וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופים, טיולים וקרחונים: 3 הפארקים הכי פופולריים בקנדה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 7:07

בפארק הלאומי באנף פסגות אינסופיות, בג'ספר תמצאו קרחונים ומעיינות חמים ואילו בגרוס מורן מגוון רחב של אטרקציות. כל הסיבות לבקר בפארקים המיוחדים של קנדה

מבט על הפארק הלאומי באנף ב-4K

קנדה, המדינה השנייה בגודלה אחרי רוסיה, שופעת במרחבים ירוקים, שטחים פראיים ונופים מרהיבים, ולכן אין זה מפתיע שכמה מהמקומות הכי מבוקשים בה בקרב מטיילים הם הפארקים הלאומיים שהיא מציעה, בהם, מלבד נופים קסומים, חיות בר והרבה נופים, גם אינספור אטרקציות תיירותיות, פעילויות שונות ואינספור אפשרויות לתיירים. בקנדה ניתן לטייל באופן עצמאי או דרך טיול מאורגן, כמו הטיולים שמוציאה חברת פגסוס למדינה בדרך קבע.

מתכננים חופשה/טיול מאורגן לקנדה? אלו שלושת הפארקים הכי פופולריים במדינה, שממש לא כדאי לפספס.

הפארק הלאומי באנף קנדה. ShutterStock
הפארק הלאומי באנף/ShutterStock

הפארק הלאומי באנף (Banff National Park)

הפארק הלאומי באנף ממוקם בלב הרי הרוקי הקנדיים באלברטה, ונחשב לפארק הלאומי העתיק ביותר במדינה, ולאחד הפארקים הלאומיים היפים והמתויירים בקנדה. באנף הוא ביתם של פסגות אינסופיות, אגמים בצבע טורקיז וקרחונים עצומים המציעים נופים מדהימים ומגוון רחב של הרפתקאות הן לילדים והן למבוגרים.

המעיינות החמים של באנף

5 אטרקציות שאסור לפספס בפארק הלאומי באנף

אגם לואיז (Lake Louise)

אגם לואיז הוא אחד האטרקציות האייקוניות ביותר בפארק הלאומי באנף הממוקם בבסיסו של קרחון ויקטוריה. הוא מוקף בנופים עוצרי נשימה, וכך גם המים בצבעי כחול-טורקיז שבו. למבקרים במקום אפשרות לצאת לטיול רגלי סביב האגם, ליהנות מפיקניק על גדותיו ואפילו לשכור קאנו כדי לשוט בו. אגם לואיז הוא יעד פופולרי בכל ימות השנה, וניתן למצוא בו מגוון רחב של פעילויות כמו החלקה על הקרח וסקי במהלך חודשי החורף.

הגונדולה של באנף (Banff Gondola)

ביקור בגונדולה של באנף הוא בגדר חובה למטיילים שמבקרים במקום. למרות שם האתר, לא מדובר בגונדולות כמו אלו שבוונציה, אלא ברכבל, המספק למבקרים הצצה לנופים מרהיבים של הפארק ולהרים העוצמתיים שמקיפים אותו. נקודת הסיום היא ללא ספק הדובדבן שבקצפת - פסגה שממנה נשקף נוף פנורמי יפהפה.

המעיינות החמים של באנף (Banff Hot Springs)

המעיינות החמים של באנף הם מעיינות חמים טבעיים הממוקמים בלב הפארק הלאומי, ונחשבים ליעד פופולרי כבר למעלה מ-100 שנה, זאת הודות הטמפרטורה הקבועה של המעיינות (40 מעלות), הנופים שמסביב ומגוון האטרקציות במקום.

אגם מוריין

אגם מוריין (Moraine Lake)

אגם מוריין הוא עוד אגם עוצר נשימה שנמצא בפארק הלאומי באנף. הוא מוקף הרים ויש בו מים צלולים, בצבע כחול-טורקיז. תיירים המבקרים במקום יכולים לטבול במי האגם כמובן, לצאת לטיול רגלי סביבו ואפילו לשכור קאנו כדי לחתור במי האגם. מומלץ לבקר בו בשעות הבוקר המוקדמות כשהשמש זורחת והמים משקפים את צבעי השמיים.

קניון ג'ונסטון (Johnston Canyon)

קניון ג'ונסטון הוא יעד פופולרי במיוחד לטיולים בפארק הלאומי באנף. השביל המרכזי מוביל תיירים דרך קניון צר, מפלים קטנים והרבה טבע. אפשר לבלות במקום שעות ארוכות ולהתרשם מהמראות הייחודים שנשקפים לאורך הדרך.

מבט על הפארק הלאומי ג'ספר ב-4K

הפארק הלאומי ג'ספר (Jasper National Park)

הפארק הלאומי ג'ספר שממוקם במחוז אלברטה נחשב לפארק הלאומי הגדול ביותר בהרי הרוקי הקנדיים. הוא מתהדר בנופים מדהים, אגמים צלולים, קרחוני ענק והרים רבים. המבקרים במקום יכולים לטייל במסלולים השונים, לרכוב על אופניים באזור, לשוט בקאנו, או לטייל לאורך כביש הקרח המפורסם שבשטחי הפארק.

Jasper SkyTram

5 אטרקציות שאסור לפספס בפארק הלאומי ג'ספר

אגם מאלין (Maligne Lake)

אגם מאלין - האגם הטבעי הגדול ביותר בהרי הרוקי - הוא אגם קרח מדהים ביופיו הממוקם בפארק הלאומי ג'ספר, שמוקף בהרים מלכותיים. אלו שמבקרים במקום יכולים ליהנות ממגוון רחב של אטרקציות - משייט בסירה במי האגם ועד לטרקים קצרים בדרגות קושי שונות מסביב לו.

קרחון אתבסקה (Athabasca Glacier)

קרחון אתבסקה הוא הקרחון הגדול ביותר בשדה הקרח של קולומביה, המשתרע על שטח של יותר מ-325 קמ"ר. למטיילים שמגיעים למקום לא מומלץ לוותר על סיור במקום וביקור בתצפית המיוחדת שעל גבי הקרחון, הכוללת רצפת זכוכית ממנה נשקפים הנופים המדהימים של העמק שמתחתיו.

Jasper SkyTram

ה-Jasper SkyTram היא אחת האטרקציות הכי מהנות באזור. היא מציעה דרך שונה וייחודית לראות את הפארק, מנקודת מבט קצת אחרת, בדרך לפסגת הר ויסלר המציע נוף מדהים לשטח העצום שמסביב. הנסיעה עצמה אורכת שבע דקות וכוללת לא מעט תצפיות מרשימות והיא מתאימה גם לילדים.

שמורת השמיים האפלים

המעיין של מייטה (Miette Hot Springs)

המעיין של מייטה מחומם באופן טבעי לטמפרטורה של כ-40 מעלות. הוא מוקף בנוף הררי יפהפה, מה שהופך אותו למקום האולטימטיבי למנוחה אחרי יום ארוך של טיולים או סיורים. מסביב גם כמה מסלולי הליכה ואזורי פיקניק מזמינים.

שמורת השמיים האפלים (Jasper National Park Dark Sky Preserve)

בפארק הלאומי ג'ספר שמורה מיוחדת, המיועדת לצפייה בכוכבים. ממנה ניתן לצפות בתצוגה עוצרת נשימה של כוכבים, ולצלם כמה תמונות למזכרת. בשמורה אף מתקיימים לאורך השנה אירועים שונים, הרצאות ופעילויות שונות, כולל סיורים מודרכים והסברים שונים על עולם האסטרונומיה.

מבט על הפארק הלאומי גרוס מורן ב-4K

הפארק הלאומי גרוס מורן (Gros Morne National Park Of Canada)

הפארק הלאומי גרוס מורן, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, ממוקם על החוף המערבי של ניופאונדלנד וידוע בנוף הדרמטי שלו ובגיאולוגיה הייחודית. יש בו נופים שונים, רכסי הרים, חופים ומגוון רחב של חיות בר.

פיורד ווסטרן ברוק פונד

5 אטרקציות שאסור לפספס בפארק הלאומי גרוס מורן

פיורד ווסטרן ברוק פונד (Western Brook Pond Fjord)

פיורד ווסטרן ברוק פונד הוא פיורד חצוב בקרחון הממוקם בלב הפארק הלאומי גרוס מורן. אורכו של הפיורד מעל 16 ק"מ והוא מגיע לעומק של כ-165 מטר. למבקרים במקום אפשרות לצאת לסיור בסירה בפיורד כדי לראות מקרוב את הצוקים הרמים, המפלים ואת חיות הבר המקומיות.

הר גרוס מורן (Gros Morne Mountain)

הר גרוס מורן הוא הפסגה השנייה בגובהה בניופאונדלנד ואחד היעדים הכי פופולריים באזור לטיולים. ההר הוא חלק מהרי Long Range והוא מציע נופים מדהימים לנוף הפראי שמסביב. הטיול לפסגה מאתגר אך מתגמל, והוא כולל נוף פנורמי לפיורדים ותצפית מרשימה לקו החוף וההרים.

Tablelands

Tablelands הוא רצף ייחודי של סלעים בפארק הלאומי גרוס מורן בצבע חום בולט, המושך מדי שנה מאות אלפי מבקרים, זאת בשל הגיאולוגיה הייחודית שלו. במקום מתקיימים סיורים מודרכים הכוללים הסברים מעמיקים על התופעות השונות באזור ועל הצמחים הנדירים שצומחים סביבו.

שביל הגנים הירוקים (The Green Gardens Trail)

שביל הגנים הירוקים הוא מסלול טיול פופולרי בפארק הלאומי גרוס מורן. השביל הייחודי הזה עובר דרך מגוון נופים, כולל יערות, מדשאות ענק ורצועות חוף, ומוביל למפרץ מבודד, שבו המבקרים יכולים לצפות בחיות בר שונות בסביבתן הטבעית. הטיול הוא דרך מצוינת לחוות את היופי הטבעי של הפארק והוא מתאים לכל הרמות.

מגדלור לובסטר קוב הד (Lobster Cove Head Lighthouse)

מגדלור לובסטר קוב הד הוא מגדלור היסטורי הממוקם בחוף הצפוני של הפארק הלאומי גרוס מורן. הוא נבנה בשנת 1897 וכיום נחשב לאתר היסטורי לאומי. המבקרים יכולים ליהנות מסיור מודרך במגדלור כדי ללמוד על ההיסטוריה שלו ועל הדרך לצפות בכמה מהנופים היפים ביותר באזור.

בקנדה, אחת המדינות הכי מתוירות בעולם, לא חסר כמובן מה לעשות, אך בעת ביקור במדינה לא מומלץ לוותר על ביקור באחד הפארקים המדהימים שיש לה להציע למבקרים בה, שחלקם נמנה עם הפארקים היפים ביותר בכל העולם.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully