וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נוסע נעצר לאחר שניסה להעלות למטוס תיק ובו פצצה

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 13:03

מכונת השיקוף התריעה - ובתיקו של נוסע בשדה תעופה בפלורידה נמצא מטען חבלה לצד מרכיבים חשודים אחרים. נכון לעכשיו, המניע לא ידוע

נוסע הודבק למושב הטיסה כי השתכר ותקף הצוות/צילום: יוטיוב

גבר בן 41 נעצר בארצות הברית על ידי ה-FBI לאחר שמטען חבלה התגלה בתוך הכבודה שלו, לקראת עלייתו לטיסה בחברת התעופה אליג'אנט אייר (Allegiant Air) מאורלנדו שבפלורידה אל שדה התעופה הבינלאומי ליהיי ואלי (Lehigh Valley) בפנסילבניה.

אתר Paddle Your Own Kanoo מדווח כי התקרית אירעה ביום שני בבוקר, ושם הנוסע הוא מארק מאפלי. כעת הוא עומד בפני אישומים פדרליים חמורים, הכוללים ניסיון להעלות חומר נפץ לכלי טיס, כמו גם החזקת חומר נפץ בשדה תעופה.

נוסע נעצר בארה"ב לאחר שניסה להעלות למטוס תיק ובו פצצה. רויטרס
מטען חבלה התגלה בתוך הכבודה שלו. מארק מאפלי בשדה לפני שנעצר/רויטרס
חברת התעופה אליג'אנט אייר. ShutterStock
חברת התעופה אליג'אנט אייר/ShutterStock

"סיכון משמעותי למטוס ולנוסעים"

מאפלי נעצר על ידי אנשי רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית (TSA) ומיד הוזעקו למקום אנשי ה-FBI שלקחו אותו למעצר. מאוחר יותר, בתצהיר שפרסם ה-FBI נכתב כי "חומרי הנפץ (היו) עלולים להוות סיכון משמעותי למטוס ולנוסעים". עד כה, המניע מאחורי מעשיו של מאפלי טרם נחשף.

על פי מסמכי בית המשפט המקומי, אנשי ה-TSA ביצעו בדיקות שיקוף שגרתיות של מזוודות בעמדות הצ'ק-אין, כאשר האזעקה התריעה על חפץ חשוד בתיק של אותו נוסע, בעת שפקד את דלקי חברת התעופה אליג'אנט אייר. בין חפציו האישיים הוטמן חפץ עגול, בקוטר של כ-7.5 סנטימטרים ועטוף בחומר דמוי שעווה, שלדעת מומחים היה מטען חבלה. למקום הוזעק חבלן של ה-FBI, ולאחר בדיקה מדוקדקת, התברר כי התרכובת הזו מכילה בין השאר אבקה הדומה לזו שנמצאת בזיקוקין די-נור. לחפץ היו שני נתיכים מחוברים ביניהם. החוקרים מצאו גם תרכובת בוטאן, מצית, צינור שעליו שאריות של אבקה לבנה, מקדחה ניידת עם סוללות ושני שקעי חשמל.

נוסע נעצר בארה"ב לאחר שניסה להעלות למטוס תיק ובו פצצה. רויטרס
עד כה, המניע מאחורי מעשיו של מאפלי טרם נחשף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully