וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנוסעים: בעוד 10 ימים יתאפשר לציבור לחדש דרכונים ללא תור

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 12:48

בעקבות העומס הצפוי בעמדות חידוש הדרכונים, בדואר ישראל מתחייבים: "נערכים לכל כמות של דרכונים שתגיע אלינו". ברשות האוכלוסין וההגירה מצפים להכפיל את כמות הנפקת הדרכונים עד ל-300 אלף בחודש

סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים/צילום: דוברות הכנסת

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) ערכה היום (חמישי) סיור במרכז מיון דואר ישראל וישיבה בנושא קידום הפצת הדרכונים לציבור בעקבות החלטת רשות האוכלוסין וההגירה על פתיחת לשכות לחידוש דרכון ללא תור.

לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת בשנים 2021-2020 ביחד נופקו בסך הכול כ-1.1 מיליון דרכונים - מספר דומה למספר הדרכונים שמונפקים בדרך כלל בשנה אחת. בעקבות זאת, נוצר פער של שנה שלמה העומד על כ-1.1 מיליון דרכונים. עם הסרת כל המגבלות בשנת 2022, מספר הבקשות הגיע לכדי 1,349,328 - כ-30% יותר מאשר בשנת 2019, טרם התפרצות משבר הקורונה.

בישראל זמן ההמתנה לקבלת תור להגשת בקשה לדרכון נע בין ארבע חודשים לשישה חודשים. כעת כדי לקצר את זמני ההמתנה הארוכים ולאור הביקוש המוגבר לחידוש דרכונים לקראת חופשת הקיץ הכריז שר הפנים כי בעוד 10 ימים יפתחו הלשכות להנפקת דרכונים בירושלים, באר שבע, חיפה ותל אביב ללא צורך בקביעת תור מראש.

דרכון ישראלי. ShutterStock
בעוד 10 ימים, ככה מבטיחים, נוכל לחדש דרכון ללא תור/ShutterStock

מ-07:00 בבוקר עד 22:00 בלילה

"אנחנו מכפילים את שעות העבודה ומכפילים את כוח האדם", כך אומר מאור אחיטוב, אחראי על תפעול ודיוור דרכונים ברשות האוכלוסין וההגירה. לדברי אחיטוב: "הפעילות במוקדים לחידוש דרכון ללא תור יהיו בארבע לשכות ברחבי הארץ בין השעות 07:00 בבוקר עד 22:00 בלילה. הלשכות בירושלים, ת"א, חיפה וב"ש מנפיקות היום 3,000 דרכונים ביום והן צפויות להנפיק כ- 6,000 דרכונים ביום בעקבות ביטול התורים".

הצפי של רשות האוכלוסין וההגירה הוא להגיע בחודש הקרוב ל- 250-300 אלף הנפקות דרכונים בחודש. לפי שעה המבצע לחידוש דרכונים ללא תור צפוי להימשך חודש ולאחר מכן יחליטו על המשך ההתקדמות בתהליך. מאור אחיטוב: "יש אצלנו עדיין מחסור של כוח אדם אבל אנחנו נמצאים בתהליכי גיוס שונים כדי לפצות על החוסרים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים. דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
המשתתפים בסיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים, היום/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

דוד לורן, מנכ"ל דואר ישראל: "דרכונים מקבלים עדיפות למשלוח מהיר ככל הניתן ואנחנו עומדים ביעדי המסירה. אנחנו מקבלים נתונים מסודרים מרשות האוכלוסין ונערכים לכל כמות של דרכונים שתגיע אלינו. אם נצטרך לשנות סדרי עדיפויות כדי להביא את הדרכונים אל היעדים בזמן, אנחנו נעשה את זה. בכל שנה אנחנו מטפלים במאות מיליונים של פרטי דואר. יש לנו 700 עובדים במרכז המיון וההפצה של דואר ישראל, ככל שנצטרך לתגבר עובדים לשליחת דרכונים ללקוחות בזמן, אנחנו נדע לנתב עובדים למשימה החשובה הזאת".

"אנחנו מתייחסים לכל פנייה שקשורה לדרכונים בצורה הרצינית ביותר" כך אומרת לימור בבאי, מנהלת מערך השירות בדואר ישראל. לדברי בבאי: "אנחנו מקבלים פניות של אזרחים שנמצאים 24 שעות לפני טיסה שטוענים שהדרכון שלהם נשלח בדואר חוזר למרכז המיון והחלוקה. אנחנו מאפשרים לאותם אזרחים להגיע למרכז שלנו כדי לאסוף את הדרכון שלהם מכאן".

ח"כ משה קינלי טור-פז (יש עתיד): "מאות אלפי ישראלים לא קיבלו שירות בחודשים האחרונים של חידוש דרכון. אני רוצה להודות לדואר ישראל שנרתם למאמץ הלאומי של חלוקת הדרכונים בזמן לאזרחי ישראל. יש לנו הרבה אתגרים בשרשרת החלוקה ואני רואה את המערכות מייצרות את הפתרונות הרלוונטיים וזה המקום גם להחמיא לשר הפנים על הפעולות המהירות שלו לטובת זירוז הנפקת הדרכונים".

שמעון שוהם, מנהל אגף מדיניות והסדרה במשרד התקשורת: "אנחנו רואים שיש ירידה בפעילות במיוחד בשליחת מכתבים, לפני מספר חודשים קבענו טיב שירות שונה לדואר ישראל כדי להתאים את הדואר לעולם החדש. דואר ישראל עושה את המאמצים הנכונים כדי לתת שירות מיטיבי מעבר לסטנדרטיים שנקבעו".

ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור סיכם את הדיון: "אנחנו נמצאים במהלך של דיוני תקציב בכנסת אבל אנחנו לא שוכחים לעסוק גם בנושאים אחרים שמשפיעים על האזרחים כמו הנפקה וחידוש דרכונים. דואר ישראל עושה נכון כשהוא משפר את השירות שלו כל העת לסטנדרים גבוהים בדומה לשוק הפרטי. דואר ישראל עבר תהליך משמעותי סביב הקורונה ואחריו, אנחנו מודים מאוד לדואר ישראל שפתחו בפנינו את הדלת והציגו את ההערכות שלהם לחלוקת הדרכונים בזמן המהיר ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully