וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאן תאפשר לישראלים לטוס מעליה; לאילו יעדים יתקצרו הטיסות?

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 18:00

סולטנות עומאן הודיעה היום על אישור מעבר של טיסות של חברות תעופה ישראליות בשטח האווירי שלה, אז בדקנו לאילו יעדים תתקצר הטיסה שלנו, מה שוודאי ישפיע גם על הכיס שלנו

דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על/צילום: דוברות אל על

עקב הודעתה של סולטנות עומאן היום (חמישי) על אישור מעבר של טיסות חברות תעופה ישראליות בשטח האווירי שלה, בדקנו אילו קווין יתקצרו מבחינת שעות הטיסה, ויש בשורה נהדרת לישראלים.

אז אחרי שערב הסעודית הסכימה שמטוסים ישראלים יוכלו לעבור בשטחה, עם חתימתם של הסכמי אברהם קוצר זמן הטיסות לדובאי ואבו דאבי, אך כדי להמשיך למזרח הרחוק, למדינות כמו תאילנד או הפיליפינים היה צריך לקבל אישור מעומאן, שלא ניתן, כאמור, עד היום.

כתוצאה מקבלת האישור היום, יוכלו אל על, ישראייר וארקיע לטוס למזרח הרחוק בפחות זמן, מה שייקצר את זמן הטיסה, את הוצאות הדלק וכנראה גם את מחיר הכרטיס, במיוחד שהשנה הטיסות יקרות.

נתיב טיסה לבנגקוק ארוך מול קצר. אל על,
קיצור של כשלוש שעות טיסה למזרח. נתיב טיסה לבנגקוק, ארוך מול קצר/אל על

הודו ב-5.5 שעות

אז אילו קווים ירוויחו? הקו להודו של אל על יתקצר משמעותית, כפי שקוצר הקו של אייר אינדיה למומביי. "קיצור נתיב הטיסה יאפשר לקצר את זמני הטיסות להודו משמונה שעות ל-5.5, וכן יאפשר לטוס ליעד זה במטוס צר גוף", מסרה דוברת אל על עופרי אליהו-רימוני.

גם נתיב הטיסה לתאילנד יקוצר מ-11 ל-8.5 שעות. כמו כן, תיפתח אפשרות לטוס לאוסטרליה בטווח זמן של כ-16-15 שעות.

גם ארקיע כבר מחממת מנועים לקראת חידוש טיסותיה למזרח. "ארקיע נערכת לחדש את טיסותיה לגואה, לקוצי'ן ותשקול להוסיף יעד חדש לבומביי", אומר עוז ברלוביץ מנכ"ל החברה. עם זאת, בשנה שעברה הודיע ארקיע על פתיחת קו לגואה, שלא יצא לפועל בסוף והשאיר נוסעים רבים שרכשו כרטיסים מתוסכלים מאוד. נקווה שהשנה סוף-סוף הקו יצא לפועל.

בנוסף, החברה נערכת להפעלת טיסות ישירות לסרילנקה, כשקיצור הנתיב יביא לקיצור זמן הטיסה בכשעתיים. ארקיע תפעיל ליעדי הודו וסרילנקה את מטוס איירבאס 321 neo long range המיועד לטווח בינוני וארוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גואה הודו. ShutterStock
הנתיב להודו יקוצר בכשעתיים עד שלוש, תלוי ביעד. גואה/ShutterStock

החברות יצטיידו בסוגים נוספים של מטוסי נוסעים

אין ספק שהבשורה החדשה היום, תייצר עבור חברות התעופה הישראליות, חוץ מישראייר כרגע שאינה טסה למזרח, אפשרות לפתילת קווים חדשים בטיסה ישירה שטרם טסנו אליהם, כמו הפיליפינים שבשנים האחרונות דובר רבות על פתיחת קו של פיליפין איירליינס לתל אביב, או סינגפור, שגם היא יעד נחשק בעיקר בקרב המגזר העסקי וגם קו לאוסטרליה שיקוצר משתי טיסות ו-24 שעות ל-15 שעות בלבד (כמעט כמו הקו ללוס אנג'לס).

יעדים נוספים שיהיו רלוונטיים לישראלים, הם האיים המלדיביים וגם וייטנאם שפופולרית מאוד בקרוב משפחות, טיולי גמלאים וצעירים אחרי צבא.

מומחה התעופה יוסי פישר, אמר לוואלה! תיירות, ש"חברות התעופה הישראליות יעברו לפאזה אחרת ומודל הפעלה שונה. ישראייר וארקיע ינסו להערכתי להצטייד בסוגים נוספים של מטוסי נוסעים, בשל קיצור טווח הטיסה למזרח. למשל, Airbus 330 NEO שהוא מטוס רחב גוף חדיש וחסכוני, ואולי מטוס חדש שצפוי להיכנס לשירות עוד שנתיים - איירבס 321 XLR - מטוס צר גוף זול להפעלה בעל טווח טיסה שיכסה חלק גדול מהמזרח הרחוק. זה לא רק נוסעים אלא גם מטענים שמגיעים באוויר. קיצור זמן הטיסה אמור להיות מגולגל על מחיר הטסת המטענים. התחרות מול החברות של איחוד האמירויות על הנוסעים למזרח - תגדל. בסופו של דבר הכל יתבטא במחיר ובזמינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully