וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע מרתק בדרך המשי: כל הסיבות לבקר באזרבייג'ן דווקא עכשיו

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 11:35

היסטוריה עתיקה לצד תרבות תוססת ויופי טבעי מדהים. מגוון רחב של אטרקציות, אינספור טיולים ואוכל משגע. 3 ערים שלא כדאי לפספס בביקור הבא שלכם באזרבייג'ן

על דרך המשי, בהרי הקווקז של אירואסיה, נמצאת אזרבייג'ן - מדינה עם תרבות ייחודית, נופים משגעים, מטבח מקומי טעים במיוחד והרבה קסם, שהפכה לפופולרית בקרב מטיילים בשנים האחרונות, אחרי שבמשך שנים ארוכות הייתה נחשבת לפנינה נסתרת. אזרבייג'ן, שחולקת גבולות עם רוסיה, איראן, גאורגיה וארמניה, מציעה שילוב ייחודי של היסטוריה עתיקה, תרבות תוססת ויופי טבעי מדהים, לצד אטרקציות רבות ולא מעט אפשרויות מהנות למבקרים בה.

מתכננים לבקר באזרבייג'ן במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה או באופן עצמאי? את שלוש הערים המיוחדות האלו אסור לכם בשום פנים ואופן לפספס.

העיר באקו, אזרבייג'ן. ShutterStock
שילוב מרתק בין ישן וחדש. באקו/ShutterStock

באקו: שילוב מרתק בין היסטוריה למודרניות

עיר הבירה של אזרבייג'ן מציגה שילוב מרתק בין ישן וחדש - עיר עתיקה לצד ארכיטקטורה מודרנית, שווקים היסטוריים לצד חוף ים ציורי, סמטאות צרות וקסומות, מגדלים עתיקים וטיילת בלתי נשכחת בסמוך לים הכספי. בעיר הבירה האזרית, שנבנתה עוד במאה ה-12 והוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, ניתן לבלות ימים שלמים ואפילו שבועות, ועדיין לא ליהנות מכל הטוב שיש לה להציע.

העיר המדהימה הזו מתאימה לכולם וכולן; יש בה מגוון רחב של מוזיאונים וגלריות לחובבי תרבות, לרבות המוזיאון הלאומי לאמנות של אזרבייג'ן המכיל אוסף אמנות מרשים מהמאות ה-19 וה-20, כשגם לחובבי השופינג לא יהיה משעמם שם. סיבה נוספת לבקר בבאקו היא כמובן האוכל האזרי המדהים - שילוב מענג של טעמים מזרח תיכוניים, עם השפעות טורקיות ופרסיות, כולל כמה מנות אייקוניות כמו פלוב, דולמה ובשר הכבש המופלא שהמוניטין שלו הגיע למרחקים. תוסיפו לכך את חיי הלילה המעולים של העיר, המשלבים ברים נעימים עם מועדונים מחתרתיים, וקיבלתם יעד מושלם.

הפארק הלאומי גובוסטאן

מה עושים בבאקו?

העיר העתיקה: את העיר העתיקה של באקו, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, אסור בשום פנים ואופן לפספס. בעיר העתיקה אפשר להסתובב במשך שעות ארוכות, לעבור בין הרחובות הצרים, הסמטאות הקסומות והמבנים ההיסטוריים, ולהתרשם מהתרבות המקומית. מלבד זאת, בעיר העתיקה גם כמה מהאתרים החשובים ביותר בכל המדינה, כמו ארמון שירוואנשה, מגדל העלמה ומסגד ג'ומה.

מרכז היידר אלייב (Heydar Aliyev Center): לצד עתיקות, הריסות ומבנים היסטוריים, בבאקו לא מעט אתרים ומבנים מודרניים, כמו מרכז התרבות המרשים היידר אלייב, שתוכנן על ידי האדריכלית המפורסמת זאהה חדיד. מדובר בבניין ייחודי המשלב עיצוב מודרני עם ארכיטקטורה אזרית מסורתית, וניתן לבלות בו שעות רבות. יש בו מוזיאון, אולמות תצוגה, ספריה, מרכז כנסים, חנויות ועוד.

הפארק הלאומי גובוסטאן (Gobustan National Park): הפארק הלאומי גובוסטאן הוא סוג של ארץ פלאות הממוקם בפאתי באקו. מדובר באחד הפארקים הכי מיוחדים במדינה, שגם הוא הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בפארק אינספור נקודות ציון היסטוריות, כמו סלעים עתיקים, הרי געש וכמובן גם לא מעט מסלולי הליכה ונופים משגעים.

קבאלה, אזרבייג'ן. ShutterStock
יש גם סצינה קולינרית מרשימה. גבאלה/ShutterStock

גבאלה: ברוכים הבאים לעיר העתיקה ביותר באזרבייג'ן

העיר העתיקה ביותר באזרבייג'ן השוכנת בצפון מערב המדינה מוקפת בהרי הקווקז וידועה ביופיה הייחודי, המרכז הארכיאולוגי שלה ובאינספור האטרקציות שהיא מציעה לתיירים המבקרים בה - מסקי בחודשי החורף, דרך אתרים היסטוריים מרשימים ועד לרכיבה על סוסים בהרים העוצמתיים שמסביב. גם כאן, בדומה לבאקו, סצינה קולינרית מרשימה המבוססת על המטבח האזרי המעולה, שווקים תוססים ותושבים חביבים ומזמינים.

טיול מאורגן לאזרבייג'ן - מידע באתר פגסוס

ביקור במפלי ידי גוזל

מה עושים בגבאלה?

מפלי ידי גוזל (Yeddi Gozel): מפלי ידי גוזל, הידועים גם כשבעת המפלים היפים, נמצאים בסמוך לגבאלה, בגובה של 53 מטר מעל פני הים, ונחשבים לפופולריים במיוחד בקרב תיירים, מקומיים וזרים כאחד. מדובר למעשה בפלא טבע מרהיב ביופיו - מפל המורכב משבעה מפלים שונים המגיעים מההרים שמסביב, ויוצרים מפל עוצמתי ששיאו בכפר ונדאם. כשמסביב בתי תה קסומים ונוף משגע, קשה לחשוב על בילוי מהנה יותר באזור.

פארק השעשועים של גבאלה (Gabaland): גבאלהלנד, הידוע גם בכינויו "דיסנילנד" של אזרבייג'ן, נחשב לפארק השעשועים המוביל במדינה, עם יותר מ-60 מתקנים שונים שמתאימים הן למבוגרים והן לילדים, כמו משטחי החלקה על הקרח, מסלולי מירוץ מכוניות, מגרשי ספורט שונים ואפילו מסעדות, בתי קפה, בית מלון וחנויות מזכרות שונות. הפארק ממוקם באחד האזורים היפים ביותר בגבאלה ופתוח לאורך כל השנה.

אגם נוחור (Nohur Lake): אגם נוחור, מהמקומות היפים ביותר בכל המדינה, נחשב לריאה הירוקה של גבאלה. הוא מוקף ביערות ירוקים ובהרים קסומים, והוא מלא באפשרויות עבור אלו המבקרים בו. אמנם אסור לשחות במי האגם, אך מסביב לו מסלולי הליכה רבים, פינות ישיבה וגם מגוון אטרקציות, כמו דייג במי האגם או שייט בסירה מקומית.

העיר שקי, אזרבייג'ן. ShutterStock
ביתן של אטרקציות היסטוריות ותרבותיות רבות. שקי/ShutterStock

שקי: בין ארכיטקטורה מסורתית למאפים טעימים

העיר הקסומה שקי שוכנת בצפון מערב אזרבייג'ן וידועה בארכיטקטורה המסורתית שלה, הכוללת עבודות עץ מורכבות וחלונות ויטראז'. שקי היא ביתן של אטרקציות היסטוריות ותרבותיות רבות, כגון ארמון שקי חאן והכנסייה האלבנית הידועה. העיר מפורסמת גם בממתקים ובמאפים המיוחדים שלה, אותם ניתן להריח ממרחקים.

מה עושים בשקי?

ארמון שקי חאן (Sheki Khan's Palace): ארמון שקי חאן הוא אנדרטה יוצאת דופן שנבנתה עוד במאה ה-18, המציגה את הארכיטקטורה האזרית המסורתית, עם ציורי קיר מורכבים, גילופי עץ וחלונות ויטראז'. המבקרים במקום מוזמנים לחקור את האולמות והחדרים השונים של הארמון, כולל חדרו של המלך, חדרי אירוח שונים ואף לבקר בגן היפהפה השוכן מחוצה לו.

מבצר שקי (Sheki Fortress): בדומה לארמון שקי חאן, גם מבצר שקי הוא אנדרטה היסטורית שראשיתה במאה ה-18. הוא נבנה במטרה להגן על העיר מפני צבאות פולשים וכולל שורה של חומות, מגדלים ושערי ענק. התיירים שמבקרים במקום יכולים לחקור את המצודה, לבדוק את החדרים השונים ואף לטפס על המגדלים כדי ליהנות מנופים פנורמיים מרהיבים של האזור שמסביב.

הכנסייה האלבנית של שקי (Sheki Albanian Church): הכנסייה העתיקה הזו נבנתה עוד במאה ה-1 לספירה, ונחשבת לאחת הכנסיות העתיקות ביותר באזרבייג'ן. היא מעוטרת באלמנטים ארכיטקטוניים ייחודיים, כמו קירות אבן מיוחדים וגג כיפה ומספקת הצצה מרתקת להיסטוריה המקומית.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully