אגם מיוואטן, איסלנד. ShutterStock
אגם מיוואטן, איסלנד/ShutterStock

בין הר געש למכתשי ענק: אגם מיוואטן, המקום הכי קסום באיסלנד

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 12:17

בצפון איסלנד, באזור עוצר נשימה, נמצא אחד המקומות הכי מיוחדים באיסלנד - אגם מיוואטן, אליו מגיעים אלפי מבקרים מכל העולם בכל שנה. מה עושים, מה רואים ומה אוכלים? הכול בפנים

מערת גריוטגיאה

"אני לא רוצה לעזוב את המערה הזו לעולם ג'ון סנואו. לעולם".

באחת הסצינות המפורסמות והזכורות של הסדרה "משחקי הכס", נראים ג'ון סנואו וייגריט הפראית, בורחים אל עבר מערה חשוכה, שם התנו אוהבים והתאהבו בין רגע. מלבד הרגע הקסום שנוצר בין השניים, חלק גדול מהצופים בסצינה התקשו להישאר אדישים ליופייה של המערה, שמאותו רגע הפכה לפופולרית במיוחד, ולמוקד עלייה לרגל עבור מעריצי הסדרה.

אותה מערה קסומה, גריוטגיאה שמה, נמצאת באחד המקומות הכי יפים באיסלנד - על שפת אגם מיוואטן, בחלקה הצפוני של המדינה. זהו אגם קסום במיוחד, עם מראות יוצאי דופן ונופים עוצרי נשימה, המושך מדי שנה עשרות אלפי מבקרים מכל העולם. מלבד מערת גריוטגיאה המפורסמת, באזור האגם עוד אינספור מקומות מיוחדים, אטרקציות, נופים יוצאי דופן ועוד המון אפשרויות לאלו שבוחרים להגיע למקום.

אז אם גם אתם מתכננים ביקור באגם מיוואטן, בין אם במסגרת טיול עצמאי או במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה, את הכתבה הזו אסור לכם לפספס.

אגם מיוואטן, איסלנד. ShutterStock
נחשב לאחד המקומות הכי יפים בכל איסלנד. אגם מיוואטן/ShutterStock
אגם מיוואטן, איסלנד. ShutterStock
אגם מיוואטן, איסלנד/ShutterStock

סיפורו של אגם מיוואטן מתחיל לפני כ-10,000 שנה, בשממה עקרה ומבודדת, שהייתה מכוסה אך ורק בקרחונים. אלא שבעקבות התפרצויות געשיות רבות, אותם קרחונים נמסו בזה אחר זה והובילו ליצירתו של האגם המהפנט, שהפך במהרה לאחד המקומות הכי פופולריים בכל איסלנד.

למידע נוסף על טיול מאורגן לאיסלנד באתר פגסוס

אלא שמלבד האגם עצמו, שנחשב לאחד המקומות הכי יפים בכל המדינה, באזור שמסביב עוד אינספור אטרקציות, נופים ופעילויות שמחכים למבקרים - מטרקים בין מכתשים געשיים, דרך מוזיאונים מרשימים ועד לדייג בקרח ושחייה בבריכות בוץ, מעיינות חמים ועוד.

הופעה חיה על האגם

בריכות גיאותרמיות, מרחצאות ונוף יוצא דופן

כבר למעלה מ-1,000 שנה שתושבי אזור מיוואטן נהנים מהסגולות של האזור - הבריכות הגיאותרמיות שמסביב לאגם, הלגונה הכחולה של הצפון והמרחצאות החמים, שיוצרים נוף סוריאליסטי שנראה כאילו נלקח מסרט מדע בדיוני, בדרך לחוויית ספא שקשה למצוא במקומות אחרים בעולם.

אחד המקומות הטובים ביותר לרחוץ באזור, הוא בחוף המזרחי של האגם, המוקף בנופים עוצרי נשימה של ההרים ושדות הלבה שמסביב. אומרים שלמים החמים העשירים במינרליים יש סגולות רפואיות שמקלות על כאבי שרירים, כאבי מפרקים והם אף משפרים את זרימת הדם.

בנוסף למעיינות חמים ומרחצאות גיאותרמיים, אגם מיוואטן הוא גם ביתם של מספר בריכות שחייה ציבוריות המציעות למבקרים הזדמנות להתקרר בימי הקיץ החמים, בזמן שהם חוזים בנוף סוריאליסטי. בריכת השחייה ווגאר, הממוקמת על החוף הדרומי של האגם, פופולרית במיוחד בקרב משפחות; היא מציעה בריכה חיצונית גדולה לצד בריכה מחוממת ומקורה.

הר הגעש קראפלה ושדות הלבה

מדייג בקרח ועד מוזיאונים: האטרקציות המופלאות שבאזור האגם

מלבד אופציות רבות לטבילה מרעננת, לאגם מיוואטן יש עוד הרבה מה להציע למבקרים בו, כמו אטרקציות ופעילויות שונות, מסלולי הליכה רבים, מוזיאונים ואפילו דייג במי הקרח בחודשי החורף.

המסלולים

שדות הלבה של טימפורקש (Dimmuborgir Lava Field): במשך מאות שנים, הרי הגעש הפעילים שבאזור עיצבו שדה לבה ייחודי במינו, המושך מדי שנה אלפי מבקרים לאזור. הסלעים הייחודיים והקשתות הטבעיות שנוצרו מהפעילות הוולקנית הפכו את טימפורקש למבוקש במיוחד, עם שבילים מסומנים שמהם נשקפים הנופים המדהימים של האזור.

הר הגעש קראפלה (Krafla): הר הגעש קראפלה הוא הר געש פעיל, ואחד המקומות הכי מיוחדים באזור. המבקרים במקום יכולים לחקור את האזור הגיאותרמי הייחודי הזה, ועל הדרך ליהנות מנופים געשיים עוצרי נשימה.

הכפר רייקחלי (Reykjahlíð): בין עשרות הכפרים האותנטיים שמסביב, נראה שהכפר רייקחלי הוא המיוחד שבהם. הוא ממוקם בלב לבו של אזור געשי, מוקף בהרים ומעיינות חמים גיאותרמיים. התושבים המקומיים מסבירי פנים, חביבים במיוחד ומקבלים בברכה כל מבקר שמגיע לאזור, בו ניתן למצוא גם מגוון רחב של מסלולי הליכה ופינות ישיבה עם נוף מרהיב.

מוזיאון הציפורים, מבט מבפנים

המוזיאונים והמערה המפורסמת

מוזיאון הציפורים (The Sigurgeir Bird Museum): מוזיאון הציפורים המיוחד הזה, אותו פוקדים לא רק חובבי צפרות, מציג אוסף מרשים של למעלה מ-100 מיני ציפורים מהאזור, תוך התמקדות בזנים נדירים שנמצאים בסכנת הכחדה. המוזיאון מוקדש למחקר ושימור של ציפורים איסלנדיות, ומציג תערוכות משתנות וייחודיות.

מוזיאון ההיסטוריה של טימפורקש (Dimmuborgir Natural History Museum): מוזיאון המוקדש לתצורות הגיאולוגיות הייחודיות שנמצאות באזור, כולל שדות הלבה עוצרי הנשימה והסלעים הייחודיים של האגם. המבקרים מוזמנים ללמוד על ההיסטוריה הגיאולוגית של האזור ועל התהליכים שהובילו ליצירת המקום המדהים הזה. במוזיאון ניתן למצוא גם תערוכות משתנות על בעלי החיים שחיים בסביבה.

מוזיאון ההיסטוריה (Skútustaðir): מוזיאון ההיסטוריה של מיוואטן ממוקם באזור היסטורי, שעבר לפני מספר שנים שחזור מקיף. הוא מוקף במדשאות ונופים מרהיבים, ומספק הצצה נדירה למבקרים על החיים של המתיישבים הראשונים באיסלנד. תערוכות המוזיאון עוסקות במגוון נושאים, מבגדים ואומנות איסלנדית מסורתית ועד להיסטוריה של החקלאות והדייג באזור.

מערת גריוטגיאה (Grjótagjá): עוד לפני שהתפרסמה בזכות הסצינה הזכורה בסדרה "משחקי הכס", מערת גריוטגיאה נחשבה לאחד המקומות הכי מיוחדים בסביבה. מדובר במערה וולקנית שעד לפני שנים לא רבות שימשה את תושבי האזור כמקום רחצה פופולרי, אך בעקבות התפרצות געשית המים הפכו לחמים מדי וכיום לא ניתן לרחוץ בהם. למרות זאת, מדובר במערה מרשימה למדי, עם מים צלולים וקסם מיוחד.

אפילו דייג בקרח. אגם מיוואטן בחודשי החורף

חורף באגם מיוואטן

אגם מיוואטן הוא אחד המקומות הכי מיוחדים ויפים באיסלנד, מה שהופך אותו לאחד המקומות המתוירים במדינה, לאורך כל השנה. אלא שבחודשי החורף הקרירים, אזור האגם משנה את פניו והופך לארץ פלאות חורפית עם אינספור פעילויות מהנות, כמו סקי וסנובורד, רכיבה על אופנועי שלג, סיור במזחלות כלבים ואפילו דייג בקרח.

הכתבה בחסות חברת פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully