וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש: אחרי שנעלמה, כלבת הים "יוליה" הגיעה לחוף הצוק בתל אביב

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 13:30

אחרי שחזרה אתמול למים ונעלמה מעיננו, נצפתה היום כלבת הים הנזירית "יוליה" בחוף בתל אביב. "ראיתי אותה. היא נכנסה לעומק הים, ומאז לא הצלחתי לאתר אותה עם המשקפת", אמר מציל בחוף הצוק. צפו בתיעוד חדש של יוליה מהיום

כלבת הים יוליה בחוף הצוק בתל אביב/צילום: רועי שוורץ ורוברט גרין, רט"ג

אחרי שחזרה אתמול (רביעי) למים ונעלמה מעיניי הסקרנים הרבים, נצפתה היום כלבת הים הנזירית "יוליה" בחוף בתל אביב.

בעקבות כמה דיווחים שהתקבלו הבוקר על תצפיות של כלבת הים יוליה באזור תל אביב, קפצו למקום פקחי רשות הטבע והגנים ומתנדבי דלפיס שהחלו בביצוע סריקות באזור, במטרה לזהות את מיקומה ומצבה של יוליה.

הדיווח הראשון התקבל בשעה 10:40, אז נצפתה כלבת הים יוליה באזור חוף הצוק הדרומי של תל אביב. לדברי שרון אריאלי, שראתה אותה, כלבת הים ניסתה לעלות לחוף, אך הוברחה מהמקום על ידי מתרחצים. המציל במקום אמר: "ראיתי אותה. היא נכנסה לעומק הים, ומאז לא הצלחתי לאתר אותה עם המשקפת".

כלבת הים יוליה בחוף הצוק בתל אביב. רועי שוורץ ורוברט גרין, רשות הטבע והגנים
"She's Back". יוליה בחוף הצוק, היום/רשות הטבע והגנים, רועי שוורץ ורוברט גרין

נראתה שוחה במים בחוף תל ברוך

מתנדבי דלפיס הגיעו במהירות אל החוף ופתחו בסריקות. רגעים ספורים לאחר מכן התקבל דיווח נוסף, הפעם הוא נמסר ליגאל בן ארי מנהל היחידה הימית ברשות הטבע והגנים ולווה בתיעוד מצולם של כלבת הים. על פי התיעוד, היא נראתה שוחה במים הרדודים, באזור תל ברוך, כשפניה לכיוון צפון. בתיעוד המצולם הנוסף שלפניכם, נראית כלבת הים באזור חוף תל ברוך. השניים ראו את כלבת הים במהלך ריצת הבוקר שלהם ומיד דיווחו למוקד רשות הטבע והגנים.

ברשות הטבע והגנים אומרים, שבעקבות ריבוי הדיווחים והקלות שבה יוליה עלולה להיפגע, בעקבות מגע ישיר עמה או התקרבות יתרה, יש לשמור מרחק ולדווח להם על כל דבר שעלול לפגוע בה בטלפון 3639*.

עמותת דלפיס מבקשת את עזרת הציבור:
בדקות האחרונות נצפתה כלבת הים כשהיא מותקפת על ידי כלב בחוף הים של תל אביב. לשמחתנו הפעם זה הסתיים בנס. בפעם הבאה זה עלול לעלות לה בחייה. בבקשה ללכת היום עם הכלבים כשהם קשורים בחופי ת"א והרצליה. אם ראיתם את יוליה - נא ליצור קשר בהקדם עם דלפיס - באתר, בפייסבוק או בטלפון 050-7620348.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully