וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרובאנס באהבה: 3 הערים הכי מיוחדות בדרום צרפת

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 15:42

הייחוד של אביניון, הקסם של קרקסון וההיסטוריה העשירה של דום. שלוש הערים שהופכות את הביקור בדרום המדינה לחובה

אביניון צרפת. ShutterStock
אביניון צרפת/ShutterStock

8 במאי, 1889. אחרי שאחד מגדולי הציירים בתרבות המערבית, וינסנט ואן גוך, עבר התמוטטות עצבים שהובילה אותו, בסופו של דבר, לחתוך חלק מאוזנו, הוא החליט לחשב מסלול מחדש. הצייר ההולנדי המפורסם הגיע לפרובאנס, התאהב במקום והחל לשקם את חייו. האווירה הייחודית של דרום צרפת, האנשים החביבים והנופים המרהיבים עשו את שלהם, והובילו את ואן גוך בחזרה למסלול. הוא חזר לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב - לצייר כמובן, וצייר את כמה מיצירותיו הגדולות ביותר בחלקה הדרומי של צרפת.

ואן גוך כמובן לא היחיד שנשבה בקסם של דרום צרפת. כמעט כל מי שביקר באזור הייחודי הזה מתאהב תוך שניות. אבל מה בדיוק עושים בדרום צרפת ואילו ערים אסור לפספס? אם אתם מתכננים טיול בפרובאנס, בין אם במסגרת טיול עצמאי או במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס לאזור, את אל חמש הערים האלו אתם פשוט חייבים להגיע.

אביניון (Avignon)

אביניון, הידועה גם בשמה "עיר האפיפיורים", התפרסמה הודות לארכיטקטורה המדהימה שלה, כולל ארמון האפיפיורים המפורסם שהוכר על ידי אונסק"ו. מלבד מבנים ארכיטקטוניים מרשימים שמתוארכים עד לימי הביניים, באביניון גם לא מעט מוזיאונים, בתי קפה ומסעדות. אם הגעתם לאביניון, לא מומלץ לפספס את העיר העתיקה, המלאה ברחובות ציוריים וסמטאות קסומות.

ארמון האפיפיורים (Palais des Papes): ארמון האפיפיורים הוא אחד האתרים הכי חשובים בדרום צרפת. מדובר בארמון מלכותי בסגנון גותי (נחשב לאחד מהארמונות הגותיים הגדולים בעולם) בו התגוררו האפיפיורים במאה ה-14. הארמון הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו והוא מלא בחדרים קטנים ומרתקים, אולמות מפוארים, קפלות ותצפית חלומית על העיר מהגג.

גשר סן בנזה (Pont Saint-Bénézet): גשר סן בנזה או גשר אביניון הוא נקודת ציון אייקונית בעיר עוד מהמאה ה-12. במרוצת השנים, הגשר אמנם נהרס ונבנה מחדש מספר פעמים וכיום הוא משמש כאחת האטרקציות הפופולריות בעיר, אליו מגיעים תיירים מכל צרפת כדי להצטלם וליהנות והנופים המרהיבים שמסביב.

טיולים מאורגנים לצרפת - למידע נוסף באתר פגסוס

רושה דה דומס (Rocher des Doms): רושה דה דומס הוא אחד הפארקים הכי יפים באזור, שנמצא במיקום מושלם - על גבעה גבוהה המשקיפה על העיר. בפארק נופים מדהימים לעיר ולאתרים הרבים שבה, לרבות נהר הרון וכל האזור הכפרי שמסביב. בפארק, מלבד פינות ישיבה רבות ומעט בתי קפה, גם גן בוטני יפהפה ואף מגרש משחקים לילדים.

הטירה בקרקסון

קרקסון (Carcassonne)

ברגע שתגיעו לעיר המיוחדת הזו, תרגישו שחזרתם אחורה בזמן, ממש עד לימי הביניים. את קרקסון מקיפים חומות ומגדלים מרשימים, כשמסביב מבנים היסטוריים רבים, מה שהופך אותה ליעד חובה עבור מטיילים שמתעניינים בהיסטוריה ואדריכלות עתיקה. בקרקסון לא מעט פינות נסתרות המאפשרות לקבל הצצה מדהימה לנוף הירוק שמסביב, וכמה מברי היין הטובים ביותר בכל צרפת.

העיר ההיסטורית המבוצרת של קרקסון (La Cité de Carcassonne): אחד המקומות הכי מיוחדים בכל האזור הוא ללא ספק העיר העתיקה הזו, שקיימת עוד מימי הביניים. מדובר בסוג של מבצר שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, כשמסביב מגדלים ומצודת ענק. למבקרים במקום הזדמנות לטייל בין סמטאות העיר, ולהתרשם מהארכיטקטורה המדהימה של ימי הביניים.

מוזיאון העינויים של קרקסון (Musée de la Torture de Carcassonne): מוזיאון העינויים של קרקסון מספק הצצה נדירה להיסטוריה האכזרית של העינויים בתקופת ימי הביניים. במקום אוסף עינויים ענק, המראה את השיטות האכזריות שבהן נהגו להשתמש כדי לענות אסירים. יש לציין שחלק מהאזורים במוזיאון קשים לצפייה.

מוזיאון האומנויות של קרקסון (Musée des Beaux-Arts): מלבד מוזיאון עינויים, בקרקסון עוד לא מעט מוזיאונים עם אווירה מעט חיובית יותר, כמו מוזיאון האומנויות, ששוכן בבניין מרהיב שהוקם עוד במאה ה-18. במוזיאון אוספים מרהיבים של ציורים, פסלים ושלל יצירות החל מהמאה ה-17 ועד למאה ה-20.

הכפר המבוצר של דום

דום (Domme)

העיירה המקסימה דום שוכנת גבוה מעל נהר הדורדון בדרום המדינה, והיא מציעה למבקרים בה הצצה אל ההיסטוריה והתרבות העשירה של האזור. גם היא, בדומה לעיירות נוספות בדרום מערב צרפת, מלאה ברחובות צרים וסמטאות עתיקות ומבנים ארכיטקטוניים מרשימים. בנוסף, בסמוך לכפר נמצאות מספר מערות מסקרנות שווה לחקור וטירות עתיקות ועשירות בהיסטוריה.

הכפר המבוצר של דום (Bastide de Domme): בלב העיירה דום שוכן לו כפר קסום, שראשיתו במאה ה-13. מה שמייחד את הכפר הוא העובדה שהוא מוקף בחומות, מגדלים ושערים, המעידים על ההיסטוריה העשירה שלו. מלבד מבנים מרשימים ומבצרים, מהכפר נשקף נוף מרהיב לנהר הדורדון ולכל האזור הכפרי שמקיף אותו.

המערות של דום (Grottes de Domme): המערות של דום הן אטרקציה תיירותית מיוחדת במינה; מדובר בסדרת מערות טבעיות שבהן אוסף מרשים של נטיפים. המבקרים במקום מוזמנים לקחת חלק בסיור עצמאי או מודרך במקום, ועל הדרך ללמוד על הגיאולוגיה הייחודית וההיסטוריה העשירה של האזור.

טירת קסטלנו (Château de Castelnaud): טירת קסטלנו היא טירה מימי הביניים שראשיתה במאה ה-12. לא רק שמדובר בטירה עוצרת נשימה, ניתן אף למצוא בה אוספים מרשימים של חפצים שונים מימי הביניים, כולל כלי נשק וכלי חרס, ששימשו את המקומיים לפני מאות שנים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully