וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה ערבית-כשרה: אולי מטבריה יגיע השלום?

מיה קינן

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 11:46

באופן מפתיע, או לא, בלב טבריה, על ים כנרת, מתקיים מפגש ייחודי של אוכל ערבי מסורתי מבית אמא עם הכשרות היהודית. הקסם מתרחש במלון פרימה גליל בדיוק בקו המפריד בין השמיים למים. אז קחו נשימה עמוקה הושיטו את היד וגעו בה

מלון פרימה גליל, טבריה, כנרת 16.5.23/מיה קינן

כשאנחנו חושבים על חופשה בישראל, הכנרת היא אחד המקומות הראשונים שקופצים לנו לראש. יש בה מן קסם כזה שלא סתם גדולי וגדולות המשוררים בארץ כתבו עליה בזיקה לא פעם ולא פעמיים. לכן, כשהוזמנתי לחופשה במלון בטבריה שמחתי מהאפשרות להינות מהקסם על יד כנרת.

הדרך לטבריה הייתה קצרה מהמצופה, שעה וחצי נסיעה מדלת ביתי ברמת גן אל דלת המלון. התארחתי במלון "פרימה גליל" המשלב ירוק בעיניים, נופים וטיולים, אוכל טוב, נוחות ופינוק. בהתחלה, כשרק החניתי את הרכב, מודה שלרגע קצת חששתי. המלון ממוקם בפינה נסתרת בתוך רחוב צדדי מעט מפוקפק, אבל אולי זה בדיוק כל היופי, כי מהרגע שנכסתי פנימה הרגשתי כאילו קפצתי אל תוך שירה של רחל המשוררת, אם הייתה כותבת אותו במאה ה-21.

המלון מעוצב בהשראת הנוף הגלילי עם צבעים חמים של טבע, בולי עץ המשמשים שידות ותאורה טבעית המקנה תחושה חמימה ונעימה.

מלון פרימה גליל, טבריה 16.5.23. מיה קינן, מערכת וואלה!
עיצוב בהשראת הנוף הגלילי. מלון פרימה גליל/מערכת וואלה!, מיה קינן

את תחילת הביקור פתחתי ברביצה על יד הבריכה עם קוקטייל ביד אחת ואבטיח בשנייה צופה על הכנרת. המרפסת בה ממוקמת הבריכה הרגישה כמו בועה של שקט הצופה על עיר מסקרנת המשלבת בין כמה עולמות.

משם, עליתי למקלחת המפנקת בחדר ונשרעתי על המיטה כשהמזגן מקפיא אותי מתחת לפוך הרך ובאותו הרגע הרגשתי רשמית שהחופשה המפנקת שלי התחילה.

התחנה הבאה הייתה ארוחת הערב, הלוא היא גולת הכותרת של החופשה. המסעדה - "שולחן גלילי" - מתעוררת לחיים רק פעם בשבוע, ביום האהוב על כולנו, יום חמישי, והיא פתוחה גם לקהל הרחב ולא רק לשוהי המלון, בהזמנת מקום מראש. המסעדה היא מפגש ייחודי של אוכל ערבי מסורתי מבית אמא עם הכשרות היהודית. כן, כן, שמעתם נכון - מסעדה ערבית כשרה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בריכה - מלון פרימה גליל, טבריה 16.5.23. מיה קינן, מערכת וואלה!
בריכה עם נוף לכנרת/מערכת וואלה!, מיה קינן
מלון פרימה גליל, טבריה 16.5.23. מיה קינן, מערכת וואלה!
מרפסת עם נוף לעיר/מערכת וואלה!, מיה קינן

גולת הכותרת - ארוחת הערב

הניסיון להביא את הכשרות למטבח הערבי-מסורתי מבית אמא מצליח בצורה נהדרת. אם הייתי טועמת את המנות האלו בכל מקום אחר לא הייתי מעלה על דעתי שהן יכולות להיות כשרות. התפריט רחב ומגוון ומורכב מכל סוגי הבשר שהיו מבושלים בצורה מושלמת והשתלבו נפלא עם המרקם של הטחינה והחומוס ששבו את ליבי. לכל זה תוסיפו מג'דרה מסורתית (כזאת שבחיים לא הייתי יודעת להכין בבית) ושילוב נדיר של תבלינים חזקים אבל כאלה שלא משתלטים על כל הטעם.

חשוב לציין שהמסעדה לא מתיימרת להיות "מסעדת שף" ולכן המחירים והכמות שאתם מקבלים היא בהתאם (שזה לגמרי בונוס בעיניי כי המנות טעימות). אין תפריט מובנה, הוא יכול להשתנות מעת לעת ואתם משלמים מחיר העומד על 190 שקלים ומקבלים הכל - כולל ריפיל לכל הדברים שאתם רוצים (ותאמינו לי, עם יד על הלב אני אומרת, אין בזה בכלל צורך).

את הארוחה פתחתי עם ערק ביתי מצויין שפתח לי את התיאבון וחמוצים. ואז לאט לאט בקצב מסחרר, התחילו לזרום מנות הפתיחה ואחריהן העיקריות ואחריהן הקינוחים. מהכל טעמתי, לא יכולתי שלא. וטיפ ממני: אל תעשו את הטעות שלי ותשבעו מהראשונות, כי הדרך אל הקינוחים רצופה בעיקריות כבדות של בשר.

מנת בשר - מלון פרימה גליל, טבריה 16.5.23. מיה קינן, מערכת וואלה!
קובה נייה בעבודת יד/מערכת וואלה!, מיה קינן
ערק - מלון פרימה גליל, טבריה 16.5.23
מסעדת "שולחן גלילי". מיה קינן, מערכת וואלה!
ערק ביתי/מערכת וואלה!, מיה קינן

האוכל, השפע והשירות התעלו מעל כל הציפיות, עם טעמים מיוחדים ושילובים מנצחים של אוכל ערבי מסורתי והמטבח היהודי הכשר. בסיום הארוחה, הכרס שלי ואני התגלגלנו למעלה לחדר, מדושנות בכל טוב, הישר למיטה.


את הבוקר שלמחרת פתחתי בארוחת בוקר שהייתה מלאה בשפע של גבינות, ביצים, מיצים, וקפה שהייתי כמהה אליו. אחרי ארוחת הערב, לא ציפיתי שאוכל לאכול שוב בזמן הקרוב אבל התבדיתי.

מנת עוף - מלון פרימה גליל, טבריה 16.5.23. מיה קינן, מערכת וואלה!
מסח'ן עוף סומק/מערכת וואלה!, מיה קינן
חומוס - מלון פרימה גליל, טבריה 16.5.23
מסעדת "שולחן גלילי". מיה קינן, מערכת וואלה!
חומוס בשר במרקם חלומי/מערכת וואלה!, מיה קינן

החופשה המנצחת: אוכל טוב, שקט ומיטה להזרק עליה

חופשה אמיתית מתחילה ונגמרת באוכל טוב, בהרגשה של שפע ובשקט מהשגרה העמוסה שלנו. כשאנחנו מחליטים סוף סוף לצאת לחופש אנחנו רוצים להרגיש ש"פינקו" אותנו, שהיה "שפע" בלתי נגמר. וזו הייתה לגמרי חופשה כזאת.

הכותבת היתה אורחת מלון פרימה בגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully