו צופים שנת שיא של נוסעים ותיירים בחיפה. מאות אלפי התיירים שמגיעים לישראל, לצד מאות אלפי הישראלים שנהנים מהפלגות מחיפה לרחבי הים התיכון, תורמים רבות להתפתחות העסקית של העיר חיפה ולכלכלת המדינה. אנו צופים עלייה במספר הנוסעים גם בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully