וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקומות שאסור לפספס בביקור הבא שלכם בדרום איטליה

בשיתוף פגסוס

21.5.2023 / 11:15

מההיסטוריה המרתקת של פומפיי ועד לחופים הקסומים של פוזיטנו: 3 ערים יוצאות דופן בדרום איטליה שכדאי מאוד לבקר בהן

עתיקות העיר פומפיי על רקע הר הגעש וזוב, איטליה. ShutterStock
עתיקות העיר פומפיי על רקע הר הגעש וזוב, איטליה/ShutterStock

באיטליה, אחת המדינות האהובות, הפופולריות והמיוחדות בעולם, מבקרים מדי שנה כ-65 מיליון תיירים, שמגיעים כדי לראות את הקסם ולחוות את האווירה הייחודית מקרוב. חלק גדול מאותם מבקרים בוחרים לנפוש בחלק הדרומי של איטליה, בו ניתן למצוא כמה מהמקומות היפים והמיוחדים במדינה. אם גם אתם מתכננים לבקר בדרום איטליה, בין אם במסגרת טיול עצמאי או בטיול מאורגן כפי שמארגנת חברת פגסוס למדינה, ריכזנו עבורכם את הערים המיוחדות שאסור לכם בשום פנים ואופן לפספס.

הפורום של פומפיי

פומפיי (Pompeii)

פומפיי היא עיר עתיקה ומרתקת, השוכנת באזור קמפניה שבדרום איטליה, בסמוך לנאפולי. העיר נהרסה לגמרי ונקברה בהתפרצות הר וזוב בשנת 79 לספירה, שהפך עם השנים לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בכל איטליה. היא מלאה במבנים עתיקים, הריסות היסטוריות ומספקת הצצה לחיי המקומיים בשנים עברו.

מה עושים בפומפיי?

הפורום של פומפיי (Pompeii Forum): הפורום היה המרכז הפוליטי, החברתי והכלכלי של פומפיי. הוא היה מוקף במבנים רבים, חנויות ומקדשים, והיה המקום שבו נערכו כל האירועים והטקסים החשובים. הריסות הפורום כוללות את שרידי הבזיליקה, אולם מקורה גדול ששימש לפגישות ומשפטים, וכן את מקדש יופיטר - המקדש החשוב ביותר בעיר.

בפורום של פומפיי לא מעט מבנים חשובים, אך נראה שמעל כולם ניצב מקדש יופיטר, שבעבר נחשב לבניין הדתי החשוב ביותר בכל פומפיי. הוא נבנה עוד במאה ה-2 לפני הספירה והוקדש למלך האלים יופיטר. מדובר היה במבנה מרשים למדי, עם אכסדרה מסיבית וחצר גדולה מוקפת בעמודים. עוד בפורום ניתן למצוא את הבזיליקה המפורסמת וכן את אזור מאצ'לום, שבו נהוג היה לקיים שוק מקורה.

טיול מאורגן לדרום איטליה - מידע נוסף באתר פגסוס

מקדש אפולו

האמפיתיאטרון של פומפיי (Amphitheatre of Pompeii): האמפיתיאטרון של פומפיי הוא אחד המונומנטים האיקוניים ביותר של העולם הרומי העתיק. מדובר במבנה בצורת אליפסה שנבנה במאה ה-1 לפני הספירה, וגם הוא שימש לקרבות גלדיאטורים, צייד בעלי חיים ומופעים אחרים. הוא הכיל כ-20 אלף צופים והתהדר במערכת מנהרות תת קרקעיות, ששימשו את הלוחמים והאמנים השונים.

למרות שגם האמפיתיאטרון של פומפיי נפגע קשות מהתפרצות הר הגעש וזוב, שרידים רבים ממנו נותרו עד לימים אלו, והוא נחשב לאחד מהאמפיתיאטראות הרומים העתיקים והשמורים ביותר בעולם. באמפיתיאטרון ניתן לבלות שעות ארוכות, להסתובב בזירה ולחוות מקרוב את השילוב המסקרן בין בידור מאלימות לצד הישגים אדריכלים מרהיבים.

מקדש אפולו (Temple of Apollo): מקדש אפולו הוא אחד המבנים הידועים והאיקוניים ביותר בעיר הרומית העתיקה פומפיי. במשך שנים רבות האמינו תושבי העיר שהאל אפולו מגן עליהם, והמקדש, שהוקם לכבודו, מראה את ההערצה הגדולה אליו; הוא ממוקם במרכז העיר, מכיל פסל ענק של אפולו, חצר גדולה וכמובן את המבנה הקדוש עצמו.

המקדש, שעוצב בסגנון קורינתי, שהתאפיין בעמודים האלגנטיים, גילופים מורכבים ועיטורים מקושטים, היה נחשב באותן שנים למרכז דתי ותרבותי בולט, שמילא תפקיד משמעותי בחיי היומיום של תושבי העיר. תושבי העיר (ולא רק) הגיעו למקום כדי להתפלל, להקריב מנחות ולבקש הדרכה מהאלים.

אמפיתיאטרון רומי במרכז העיר לצ'ה, איטליה. ShutterStock
אמפיתיאטרון רומי במרכז העיר לצ'ה, איטליה/ShutterStock

לצ'ה (Lecce)

לצ'ה היא עיר מיוחדת במינה, הממוקמת במחוז פוליה בדרום איטליה. היא ידועה בהיסטוריה העשירה שלה, בארכיטקטורה הבארוקית ובמטבח יוצא הדופן. היא משלבת עתיקות עם מודרניזם, הריסות לצד מוזיאונים, ויש גם אינספור מסעדות ובתי קפה שיקים.

מה עושים בלצ'ה?

המרכז ההיסטורי של לצ'ה (Lecce's Historical Center): לצ'ה, הממוקמת באזור הדרומי של פוליה, היא עיר שלעתים קרובות תיירים מחמיצים, לטובת יעדים ידועים יותר כמו רומא, פירנצה, ונציה או מילאנו. אותם מטיילים לא מבינים שהעיר לצ'ה היא פנינה נסתרת עם היסטוריה עשירה ושפע של אטרקציות תרבותיות, שהמרכזית שבהן היא המרכז ההיסטורי של לצ'ה - מבוך של רחובות צרים, ארמונות מפוארים וכנסיות מעוטרות מתקופת הבארוק.

המרכז ההיסטורי של לצ'ה ידוע בתור "פירנצה של הדרום", הודות לארכיטקטורה הבארוקית המדהימה שבו, כולל בזיליקת סנטה קרוצ'ה ופיאצה דל דואומו. ניתן לבלות שעות ארוכות במרכז, להתרשם מהמבנים המרשימים ולהסתובב ברחובות הצרים והקסומים שבמקום.

טירת קרל החמישי

המוזיאון לאמנות עכשווית (MUST - Historical Museum of the City of Lecce): במוזיאון לאמנות עכשווית בלצ'ה מיצגים אומנותיים רבים של אמנים מקומיים ובינלאומיים. הוא שוכן במבנה עתיק שבעבר היה מנזר ומשלב תערוכות קבועות וזמניות.

המוזיאון הייחודי הזה נמצא במרכז ההיסטורי של העיר וניתן למצוא בו מיצגים אומנותיים מתקופות שונות - החל מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו אנו, כולל אוסף חפצים עתיקים מהתקופה הרומית והיוונית ותערוכה על המטבח הים תיכוני והמסורות הקולינריות של פוליה ואזור הים התיכון.

טירת קרל החמישי (Castello Carlo V): טירת קרל החמישי היא מבצר שנבנה עוד במאה ה-16 על ידי הקיסר הרומאי הקדוש קרל החמישי. במבנה ההיסטורי נמצא המוזיאון להיסטוריה של לצ'ה, בו ניתן למצוא אוסף מרשים של כלי נשק וכן אינספור חדרים מסקרנים שניתן לחקור.

הטירה תוכננה על ידי אדריכל מפורסם, והיא מעוצבת בצורה ייחודית - בצורת כוכב שלפני אלפי שנים הקנתה לתושבי המקום ראות טובה יותר וסיפקה להם הגנה חזקה יותר. במשך מאות השנים, מילאה הטירה תפקיד חשוב בהיסטוריה הפוליטית והצבאית של האזור, ואף שימשה כבסיס לצבא הספרדי. אחת מנקודות השיא של הטירה היא המעברים התת-קרקעיים שבה, ששימשו להובלת חיילים ואספקה . המבקרים יכולים לחקור את המנהרות האלו ולדמיין איך נראו החיים של החיילים שאיישו פעם את עמדות ההגנה של הטירה.

חופשה פוזיטנו אמלפי דרום איטליה. ShutterStock
היהלום של אזור אמלפי. פוזיטנו/ShutterStock

פוזיטנו (Positano)

לא סתם מכונה העיר פוזיטנו "היהלום של אזור אמלפי". מדובר בעיירה ציורית, שנמצאת במיקום מושלם - על צלע של צוק המשקיף אל הים, דרומית לעיר נאפולי. היא ידועה בבתים ובמבנים הצבעוניים שלה, בסמטאות וברחובות הצרים והמפותלים ובחופים המרהיבים שלה.

מה עושים בפוזיטנו?

חוף ספיאג'ה גרנדה (Spiaggia Grande): באזור של פוזיטנו לא מעט חופים מרשימים, אך נראה שחוף ספיאג'ה גרנדה הוא המרשים שבהם. מדובר ברצועת חוף ארוכה, שמתאימה הן לטבילה מהנה בים והן לרביצה וניתן למצוא בה גם לא מעט אטרקציות ימיות, כמו אפשרות לשכור סירות או אבובים.

החוף משתרע על פני למעלה מ-300 מטר וכולל חול רך וזהוב, מים צלולים וצוקים דרמטיים הנישאים מאחוריו, אך למרות הפופולריות הרבה שלו, הוא הצליח לשמור על הקסם והיופי הטבעי שלו לאורך השנים.

נתיב האלים

כנסיית סנטה מריה אסונטה (Chiesa di Santa Maria Assunta): כנסיית סנטה מריה אסונטה היא כנסייה יפהפייה שנבנתה עוד במאה ה-10 ועברה מספר שיפוצים לאורך השנים, שהמשמעותי שבהם היה במאה ה-18, אז נבנתה הכנסייה מחדש בסגנון הבארוק הבולט. הכנסייה המפורסמת מרהיבה ביופייה וכוללת כיפה מרשימה שנבנתה בסגנון ביזנטי ואף חדרים מרשימים.

אחד המאפיינים הבולטים שלה הוא הכיפה שלה שנראית למרחקים; היא מכוסה באריחי מיוליקה צבעוניים המתארים את סיפורה של מריה הבתולה, המהווים דוגמה לעבודת הקרמיקה המסורתית החשובה כל כך לתרבות האזור. יש לציין שפנים הכנסייה מדהים בדיוק כמו החלק החיצוני שלה. היא מעוטרת בציורי קיר יפהפיים וכוללת מזבח מדהים המכוסה עלי זהב. היא אף מכילה גם כמה יצירות אמנות חשובות, כולל אייקון ביזנטי מהמאה ה-13 של מרים הבתולה ופסל עץ של סנט. פיטר שראשיתו במאה ה-17.

נתיב האלים (Walk of the Gods): אחד המסלולים היפים והפופולריים ביותר באזור, המספק הצצה לחופים היפים של אמלפי. המסלול מתחיל בבומרנו ומסתיים בכפר הקסום נוצ'לה, המשקיף לפוזיטנו וכולל נופים מרשימים, פינות ישיבה רבות והמון שקט ושלווה. אורכו של המסלול כ-8 קילומטרים והוא מתפתל בין מטעי זיתים, כרמים ויערות ערמונים.

אחד המקומות הכי יפים במסלול הוא נקודת התצפית נוצ'לה, שממנה נשקף נוף עוצר נשימה לפוזיטנו. הנוף הזה נחשב לאחד מהאיקוניים ביותר באזור אמלפי, עם הבתים הצבעוניים של פוזיטנו הניצבים על הצוקים מעל מי הטורקיז של הים התיכון.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully