וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות החוף קלטו אדם מכה כריש בפטיש, והוא נעצר. צפו

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 18:06

אמריקני כבן 33 תועד במצלמת אבטחה כשהוא חובט למוות בכריש ממין מוגן. בינתיים, הוא שוחרר בערבות של 500 דולר בלבד

תיעוד של שני כרישים גדולי פה/Val Costescu, , David Stabile, and Andrew Chang

כריש לא פטיש: אמריקני תושב פלורידה תועד בצילומי אבטחה בעודו תוקף כריש באמצעות פטיש. בעקבות תקרית זו הוא קיבל זימון לבית משפט, התעלם ממנו - ומסיבה זו נעצר בידי שוטרים. הניו יורק פוסט מדווח כי האיש, בריאן וואדיל בן 33, תפס את הכריש בזמן שעסק בדיג באזור אינדיאן הארבור ביץ' (Indian Harbor Beach) ב-20 בדצמבר בשנה שעברה.

אדם הרג כריש בפטיש בפלורידה. Harbour House Oceanfront surfcam, צילום מסך
המשיך לחבוט בכריש עד שהבין כי מעשיו נראים בידי אנשים. וואדיל רוצח את הכריש/צילום מסך, Harbour House Oceanfront surfcam

חבט וקרע את הזימים

על פי הדיווחים של הוועדה לשימור דגים וחיות בר בפלורידה, מדובר בכריש לימוני, הנחשב מין מוגן. אך במקום לשחררו חזרה אל הים, שלף וואדיל פטיש והחל לחבוט בו. רק לאחר מכן השליך אותו אל המים. התקרית האכזרית הזו תועדה באמצעות מצלמת מעקב שהוצבה באזור, ומאוחר יותר הצליחו עדים מקומיים לזהות את וואדיל כמי שתקף את הכריש. עוד נמסר כי בשלב מסוים הפך וואדיל את הכריש על צדו והשתמש בחלק האחורי והחד של הפטיש כדי לקרוע את זימיו.

כעת ניצב וואדיל בפני שני אישומים: אי השבת מין מוגן לטבע ללא פגיעה ופגיעה פיזית בכרישים. עדים לאירוע מסרו כי וואדיל המשיך לחבוט בכריש עד שהבין כי מעשיו נראים בידי אנשים שצופים בו. מסיבה זו הוא השליך בחזרה למים את הכריש - שככל הנראה כבר לא היה בין החיים. גופת הכריש נסחפה בזרם ולא אותרה. וואדיל, שנעצר כאמור בשל התעלמותו מהזימון לבית המשפט, שוחרר בערבות של 500 דולר.

אדם הרג כריש בפטיש בפלורידה. Harbour House Oceanfront surfcam, צילום מסך
כריש לימוני הוא אחד מ-28 מיני כרישים מוגנים בפלורידה. וואדיל מחזיר את גוויית הכריש לים/צילום מסך, Harbour House Oceanfront surfcam

פלורידה: יש כרישים שמותר לדוג

יש לציין כי בעוד שדיג כרישים מותר בפלורידה על פי חוק, הרי שישנן תקנות באשר למיני הכרישים שאותם ניתן לדוג. כמו כן, ישנן מגבלות על כמות הכרישים שמותר לאדם לדוג, וכן על אופי ומיקום הדיג. כך למשל, התקנות שונות בין דיג מסירה, ממזח או מהחוף עצמו. כאשר מדובר בדיג מהחוף, מותר לדוג כרישים ממינים מסוימים רק לאחר שעוברים בהצלחה קורס מקוון ומקבלים אישור לכך.

כריש לימוני הוא אחד מ-28 מיני כרישים הנחשבים מוגנים במדינה, ודיג שלהם אסור בכל מצב. כריש ממין זה, שזכה לשמו בשל צבעו, מגיע לאורך של כ-3.5 מטרים, למשקל של כ-240 ק"ג ולתוחלת חיים בטבע של 27 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully