וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה בעלייה: העיר הטורקית הקסומה שהישראלים עדיין לא גילו

בשיתוף פגסוס

15.5.2023 / 11:15

מיציתם את איסטנבול ואנטליה? הכירו את בורסה, המציעה שילוב מרתק של היסטוריה וחדשנות, מטבח מקומי יוצא דופן והמון אפשרויות לשופינג

העיר בורסה, טורקיה. ShutterStock
היסטוריה עשירה ותרבות ייחודית. בורסה/ShutterStock

למרות שטורקיה נמצאת במרחק טיסה קצר מישראל, הרוב המוחלט של התיירים הישראלים שמבקרים בה בוחרים לנפוש בעיקר בשתי ערים: איסטנבול ואנטליה. אלא שמלבד שתי הערים הפופולריות האלו, בטורקיה ישנן ערים נוספות ששוות ביקור, כמו למשל בורסה - עיר יפהפייה ומיוחדת שנמצאת בצפון מערב המדינה, המתהדרת בהיסטוריה עשירה ובתרבות ייחודית.

אם גם אתם מתכננים חופשה בטורקיה, בין אם במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה או במסגרת טיול עצמאי, ומתחשק לכם לגוון קצת, בורסה היא היעד המושלם בשבילכם. הנה כל מה שצריך לדעת על העיר הקסומה הזו.

טיול מאורגן לטורקיה - מידע באתר פגסוס טיולים מאורגנים

בורסה שוכנת במיקום חלומי, בין הרים גבוהים ויפים (כולל אולודאג - ההר הגבוה ביותר באזור), והיא מתאימה לחופשה הן בחודשי החורף והן בחודשי הקיץ. בחודשים הקרים, הופכת בורסה ליעד סקי מבוקש, בזמן שהחודשים החמים יותר מוקדשים לטיולים בטבע וסיורים בעיר.

בבורסה אינספור אטרקציות למבקרים בה - משווקים תוססים, דרך מסגדים מרשימים ועד לאזורי שופינג שאסור להחמיץ.

מבט מבפנים למסגד הירוק

האטרקציות

המסגד הירוק (Yeşil Camii): ככל הנראה האטרקציה הפופולרית ביותר בעיר. המסגד הירוק נחשב לאחד המסגדים היפים ביותר בכל טורקיה, אשר נבנה עוד במאה ה-15. הוא תוכנן על ידי אחד האדריכלים הכי מפורסמים בטורקיה באותה העת (האצ'י פאשה) ומפורסם הודות לעבודת האריחים המורכבת שבו, שיוצרת אפקט מהפנט במהלך שעות היום.

המסגד הירוק אמנם התפרסם בזכות אותם אריחים וכיפה מרשימה, אך החלק הפנימי שלו מרשים לא פחות - הקירות מעוטרים בקליגרפיה ועבודות אריחים יפהפיות ואילו התקרה מעוטרת בדוגמאות גיאומטריות מורכבות. אזור התפילה במסגד עשוי משיש מגולף ומתאפיין בעיצוב שאופייני לאדריכלות העות'מאנית.

טירת בורסה (Bursa Kalesi): ראשיתה של טירת בורסה עוד מהתקופה הביזנטית. היא ממוקמת על גבעה המשקיפה על העיר ונשקפים ממנה נופים מדהימים על בורסה וסביבתה. המבקרים במקום יכולים לחקור את חורבות הטירה וללמוד על ההיסטוריה והתרבות של העיר מזווית יוצאת דופן.

במהלך השנים, נכבשה הטירה על ידי שליטים וצבאות שונים, כולל האימפריה העות'מאנית, שביצעה בה שיפוץ משמעותי, לרבות הוספת מגדלים וחומות, שסייעו לחיזוק יכולות ההגנה. אחד הדברים היותר מרשימים בטירה הוא חומותיה המסיביות, שנבנו לאורך למעלה מארבעה קילומטרים. אותם קירות שעשויים מאבן מקומית שרדו את מבחן הזמן, למרות מאות שנים של חשיפה לתנאי מזג אוויר שונים וקרבות רבים.

טירת בורסה

ביקור בחמאם: נכון, כמעט בכל עיר בטורקיה ניתן למצוא חמאם כזה או אחר, אך יש שאומרים שבתי החמאם של בורסה נחשבים לטובים ביותר במדינה.

שני בתי החמאם המובילים בעיר הם צ'קירגה ואסקי קפילקה, המציעים חוויה טורקית מסורתית. צ'קירגה נבנה בתחילת המאה ה-20 וכולל תקרה כיפתית יפה ועבודת אריחים מרשימה. במקום מציעים מגוון שירותים, כולל עיסויים טורקיים מסורתיים וטיפולי עור. אסקי קפילקה לעומתו נבנה שנים קודם לכן, אי שם במאה ה-16, והוא ממוקם ברובע ההיסטורי של העיר. הוא ידוע באווירה המרגיעה שבו והטיפולים האיכותיים שמחכים למבקרים.

יש לציין שבניגוד לשנים עברו, בתי החמאם של בורסה מציעים גם שירותי ספא מודרניים, כגון ארומתרפיה, יוגה ומדיטציה.

איסקנדר. ShutterStock
פרוסות דקות של בשר כבש על רוטב עגבניות וחמאה מומסת. איסקנדר/ShutterStock

האוכל

האוכל הטורקי מפורסם בכל העולם וגם אצלנו בישראל. אלא שבניגוד לערים אחרות במדינה, הקולינריה של בורסה ספגה השפעות גם ממטבחים אחרים, כמו המטבח הבלקני. התוצאה: מנות מיוחדות וטעימות וטעמים שקשה למצוא במקומות אחרים בעולם.

איסקנדר (İskender): המטבח הטורקי נחשב לאחד המטבחים הכי מסקרנים בעולם, כולל כמה מנות טעימות במיוחד. אחת המנות היותר טעימות בבורסה היא איסקנדר - מנה המוגשת עם פרוסות דקות של בשר כבש על רוטב עגבניות וחמאה מומסת.

ברחבי העיר לא מעט מסעדות טובות המגישות את המנה הטורקית המפורסמת, אך נראה שקבאפצ'י ניצבת מעל כולן. המסעדה הפופולרית, שקיימת עוד משנת 1867, נמצאת ברובע ההיסטורי של העיר, ויש האומרים ששם נמצא האיסקנדר הטוב ביותר בכל טורקיה.

קמאלפאשה (Kemalpaşa): אחת המנות הכי אייקוניות בעיר, קמאלפאשה, הומצאה בבורסה עצמה. מדובר בקינוח טורקי קסום וטעים, שנמס בפה בתוך שניות. הוא עשוי מגבינה, קמח, סולת, ביצים ואבקת אפייה ובחלק מהמקומות המנה מוגשת לצד כדור גלידה.

חנות הקינוחים טטליקיסי (Tatlıcısı) היא אחד המקומות היותר מומלצים בבורסה לנסות בהם את הפינוק המתוק הזה כשגם בחנות גולוגלו (Güllüoğlu) ניתן למצוא גרסה טעימה במיוחד שלו.

שומר על אותנטיות עד לימים אלו. קוזה האן

הקניות

מלבד אינספור אטרקציות ואוכל יוצא דופן, העיר בורסה היא גם יעד מושלם לחובבי שופינג, ובעיקר עבור אלו המחפשים מוצרי טקסטיל, עור או קרמיקה. בעיר החביבה הזו לא מעט שווקים לצד קניונים וחנויות בוטיק, שבהם ניתן למצוא, מלבד מותגים גדולים ומוכרים, גם רשתות אופנה מקומיות.

קוזה האן (Koza Han): ההיסטוריה של קוזה האן מתחילה עוד במאה ה-15. במקור, שוק קוזה האן שימש כמרכז סחר למוצרי משי, עבור סוחרים שעברו בדרך המשי המפורסמת. אלא שעם השנים הצטרפו רוכלים נוספים, שהפכו אותו לשוק תוסס וצבעוני, ששמר על אותנטיות עד לימים אלו.

השוק כולל שני מפלסים ותוכלו למצוא בו פריטי משי יקרי ערך, לצד תבלינים, אוכל רחוב ואפילו רהיטים לבית. החלק הפנימי של השוק מרשים במיוחד, וכולל עיטורי קשתות בסגנון עות'מאני, עבודות אריחים מורכבות ומרפסות עץ, המספקים למבקרים הצצה למורשת האדריכלית העשירה של העיר.

קניון קנט מידן (Kent Meydan Mall): אחד הקניונים הגדולים בבורסה, המורכב משלוש קומות המוקדשות לקניות. בקניון כ-200 חנויות המציעות מותגים מקומיים ובינלאומיים בתחומים שונים, לרבות אופנה ואלקטרוניקה.

בנוסף לקניות ואוכל, קניון קנט מידן מציע גם מגוון אפשרויות בילוי למבקרים. הוא כולל מתחם קולנוע מודרני, אולם באולינג ואזור משחקים לילדים, מה שהופך אותו לאטרקציה מומלצת במיוחד עבור משפחות עם ילדים קטנים.

אחד המאפיינים הבולטים של קניון קנט מידן הוא הארכיטקטורה והעיצוב הייחודיים שלו. במרכזו ניתן למצוא חצר פתוחה הכוללת מזרקה ומספר בתי קפה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully