וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת הגלבוע חוזרת אחרי 3 שנים בטיימינג אביבי מושלם

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 15:32

בסוף השבוע תתקיים "צעדת הגלבוע הוותיקה, זאת לאחר שלוש שנים של הפסקה (קורונה וכ'ו), שבה תוכלו לצעוד בשלושה מסלולים בדרגות קושי שונות. ואיפה תוכלו לישון, מה לאכול ומה לראות על הדרך? מדריך קצר לסופ"ש בגלבוע

מתוך הספר "רוכבים בשביל החומוס: מסלולי אופני שטח, חומוסיות ומה שביניהם"/צילום: בשביל החומוס

אחרי הפסקה של שלוש שנים, חוזרת אלינו "צעדת הגלבוע" המסורתית - הצעדה הכי ותיקה בישראל שתציין השנה 54 שנים - ותתקיים בסוף השבוע הקרוב (29-28.4.23, שישי ושבת).

הצעדה תעבור בין נופי עמק חרוד, הרי הגלעד, הגליל, בקעת הירדן ועוד, כל זאת בתקופת הפריחה הכי יפה של הגלבוע. במסגרת הצעדה, יוכלו המשתתפים לצעוד בשלושה מסלולים בדרגות קושי שונות (6, 10 ו-20 ק"מ). בסוף המסלול יחכו לצועדים הופעות, הפעלות לילדים, דוכני יצירה ומזון ועוד. דיברנו עם חן ברין, בעלים של "חן בטבע" - טיולי אקסטרים, ג'יפים, טיולים רגליים ועוד, שסיפק כמה המלצות למי שיגיע לצעוד וגם סתם לטייל באזור במשך השנה.

צעדת הגלבוע. שגיא מורן,
54 שנים שהיא מתקיימת. צעדת הגלבוע/שגיא מורן

איפה אוכלים בגלבוע?

1. מסעדת קימל בגלבוע
מדובר במסעדה מוכרת כמובן, נכתב עליה המון, אך לא להזכירה בכל הנוגע לביקור בגלבוע, זה לעשות לה עוול. המסעדה של שף שאול בן אדרת, היא מסעדת בשרים מהמפורסמות בישראל למרגלות הר הגלבוע. התפריט מגוון ועשיר, בשר טרי ואיכותי וכמובן לא ניתן להתעלם גם מתפריט יין מצוין. בתפריט הבשר ניתן למצוא סטייקים, פילה הזוכה לשבחים רבים מצד סועדים, פרגיות צלויות, טי-בון טלה ועוד. בנוסף לבשרים, המסעדה מציעה גם תפריט דגים משובח ומגוון רחב של מנות נוספות, גם לצמחונים. בקימל בגלבוע ישנו תפריט עשיר גם לילדים כולל בשר, פסטות ועוד. לאתר המסעדה.

2. מסעדת חוות התבלינים בגלבוע
מסעדה משפחתית השוכנת גם היא על הר הגלבוע. ממש בסמוך למסעדה יש את גינת הירק שבה סוגים שונים של תבלינים וצמחי מרפא, אלו משמשים גם כחומרי הגלם למנות המסעדה. מעבר לנוף המרהיב מהמסעדה, התפריט עצמו מעניין לא פחות ובו מנות ראשונות עשיר, מנות עיקריות בשריות, כגון כבדי עוף, המבורגר, סטייק אנטריקוט, קבב וגם צמחוניות וללא גלוטן. לאתר המסעדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חוות התבלינים בלגבוע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
חוות התבלינים בגלבוע/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

עגלות קפה בכפר יחזקאל

1. קפה הכפר
רעות ועדינה פתחו את "קפה הכפר" לפני כשנתיים במרכז כפר יחזקאל. מדובר בעגלת קפה המציעה מדי בוקר מ-06:30 עד 12:00 כריכים טריים ומשתנים, כולל כריך טבעוני, מוזלי, אמפנדס ומתוקים שונים פרי ידם של קונדיטורים מקומיים. בנוסף, השתיים מציעות טוסטים, וביום שישי ישנן מנות ספיישל, כגון פוקאצ'ה עם מטבלים. בקיץ יש ארטיקים טבעיים וגלידות. בגזרת השתיה החמה כמובן קפה, שוקו, סחלב וחליטות תה. לחשבון האינסטגרם.

2. גוגה
עגלת קפה שלה שעות משלימות לקפה הכפר. גוגה פועלת החל מאחת בצהריים (פרט לראשון שסגור) ובשישי החל מהשעה 11:00 ובשבת משעות הבוקר. מדובר בעצירה מושלמת לכל מי שאוהב טבע. במקום כריכים (מנת הדגל היא שניצל בחלה המוצע בימי שישי בלבד), טוסטים, פיצות (בימי חמישי) וסלטים, פלטת גבינות מהמחלבה המקומית - הכל טרי ונעשה במקום. כמובן גם קפה ובירות. בשבת יש ג'חנונים. אין צורך להתעדכן מתי מגישים מה, פשוט להגיע וליהנות מהפתעות המקום. בנוסף, תמצאו במקום מוצרי מזון בעבודת יד של תושבי המועצה. ימי שני וחמישי קבוע - פיצה ובירה מ-13:00 עד 21:00, ימי ו'- 11:00-15:00 - ספיישל חצ'פורי מהטאבון ובשבת 08:00-18:00 ג'חנונים. לחשבון האינסטגרם.

קפה הכפר

נקודות לעצירה

1. אנדרטת השבעה
האנדרטה שממוקמת בגבעת יהונתן מעל עמק חרוד, הוקמה לזכרם של שבעה מבני עמק הגלבוע שנהרגו בקרב נוריס שנערך ב-19 במרץ 1948 בגלבוע בקרבת הכפר הערבי נוריס - כיום הישוב נורית. האנדרטה, המתנשאת לגובה של 160 מטרים, הוקמה בשנת 1951 על ידי הפסל משה ציפר. במקום ישנו הסבר כתוב על קרב נוריס, שבמהלכו נחטפו חמש גופות הרוגים לג'נין והוחזרו מאוחר יותר על ידי הבריטים. ניווט ב-WAZE.

2. מצפה שמיר
המצפה שבגלבוע נקרא על שמם של האב והבן דובי וערן שמיר ז"ל. השניים נפלו בעת שירותם הצבאי, בהפרש של 20 שנה. דובי שמיר ז"ל נפל בניצנה בשנת 1977, ובנו ערן, שהיה קצין בצנחנים, נהרג בקרב בלבנון בשנת 1997. באנדרטה שהוקמה על ידי האדריכל יונה קולמן וקק"ל, ישנו מידע על האב והבן, סיפור נפילתם, קטעי שירים ועוד. ניווט ב-WAZE.

3. מצפה ויניה כהן
מצפה שהוקם לזכרו של ויניה כהן, מוותיקי עין חרוד מאוחד. במצפה נוף לכיוון עמק חרוד וכל ישובי הסביבה. מעט קשה להגיע למצפה עם רכב אך אפשרי. את המצפה הקימה קק"ל וזוהי אחת מנקודות התצפית היפות ביותר הנשקפות מהגלבוע אל עמק חרוד. ניווט ב-WAZE.

4. מוזיאון דוידקה בבית אלפא
המוזיאון של נחום דוד סוקר את כל מה שחשוב לדעת על הקיבוץ, כולל הצגת אינסוף פריטים היסטוריים וחפצים עתיקים, אמנות, משחקים וכל פריט שניתן לחשוב עליו מתקופת ההתיישבות. ההערכה כי ישנם יותר מ-10,000 פריטים שונים ומיוחדים. בתיאום מראש: 52-3994067⁩0. ניווט ב-WAZE.

מוזיאון הדודקה בבית אלפא. זיו ריינשטיין
מוזיאון הדודקה בבית אלפא/זיו ריינשטיין

איפה ישנים בגלבוע?

1. הצימרים של seagall
בקתות עץ של סיגל וקובי סחר בכפר יחזקאל, עם בריכה מקורה ומחוממת. מתאים למשפחות וזוגות. את הבריכה הקימו הזוג כבריכה טיפולית, ומתוך עבודתם עם אנשים בעלי מוגבלויות, החליטו להקים שני צימרים נגישים. מחיר ללילה כולל ארוחת בוקר: 850-650 שקלים לזוג. 050-533-8067.

2. וילה בכפר
הווילה בכפר יחזקאל משקיפה על הגלבוע ובה חמש סוויטות מאובזרות, מדשאות וכמובן בריכה מחוממת. מחיר ללילה לזוג באמצ"ש ללא ארוחת בוקר: החל מ-800 שקלים לחדר או 1,544 שקלים לסוויטה ללינה בלבד. לאתר הווילה.

3. אירוח כפרי בעין חרוד איחוד
במקום ישנם סוגי לינה שונים: חדרים פשוטים, בקתות עץ כמו צימרים וסוויטות שהינן לזוגות בלבד ובהן ג'קוזי. לאתר האירוח הכפרי. מחיר: 1,005 שקלים לינה בלבד ,או 1,185 שקלים כולל ארוחת בוקר. בסופ"ש אין זמינות לבקתות העץ.

4. אוליב בגלבוע, רשת מלונות אוליב
המלון שנפתח בשנת 2018 שוכן על פסגת הגלבוע עם נוף לעמק יזרעאל, עמק חרוד ועמק המעיינות. במלון 42 חדרים בלבד, מה שמשתלב עם הקונספט של המלון כרשת מלונות בוטיק. המלון מתאים הן למשפחות עם ילדים והן לזוגות. במלון ישנה בריכה הפועלת בחודשי הקיץ ומרכז ספא. מחיר: החל מ-2,435 שקלים לזוג בחדר סופריור, או החל מ- 2,570 שקלים לזוג לחדר דלקס. לאתר המלון.

צעדת הגלבוע ה 54 בסימן עצמאות 75. מחיר כרטיס 45 שקלים. כרטיסים מוזלים לאזרחים וותיקים, נכים וחיילים, ימכרו בקופות הצעדה (במעיין חרוד), עם הצגת תעודות תואמות. ההתכנסות לצעדה תתקיים בגן הלאומי מעיין-חרוד, ומשם יצאו הסעות אל המסלולים ללא תשלום. להזמנת כרטיסים למסלולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully