וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה בונה מגה-עיר בצורת קובייה בגובה 400 מטר

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 10:41

בגובה 400 מטרים ורוחב של 400 מטרים, בונה סעודיה את הפרויקט הנדל"ני העתידי שלה - המוקאאב - מגה-עיר שבה 104,000 יחידות דיור, 9,000 חדרי מלון ושטח שיוכל להכיל 20 בנייני אמפייר סטייט. הצצה לעתיד

הדמיה של המוקאאב בפרויקט ניו מוראבה בסעודיה/צילום: Public Investment Fund

בסעודיה עושים בכל בגדול, וגם הפרויקט הנדל"ני הבא שלהם פשוט ענק בכל מובן: קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית הכריזה על פרויקט חדש ומודגש, שמבטיח להיות המרכז המודרני הגדול בעולם ויהיה גדול מספיק כדי להכיל 20 בנייני אמפייר סטייט. המוקאאב (Mukaab) היא עיר קוביות בגובה 400 מטרים ורוחב של 400 מטרים, שתהווה את החלק המרכזי של אזור "דאונטאון" חדש בריאד.

המוקאאב תהיה חלק מפרויקט ה"ניו מוראבה" (New Murabba) הרחב יותר, תכנית פיתוח שמטרתה להפוך אזור בשטח של 19 קמ"ר מצפון-מערב לריאד למחוז תוסס של שימושים שונים. יורש העצר מוחמד בן סלמאן בן עבדולעזיז הכריז על הפרויקט, שיפוקח על ידי החברה לפיתוח ניו מוראבה, בפברואר 2021. לפי הערכות, יושקע בפרויקט סכום עצום של 180 מיליארד ריאל (כ-48 מיליארד דולרים).

הבניין יתבסס על הסגנון הארכיטקטוני המודרני של סעודיה שנקרא נג'די, אך עם טוויסט עתידני. מפתחי התוכנית אומרים, שהמוקאאב יציע "סביבות המשתנות ללא הרף" תוך שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית וירטואלית, כדי ליצור תצוגות הולוגרפיות המתקשרות עם הנוף העירוני שמסביב.

הקובייה תכלול מגדל על גבי בסיס ספירלי ומבנה הכולל שני מיליון מ"ר של שטח רצפה, שיהווה יעד אירוח עם אטרקציות קמעונאיות, תרבותיות ותיירותיות. הוא יכלול גם יחידות מגורים ומלונאות, שטחי מסחר ומתקני פנאי. בסך הכל יכלול פרויקט ניו מוראבה 104,000 יחידות דיור, 9,000 חדרי מלון, 980,000 מ"ר שטחי מסחר ו-1.4 מיליון מ"ר משרדים. כמו כן, יהיו 1.8 מיליון מ"ר של שטח שיוקדש למתקנים קהילתיים.

הדמיה של המוקאאב בפרויקט ניו מוראבה בסעודיה. Mukaab, אתר רשמי
סגנון ארכיטקטוני מודרני סעודי עם טוויסט עתידני. המוקאאב/אתר רשמי, Mukaab
הדמיה של המוקאאב בפרויקט ניו מוראבה בסעודיה. Mukaab, אתר רשמי
הפרויקט יהיה גדול מספיק כדי להכיל 20 בנייני אמפייר סטייט/אתר רשמי, Mukaab

שדה התעופה יהיה במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד

פרויקט ניו מוראבה אמור להפוך למודל לפיתוח עירוני בר קיימא, עם שטחים ירוקים ושבילי הליכה ואופניים שנועדו לקדם אורח חיים בריא. ברובע יהיו גם מוזיאון, מוזיאון טכנולוגיה ועיצוב, תיאטרון, ויותר מ-80 מקומות בילוי ותרבות.

לתושבי ניו מוראבה תהיה גישה למרחבי מגורים, עבודה ובידור ברדיוס הליכה של 15 דקות, בעוד ששדה התעופה יהיה במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד. מפתחי הפרויקט אומרים שהוא ייצור יותר מ-350,000 מקומות עבודה, מה שיהפוך אותו למניע משמעותי לצמיחה כלכלית באזור.

הדמיה של המוקאאב בפרויקט ניו מוראבה בסעודיה. Mukaab, אתר רשמי
המוקאאב. אזור בשטח של 19 קמ"ר מצפון-מערב לריאד למחוז תוסס של שימושים שונים/אתר רשמי, Mukaab
הדמיה של המוקאאב בפרויקט ניו מוראבה בסעודיה. Mukaab, אתר רשמי
עיר קוביות בגובה 400 מטרים ורוחב של 400 מטרים. המוקאאב/אתר רשמי, Mukaab

רף חדש עבור פרויקטי פיתוח עירוני ברחבי העולם

כל הפרויקט החדש מתוכנן להסתיים עד 2030, כאשר המוקאאב אמור להסתיים מספר שנים קודם לכן. השלמת הפרויקט תהיה אבן דרך מרכזית בשינוי המתמשך של כלכלת ערב הסעודית, שכן המדינה מחפשת להתגוון הרחק מהתלות שלה ביצוא נפט וגז.

פרויקט המוקאאב ופרויקט הניו מוראבה הרחב יותר, הם אינדיקציה ברורה לשאיפותיה של ממשלת ערב הסעודית, שנחושה למקם את המדינה כמובילה בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות והפיתוח בר-קיימא. אם יצליח, הפרויקט עשוי להציב רף חדש עבור פרויקטי פיתוח עירוני בקנה מידה גדול ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully