וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבת הים הנזירית חזרה למים, אבל שבה אחרי שעות לחוף. צפו

עידית אלנתן

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 8:41

יוליה, כלבת הים הנזירית שהגיע לחוף ביפו בסוף השבוע, נראתה חוזרת לים לפנות בוקר, אבל אחרי כמה שעות חזרה לנקודת הרביצה שלה. בינתיים סקרנים רבים הגיעו לצפות בכלבה המאובטחת, שיתכן שתישאר פה שבוע עד לסיום השלת פרוותה

כלב ים נזירי בחוף יפו, 15 מאי 2023/צילום: גיא לויאן, רט"ג

בשעה 3:15 לפנות בוקר כלבת הים הנזירית יוליה נראתה חוזרת לים. עם היוודע דבר חזרתה למים, ד"ר מיה אלסר מדלפיס, המנהלת את מחקר כלבי הים בישראל, ביקשה מפקחי רשות הטבע והגנים שבמקום לאסוף דגימות צואה מהמקום שבו שהתה יוליה. אך לפני שהספיקו לעשות זאת, פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, שי קבסה, בישר: יוליה חזרה!

"הגעתי למשמרת בשעה 5:30 והבנתי מהפקח שהיה לפניי שהיא נכנסה למים בלילה ולא יצאה מאז. חשבתי שזהו, היא כנראה עזבה, אבל לא ויתרתי והמשכתי לשמור, ופתאום בשעה 6:30 בבוקר, לאחר כשלוש שעות במים, ראיתי שהיא עולה חזרה לאותו מקום. היא נראית בריאה ומתפקדת ככל הנראה ירדה לאכול ולהתרענן", סיפר קבסה.

ד"ר אלסר מציינת שזהו המשך ישיר לשינוי ההתנהגות של יוליה מאתמול: "אנו רואים איזושהי התאוששות אחרי המסע הארוך שלה, וזה סימן טוב. אנו גם מקווים מאוד שבקרוב היא תתאושש מספיק כדי לחזור למקומות שבהם יש לה יותר מרחב מחיה, כמו החופים של טורקיה, הארוכים יותר".

כלב ים נזירי בחוף יפו, מאי 2023. גיא לויאן, רשות הטבע והגנים
עלתה לחוף כדי להשיל את פרוותה. יוליה, בסוף השבוע/רשות הטבע והגנים, גיא לויאן

עד היום, המוני חובבי טבע המשיכו לעלות לרגל כדי לצפות בכלבת הים הנזירית, שכזכור הגיעה לביקור נדיר בארץ בסוף השבוע. החוקרים מעריכים כי כלבת הים עלתה לנוח על החוף כדי להשיר את פרוות החורף שלה וייתכן שתשהה פה אפילו שבוע.

חוקר טורפי הים ד"ר אביעד שיינין מספר כי חוקרים מטורקיה, אקולוגים שמכירים את יוליה (טוגרה בשמה הטורקי) משנת 2007, זיהו אותה על פי צלקת ייחודית שיש לה בגבה. "הם מספרים שטוגרה היא חריגה בהתנהגותה. היא ידועה בחיבתה לחופים פתוחים ולשינה מרובה. גילה מוערך בסביבות 20 שנה או קצת פחות, ויש הרבה תיעודים שלה ברשתות החברתיות. עם זאת, היא מעולם לא נצפתה עם גור". לדברי שיינין, חוקרת טורקייה סיפרה שהיא נכנסה פעם למערה חופית כדי להחליף סוללה במצלמה וראתה אותה נחה שם. היא עזבה את המקום כדי לא להפריע לה, אך כשחזרה למחרת, גילתה להפתעתה שהיא נמצאת באותה נקודה בדיוק. מכך מסיקים, שהשהייה הממושכת על החוף היא אופיינית לפרט הזה.

לדברי שיינין מדי בוקר וטרינרים בודקים את מצבה הגופני ממרחק, על פי צילומים. הם בוחנים את קצב הנשימה, אם היא משתעלת או אם נפלטת לחה מהאף, כדי לוודא שהיא לא סובלת ממחלות כמו דלקת ריאות למשל. דבר נוסף שנבדק הוא שריטה שיש לה, אולי מנשיכה או כתוצאה מפציעה בעלייה על החוף, שמושכת הרבה זבובים. הווטרינרים עוקבים כדי לראות אם חלילה נוצר זיהום כלשהו. כרגע, למעט התעטשויות פה ושם שמשעשעות את הצופים שעוקבים אחר כך פעולה שלה, היא במצב גופני תקין, ולכן אין סיבה להתערבות רפואית.

על פי תיעודים ברשתות החברתיות יוליה נצפתה גם בלבנון. לדברי שיינין אין קשר עם חוקרים לבנוניים מהסיבה הפשוטה שאין שם חוקרים של יונקי ים. הלילה יהיה הלילה השלישי שהיא שוהה בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כלב ים נזירי בחוף יפו, 15 מאי 2023. גיא לויאן, רשות הטבע והגנים
חזרה למים לכמה שעות ואז שוב לחוף. יוליה, הבוקר/רשות הטבע והגנים, גיא לויאן

חוקרי דלפיס מדגישים, כי אין להתקרב אל כלבת הים. כל עוד יוליה שוהה בחוף, פקחי ומתנדבי רשות הטבע והגנים, כמו גם חוקרי דלפיס ומתנדבי העמותה, שומרים עליה במשך כל שעות היממה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלב ים
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully