וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק סיאול: 5 ערים שאסור לפספס בדרום קוריאה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 16:03

מהחופים המדהימים של בוסאן, דרך הקסם של האי ג'ג'ו ועד להיסטוריה העשירה של גיונגז'ו. מתכננים טיול בדרום קוריאה בקרוב? על הערים האלו לא כדאי לכם לוותר

בוסאן, דרום קוריאה. ShutterStock
ארץ של ניגודים. בוסאן, דרום קוריאה/ShutterStock

דרום קוריאה היא ארץ של ניגודים - מסורות עתיקות לצד טכנולוגיה מודרנית, נופים עוצרי נשימה לצד ערים שוקקות ומטבח מקומי ייחודי לצד מסעדות פיוז'ן חדשניות. רוב התיירים שמגיעים למדינה בוחרים לבקר בבירה סיאול, אלא שבדרום קוריאה עוד ערים ששוות ביקור - מעיירת החוף בוסאן, דרך האתרים ההיסטוריים בדאיגו ועד לקסם המיוחד של האי ג'ג'ו. אם אתם מתכננים לבקר בדרום קוריאה בקרוב, בין אם במסגרת טיול עצמאי או באמצעות טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה, את חמש הערים האלו ממש לא כדאי לכם לפספס.

בוסאן ב-4K

בוסאן (Busan)

בוסאן שנמצאת בדרום מזרח המדינה ידועה בחופים היפים שלה ובהיסטוריה והתרבות העשירות שלה. היא מלאה במקדשים עתיקים, שווקים תוססים ובשטחה גם לא מעט כפרים עתיקים ששווים ביקור. אלא שעם כל הכבוד לאתרים ההיסטוריים החשובים, הרוב המוחלט של התיירים שמגיעים לעיר עושים זאת בעיקר בשל חופיה המרשימים. בבוסאן כמה מרצועות החוף היפות במדינה, שבהן גם פינות רביצה רבות לאלו המחפשים שלווה וגם אטרקציות ופעילויות ספורט ימי לחובבי האקשן.

מה עושים בבוסאן?

חוף האונדה (Haeundae Beach): בבוסאן לא חסרים חופים יפים, אך חוף האונדה הוא היפה שבהם, זאת הודות למים הצלולים שבו, הטיילת הקסומה ומגוון פעילויות ספורט ימי שמחכות למבקרים. בקרבת החוף גם לא מעט מסעדות טובות, בתי קפה וברים.

גמצ'און (Gamcheon): אחד הכפרים הכי מיוחדים בכל דרום קוריאה ניצב על צלע הר ומציע למבקרים במקום חוויה יוצאת דופן. הוא ציורי, מלא בקסם וניתן למצוא בו מיצגים אומנותיים היסטוריים רבים. ניתן להסתובב בו במשך שעות ארוכות ולהתרשם מאורח החיים האותנטי של התושבים המקומיים.

טיול מאורגן לדרום קוריאה לקריאת מידע נוסף לחצו באתר פגסוס

מקדש באומאוסה (Beomeosa Temple): אחד המקדשים הבודהיסטים החשובים ביותר בקוריאה ידוע בארכיטקטורה הייחודית שלו והשלווה השוררת במקום. המבקרים יכולים לטייל במקום ולהתרשם מהעוצמה שלו ואף להצטרף לסשן מדיטציה יחד עם המקומיים.

האי ג'ג'ו ב-4K

האי ג'ג'ו (Jeju Island)

מול חופיה הדרומיים של דרום קוריאה נמצא אחד המקומות הכי מיוחדים בכל אסיה - האי הגעשי ג'ג'ו, הידוע ביופיו הטבעי ובתרבות הייחודית שלו. באי ג'ג'ו, מלבד נופים מרהיבים ואינספור אתרים היסטוריים, ניתן למצוא גם את פסגת סיונגסאן אילצ'ולבונג (Seongsan Ilchulbong) המרהיבה, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. עוד באי גם מערה היסטורית, שוק מקומי פופולרי וכפר עתיק יוצא דופן, המספק הצצה לחיים המיוחדים של התושבים המקומיים.

פסגת סיונגסאן אילצ'ולבונג

מה עושים באי ג'ג'ו?

פסגת סיונגסאן אילצ'ולבונג (Seongsan Ilchulbong): פסגת סיונגסאן אילצ'ולבונג היא אחד המקומות הכי מיוחדים ויפים בכל דרום קוריאה. מדובר בלוע של הר געש שנמצא בגובה של מאות מטרים מעל פני הים, ממנו נשקף נוף עוצר נשימה, במיוחד בשעות הזריחה. ביקור במקום הוא חוויה ייחודית, שישאיר אתכם עם זיכרונות רבים ולא מעט תמונות לאינסטגרם.

המוזיאון העממי של ג'ג'ו (Jeju National Museum): המוזיאון הפתוח והמרשים הזה מציג את אורח החיים המסורתי של תושבי האי, וניתן למצוא בו למעלה מ-100 בתים ישנים ומבנים היסטוריים אחרים. המבקרים יכולים לצפות מקרוב בשגרת החיים המקומית ולראות מלאכת יד ומופעים מסורתיים.

Jeju Loveland: פארק ייחודי המוקדש למיניות, ובו למעלה מ-140 פסלים המציגים תנוחות מיניות שונות. אמנם למקום מגיעים זוגות צעירים רבים כדי להתרשם מההיצע המרשים, אך הפארק המיוחד הזה מתאים גם למשפחות.

דאיגו ב-4K

דאיגו (Daegu)

בלב לבה של המדינה נמצאת דאיגו, אחת הערים הכי פחות מוכרות בדרום קוריאה. היא מפורסמת בזכות השווקים המיוחדים שבה ומוצרי הטקסטיל האיכותיים שמייצרים התושבים המקומיים. דאיגו כל כך מגוונת, שכל אחד ואחת ימצאו מה לעשות בה - בין אם מדובר בסיבוב ברובע הקניות המפורסם או רביצה בפארק אפסן הירוק, כשגם עבור חובבי התרבות לא חסר מה לעשות, החל מהמוזיאון הלאומי ועד לגלריות מקומיות. בדאיגו גם לא מעט אטרקציות לחובבי אקסטרים, כמו קפיצת בנג'י ופארק שעשועים מהנה.

E-World

@quanpink2308 Review công viên E- world xinh đẹp ở Daegu Hàn Quốc p.1 #quanpink #duhocsinh #hanquoc #learnontiktok ♬ You Don't Know Me - Ofenbach

מה עושים בדאיגו?

שוק סאומון (Seomun Market): אחד השווקים הגדולים בקוריאה הוא ביקור חובה לכל מי שאוהב קניות ואוכל רחוב. לשוק האותנטי הזה היסטוריה ארוכה, וניתן למצוא בו מגוון רחב של סחורות כמו טקסטיל, כלי חרס ואפילו חטיפים קוריאניים מסורתיים.

רחוב דונגסאונגנו (Dongseongno Street): אזור הבילויים של העיר ידוע בחנויות הרבות שבו, המסעדות המעולות וסצינת חיי הלילה התוססת. אפשר לשוטט שעות ארוכות במקום, לעבור בין חנויות הבוטיק הקטנות, לטעום מטעמים קוריאנים טעימים ולסגור את הערב בבר מקומי עם בירה קוריאנית או קוקטייל טעים.

E-World: פארק השעשועים E-World הוא יעד פופולרי למשפחות. יש בו לא מעט פעילויות, הפעלות ואטרקציות לילדים וכמובן גם מגוון רחב של מתקנים, כמו גלגל ענק, רכבות הרים שונות ואפילו פארק מים. בשטח הפארק ישנן גם חנויות, מסעדות ובתי קפה.

גיונגז'ו ב-4K

גיונגז'ו (Gyeongju)

גיונגז'ו היא ללא ספק אחת הערים הכי מיוחדות בדרום קוריאה, עם היסטוריה עשירה ואינספור אתרים חשובים. בעיר גם מגוון רחב של מוזיאונים ומקדשים, לרבות מקדש בולגוקסה - אחד המקדשים הכי חשובים בכל דרום קוריאה - שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. מלבד זאת, בגיונגז'ו גם מצפה כוכבים מפורסם, פארקים ומסלולי טיול ואוכל קוריאני מסורתי וטעים.

מצפה הכוכבים בגיונגז'ו

מה עושים בגיונגז'ו?

מקדש בולגוקסה (Bulguksa Temple): מקדש בולגוקסה הוא אחד המקדשים הבודהיסטים המפורסמים ביותר בדרום קוריאה שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. הוא נבנה עוד במאה ה-8 וידוע בארכיטקטורה היפה שבו, גילופי האבן המורכבים והאווירה השלווה השוררת במקום. מתחם המקדש כולל גם כמה מבנים ופסלים היסטוריים נוספים, כמו גם גן יפהפה.

מצפה הכוכבים Cheomseongdae: מצפה הכוכבים Cheomseongdae הוא אחד המצפים העתיקים בעולם. הוא מעוצב בצורה ייחודית, ומורכב מ-27 סלעי גרניט ענקיים. המבקרים במקום יכולים להתרשם מהעיצוב הייחודי ואף לטפס לפסגה, כדי ליהנות מנוף פנורמי עוצר נשימה על העיר.

פארק טומולי (Tumuli Park): שמו של פארק טומולי קצת מטעה. לא מדובר בפארק עם שטחים ירוקים ומסלולי הליכה, אלא במתחם קבורה ענק ובו קברים של מלכים קדמונים ואצילים רבים. המבקרים במקום מוזמנים להתרשם ממגוון הקברים, לחקור אותם מקרוב וללמוד על ההיסטוריה והתרבות של שושלת סילה.

ג'ונג'ו ב-4K

ג'ונג'ו (Jeonju)

בדרום מערב המדינה נמצאת ג'ונג'ו, הנחשבת לגן עדן קולינרי, ולבירת האוכל של דרום קוריאה. המסעדות בעיר נחשבות לטובות ביותר באזור, וניתן למצוא בהן מגוון רחב של מנות על טהרת המטבח המקומי, כמו ביבימבאפ ועוף מטוגן בסגנון ג'ונג'ו. מלבד אוכל, בעיר גם לא מעט מקומות השווים ביקור, כמו כפר ג'ונג'ו האנוק, מקדשים עתיקים וגן חיות יפהפה.

מה עושים בג'ונג'ו?

כפר האנוק (Jeonju Hanok Village): הכפר המסורתי הקסום הזה הוא האטרקציה התיירותית הפופולרית ביותר בג'ונג'ו, עם למעלה מ-800 בתים קוריאניים מסורתיים שמציגים את ההיסטוריה המקומית בדרך ייחודית. המבקרים במקום יכולים לטייל בין הסמטאות המקסימות, להתפעל מהארכיטקטורה, ואפילו לשכור שמלה קוריאנית מסורתית שלובשים בני המקום להשלמת החוויה.

גן החיות של ג'ונג'ו (Jeonju Zoo): גן החיות של ג'ונג'ו הוא מקום נהדר לחובבי בעלי חיים. בגן החיות מגוון רחב של חיות בר, לרבות נמרים, קופים ודובים, ויש גם פינות ליטוף המיועדות לילדים. בפארק אף גן בוטני מרשים ופארק שעשועים לילדים.

שוק נאמבו (Nambu Market): השוק הגדול ביותר בג'ונג'ו מציע אווירה תוססת ושוקקת. בדומה לשווקים אחרים בקוריאה, גם בשוק נאמבו אינספור מזכרות ופריטים שונים, אך ללא ספק הדובדבן שבקצפת הם המאכלים המסורתיים המקומיים שנמכרים בדוכנים, כמו הביבימבאפ (מנה קוריאנית מפורסמת), ג'ונג'ו מקגאולי (יין אורז מסורתי) וקונגנאמול גוקבאפ (מרק נבטי שעועית).

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully