וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הנילוס הכחול: איך נראה טיול באחת המדינות המיוחדות בעולם?

בשיתוף הפניקס סמארט

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 7:42

מאתרי העתיקות של אקסום ועד למפלי הנילוס הכחול: מתכננים טיול באתיופיה? את המקומות המיוחדים האלו אתם חייבים לראות מקרוב

הנילוס הכחול, אתיופיה. ShutterStock
ממש לא כדאי לפספס. הנילוס הכחול/ShutterStock

אתרים היסטוריים עתיקים לצד פלאי טבע מרהיבים; פארקים לאומיים מרשימים לצד כפרים אותנטיים; אתרי מורשת עולמית, עיר בירה ייחודית, תושבים מסבירי פנים וזה עוד לא הכול. אתיופיה אחת המדינות הכי מיוחדות בכל העולם, היא ארץ מגוונת, שמתאימה לכולם ולכולן. היא מלאה בניגודים, עשירה במסורת מרתקת ומלאה במקומות מיוחדים שלא כדאי לפספס.

מתכננים טיול באתיופיה בקרוב? ריכזנו 6 אתרים יוצאי דופן שאתם חייבים לראות בביקור הבא שלכם במדינה.

העיר העתיקה אקסום, אתיופיה. ShutterStock
אחד האתרים הכי חשובים בכל אתיופיה. אקסום/ShutterStock

העיר העתיקה אקסום (Aksum)

העיר העתיקה אקסום היא ללא ספק אחד האתרים הכי חשובים בכל אתיופיה. היא נמצאת באזור תיגראי שבצפון המדינה, והיא ידועה במורשת תרבותית ייחודית, בהיסטוריה העשירה שלה ובאתרים הארכיאולוגיים המרתקים שנמצאים בשטחה.

בעבר שימשה אקסום כבירת ממלכת אקסום, שעד למאה ה-7 לספירה נחשבה לאחת הממלכות החזקות בעולם. באותן שנים, העיר שימשה כמרכז מסחר, דת ותרבות, והייתה ידועה בעושרה, בשגשוגה ובהתקדמותה הטכנולוגית.

אחד המקומות הכי מרשימים באקסום הוא האתר שמרכז את האובליסקים הענקיים, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. אתר ארכיאולוגי חשוב לא פחות הוא חורבות הארמון של מלכת שבא, שמתוארכות למאה ה-10 לפני הספירה. באקסום גם מספר אתרים דתיים חשובים, כולל כנסיית הקדושה מרי מציון, שיש האומרים שבה נמצאים ארון הברית ועשרת הדיברות.

אתר העתיקות לליבלה (Lalibela) שבצפון אתיופיה. ShutterStock
אחד ההישגים האדריכליים הגדולים בעולם. לליבלה/ShutterStock

לליבלה והכנסיות החצובות (Lalibela)

העיירה הקסומה לליבלה נמצאת גם היא בחלק הצפוני של אתיופיה, והיא ידועה בכנסיות המפורסמות שלה שנחצבו בסלע. העיר שוכנת בגובה של למעלה מ-2,600 מטר, מוקפת בנוף מדהים ומציעה חוויה תרבותית והיסטורית ייחודית שקשה למצוא במקומות אחרים.

לליבלה נוסדה עוד במאה ה-12 על ידי המלך לליבלה, שביקר בישראל, קיבל השראה וניסה ליצור "ירושלים חדשה". הוא הורה לחצוב 11 כנסיות בסלע במתחם מרהיב ביופיו שזכה לשם "הכנסיות של לליבלה", שזכו להכרה עולמית ושנים מאוחר יותר הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, ונחשבות, עד לימים אלו, לאחד ההישגים האדריכליים הגדולים בעולם.

11 הכנסיות שנחצבו בסלע מחוברות באמצעות סדרה של מנהרות ותעלות, היוצרות רשת מורכבת של מעברים תת-קרקעיים שהמבקרים מוזמנים לחקור. כל הכנסיות שבלליבלה מיוחדות כמובן, אך נראה שמעל כולן ניצבת כנסיית סנט ג'ורג', שנחצבה בצורת צלב. היא פעילה עד לימים אלו ומהווה אתר עלייה לרגל חשוב עבור נוצרים אורתודוקסים.

פארק הרי סימיאן

פארק הרי סימיאן (Simien Mountains National Park)

הפארק הלאומי הרי סימיאן הוא יעד יוצא דופן; הוא משתרע על שטח עצום של למעלה מ-220 קמ"ר, ומשמש כביתן של מגוון רחב של חיות בר, כולל מינים מיוחדים כמו הזאב החבשי והבבון הזנוב. הפארק, שמוקף בנוף מרהיב של ההרים שמסביב, הוקם בשנת 1969 וגם הוא הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

חלק גדול מהתיירים שמגיעים לפארק המיוחד הזה, עושים זאת רק כדי לראות מקרוב את בבון הגלדה, בו ניתן לחזות אך ורק באתיופיה. הם ידועים בחזה האדום והייחודי שלהם, שמסייע להם לפתות בנות זוג. בעל חיים מיוחד לא פחות שנמצא גם הוא אך ורק באתיופיה הוא הזאב החבשי, שנחשב עד לימים אלו לאחד הזאבים הנדירים בעולם, שנמצא בסכנת הכחדה.

אלא שמלבד חיות הבר, הפארק הלאומי הרי סימיאן ידוע גם בנופים המדהים שנשקפים ממנו, בעיקר מהפסגות הגבוהות שמסביב, ובראשן ראש דאשן - הפסגה הגבוהה ביותר בכל אתיופיה. בנוסף, בפארק גם מסלולי הליכה רבים, טרקים למטיבי לכת ואפילו מפלים ופינות ישיבה מזמינות.

הטירה בגונדר, אתיופיה. ShutterStock
אחד היעדים הכי מבוקשים בקרב תיירים שמגיעים למדינה. גונדר/ShutterStock

גונדר (Gondar)

העיר גונדר, שנמצאת גם היא בצפון אתיופיה, ידועה בהיסטוריה עשירה ובארכיטקטורה הייחודית שלה. היא נוסדה במאה ה-17, שימשה כבירת אתיופיה במשך יותר מ-200 שנה וכיום נחשבת לאחד היעדים הכי מבוקשים בקרב תיירים שמגיעים למדינה.

אחת האטרקציות היותר מרשימות בגונדר היא פאסיל גמב (Fasil Ghebbi), מתחם הכולל מספר מבנים מרשימים, כולל מבצר, טירה וארמון מרשימים. אתר מרשים לא פחות בעיר הוא כנסיית דברה ברהאן סלאסי (Debre Berhan Selassie), הידועה בציורי הקיר היפים והארכיטקטורה המרשימה שלה. הכנסייה, שנבנתה עוד במאה ה-17, היא אחד המבנים הבודדים בגונדר ששרדו את הפלישות של המאה ה-19, וכיום היא נחשבת לאחד מהאתרים הדתיים החשובים באתיופיה.

פרט למבנים עוצרי נשימה ואתרים דתיים, בגונדר גם מספר אתרי תרבות מרתקים, לרבות המוזיאון האתנוגרפי ומוזיאון המרחצאות שמציג את בריכות הרחצה העתיקות ששימשו את המלוכה האתיופית. גם השוק המקומי שווה ביקור. מדובר בשוק תוסס וצבעוני, בו המבקרים יכולים לחוות את האנרגיה התוססת של הקהילה המקומית בזמן קניית מזכרות או טעימה של מאכלים מקומיים.

הנילוס הכחול אתיופיה. ShutterStock
אחד המפלים המרשימים באפריקה. הנילוס הכחול/ShutterStock

מפל הנילוס הכחול (The Blue Nile Falls)

מפל הנילוס הכחול, הידוע גם בשם טיס אבאי (Tis Abay), הוא מפל מדהים ביופיו שנמצא בנהר הנילוס הכחול. המפל, שגובהו למעלה מ-40 מטר ורוחבו כמעט 400 מטר, נחשב לאחד המפלים המרשימים באפריקה וליעד תיירותי פופולרי במיוחד.

מלבד יופי טבעי מרהיב, למפל הנילוס הכחול גם חשיבות היסטורית ותרבותית; במשך שנים רבות, שימשו המפל ומפלי האזור תפקיד מכריע בפיתוח אתיופיה; הם היוו מקור לכוח הידרואלקטרי והשקו את האזורים שמסביב. בנוסף, למפל הנילוס הכחול גם משמעות דתית עבור התושבים המקומיים, הרואים במקום אתר קדוש שניחן בסגולות מרפא.

חוץ ממראות עוצרי נשימה ונופים מרהיבים, באזור המפל גם לא מעט אטרקציות מהנות, כמו שייט בסירה במי האגם ובין האיים הקטנים שנמצאים בו או סיור מודרך ומקיף הכולל הסברים מעמיקים על המקום המיוחד הזה.

seperator

מחיסונים ועד ביטוח נסיעות לחו"ל: ההכנות הנדרשות לקראת חופשה באתיופיה

בדומה למדינות אחרות באפריקה, גם לפני טיסה לאתיופיה יש לבצע מספר חיסונים ולהצטייד בכמה תרופות חיוניות. בין החיסונים שנדרש לבצע לפני טיסה לאתיופיה נמצאים הפטיטיס A והפטיטיס B, טיפוס הבטן, קדחת צהובה, כלבת ועוד.

בנוסף, מומלץ עד מאוד לרכוש מבעוד מועד ביטוח נסיעות לחו"ל שנועד לכסות הוצאות רפואיות במהלך השהות מעבר לים, כמו ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel, ביטוח נסיעות הניתן להפעלה באמצעות אפליקציה.

אפליקציית smart travel נותנת פתרון מקיף ומלא כשמתעורר צורך בסיוע רפואי בחו"ל, כולל שירות וליווי 24/7, תשלום בביט באופן קל ומהיר על עיכוב מזוודה ואף מאפשרת לקבוע במקרה הצורך תור לרופא בשיחת וידאו עם רופא מקומי (בכפוף לזמינות נותני השירות באתיופיה).

בשיתוף הפניקס סמארט
  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully