וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עדיין חשוב לרכוש כיסוי מגן קורונה כשנוסעים לחו"ל?

בשיתוף הפניקס סמארט

16.2.2023 / 11:24

כל מה שחשוב לדעת על מצב הקורונה בשנת 2023, וגם על הדרכים להגן על עצמכם מפני תרחישי הקורונה השונים לפני ובמהלך הנסיעה לחו"ל

בתחילת 2020 פרצה הקורונה בסערה לחיינו, ושינתה אותם ללא הכר. תחלואה, סגרים, רחובות ריקים ובעיקר אי וודאות אחת גדולה אפפה את השגרה. על טיסות לחו"ל לא היה מה לדבר. מאז השנים חלפו, חזרנו לשגרה וגם הקורונה דעכה. ועדיין, למרות הכול הקורונה עדיין כאן. מה מצב הקורונה ברחבי העולם, ואיך אפשר להיערך לתרחישים השונים כשנוסעים לחו"ל?

מה מצב הקורונה בשנת 2023?

בשנים האחרונות למדנו איך לחיות לצד הקורונה. זו לא אותה מגיפה מפחידה ובלתי ידועה מולה התמודדנו בעבר. ואחרי שאמרנו את זה, גם בתחילת 2023 מומחים אמריקאים מזהירים מפני גרסאות חדשות לקורונה. גרסאות אלו אחראיות בין היתר להתפרצות המחודשת של המגיפה בארה"ב ובסין. ההתפרצות בסין בולטת במיוחד, עם כ- 248 מיליון נדבקים במהלך 20 הימים הראשונים של חודש דצמבר לפי חדשות בלומברג. התפרצות זו, בשילוב החשש מפני חוסר השקיפות של השלטונות בסין, גרמו למדינות שונות שבהן ישראל להטיל הגבלות ובדיקות קורונה על הנוסעים הנכנסים המגיעים מסין. למרות ההגבלות, כמו שאנחנו יודעים בכפר הגלובלי הקטן והמחובר מגיפה שמתפשטת בסין, לא בהכרח נעצרת שם.

כמו שזה נראה, הקורונה כאן כדי להישאר (לפחות כרגע), עם ווריאנטים חדשים שממשיכים לצוץ ועם התפרצויות באזורים שונים ברחבי העולם. איך אפשר להתמודד עם תחלואת הקורונה כשנוסעים לחו"ל, לשמור על הבריאות וגם על הכיס?

כיסוי מפני קורונה לפני טיסה. ShutterStock
כיסוי מפני קורונה לפני טיסה/ShutterStock

בדיקת מצב הקורונה ביעד

נכון לכתיבת שורות אלו, החלוקה למדינות אדומות וירוקות כבר לא רלוונטית. למרות שהשמיים נפתחו מחדש לרווחה, כמו שהבנו עדיין יש מפעם לפעם התפרצויות קורונה ברחבי העולם, שגורמות מעת לעת לשינוי בהנחיות. כך למשל בתחילת חודש ינואר 2023 הודיעה ממשלת תאילנד על כוונתה להחזיר לתוקפן חלק מהגבלות הקורונה, אך חזרה בה בעקבות לחץ מצד מדינות רבות בעולם. דינאמיקה זו ממחישה את הדינאמיות של המצב, ואת הצורך לעקוב כל הזמן אחרי תחלואת הקורונה וההנחיות העדכניות במדינת היעד.

במקביל, אפשר להתעדכן בנוגע להנחיות היציאה מישראל והכניסה אליה, באתרי משרד הבריאות, משדר החוץ ורשות שדות התעופה.

רכישת כיסוי ביטוחי ייעודי לתרחישי הקורונה

מאז שפרצה מגפת הקורונה, הסיכוי שנזדקק לטיפול רפואי במהלך הנסיעה לחו"ל הפך להרבה יותר מוחשי - ועמו הצורך בביטוח נסיעות לחו"ל שיספק מענה ברגע האמת. ביטוח נסיעות לחו"ל נועד לכסות את ההוצאות הרפואיות במהלך הנסיעה: מהתור לרופא וטיפולי חירום בשיניים ועד תרופות, אשפוזים, ניתוחים ואפילו הטסה רפואית חזרה לישראל בעת הצורך.

ומה לגבי הידבקות בקורונה? החדשות הטובות הן שהרובד הרפואי של ביטוח נסיעות לחו"ל אמור לכסות גם את הוצאות הטיפול הרפואי בעקבות הידבקות בקורונה. מדובר בבשורה חשובה עבור כל מי שנוסע לחו"ל עם ביטוח נסיעות, בעידן שבו מגפת הקורונה לא נעלמה מהעולם (וספק אם זה יקרה בעתיד הנראה לעין).

קורונה בנתב"ג. ShutterStock
קורונה בנתב"ג/ShutterStock

איך בוחרים ביטוח נסיעות שיספק הגנה מקיפה מפני הקורונה?

כמו שאנחנו יודעים, הידבקות בקורונה יכולה להסתכם בתסמינים קלים, ויכולה להוביל לסיבוכים משמעותיים. כדי לוודא שהרובד הרפואי של ביטוח הנסיעות מכסה אתכם גם כאשר הטיפול הרפואי הופך למורכב ויקר, חשוב לבדוק האם הוא כולל תקרת כיסוי. הסיבה: מרגע ההגעה לתקרה, תאלצו לממן מכיסכם את כל ההוצאות הרפואיות. מסיבה זו, ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא תקרה (למעט במצב רפואי קיים). כיסוי מסוג זה מאפשר לכם לדעת שאתם מכוסים, גם אם ההוצאות הרפואיות בעקבות סיבוכי הקורונה (או סיבוכים אחרים) יהיו גבוהות.

כשנדבקים בקורונה בחו"ל, המענה הרפואי הוא החשוב ביותר. אך ההתמודדות עם תרחישי הקורונה בחו"ל לא מסתכמת רק בטיפול הרפואי: במקרים רבים, הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד מובילים לעלויות רבות ובלתי צפויות, שלא בהכרח קשורות לטיפול הרפואי ומכבידות מאוד על הכיס. כך למשל הידבקות בקורונה עלולה להוביל לביטול הנסיעה, ולקבלת החזר חלקי בלבד מספקי הנסיעה השונים (כגון חברות התעופה ובתי המלון). לחילופין, הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד במהלך הנסיעה עשויים להוביל להארכת השהייה בבית המלון, ובאופן טבעי להגדלת העלויות. ככל שהשהייה מתארכת מעבר למועד המקורי, כך העלויות תופחות (במיוחד כאשר מדובר בנסיעה של מספר נפשות, כמו נסיעה משפחתית).

כדי להגן על הכיס מפני ההשפעות הכלכליות של תרחישי הקורונה השונים, כדאי להוסיף לביטוח נסיעות הרחבת קורונה ייעודית. רוכשים הרחבת קורונה? בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין חשוב לבצע השוואה של הכיסויים, ולוודא שהיא מעניקה את הכיסוי הנרחב ביותר עבורכם.

מהי הרחבת קורונה - ואיך היא יכולה להגן על הכיס?

הרחבת קורונה כוללת כיסוי למגוון תרחישי קורונה שאינם קשורים באופן ישיר לטיפול הרפואי, כדי להגן על הכיס מפני הוצאות בלתי צפויות. כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כולל את הרחבת "מגן קורונה", המספקת הגנה במגוון תרחישים לפני הנסיעה ובמהלכה.

כיסוי ביטוחי לקורונה. ShutterStock
כיסוי ביטוחי לקורונה/ShutterStock

כיסויים לפני הנסיעה

נדבקתם בקורונה בשבוע שקדם לטיסה, ונאלצתם לבטל את הנסיעה? הרחבת "מגן קורונה" מאפשרת לכם לקבל החזר הפסד הוצאות בהתאם לתנאי הפוליסה.

כיסויים במהלך הנסיעה

הגעתם ליעד בשלום, אך נדבקתם בקורונה או נכנסתם לבידוד במהלך השהייה? הרחבת "מגן קורונה" מספקת הגנה על הכיס במגוון תרחישים.

חליתם בקורונה במהלך תקופת השהות המקורית? במקרה כזה תוכלו לקבל החזר הפסד הוצאות לינה בגובה עד $200 ללילה למשך תקופת הבידוד ועד 10 לילות, בעקבות כניסה לבידוד (הנדרשת על פי הרשויות ביעד) עקב הידבקות בקורונה במהלך תקופת השהות המקורית בחו"ל. בנוסף, תוכלו לקבל החזר הפסד הוצאות בגובה עד $3,000 עבור רכב שכור, טיסות פנים וכרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית בחו"ל (זאת בתנאי שהוצאות אלה שולמו לפני קרות מקרה הביטוח או שחלה על המבוטח חובה לשלמם, והם אינם ניתנים למימוש עקב הידבקות בקורונה במהלך תקופת הביטוח).

נדבקתם בקורונה או נכנסתם לבידוד במהלך השהייה בחו"ל, ונאלצתם להישאר מעבר לתקופת הביטוח המקורית? גם במקרים אלה תוכלו לקבל החזרי הוצאות שונים, בהתאם לתנאי הפוליסה.

הרחבת מגן קורונה בביטוח נסיעות של הפניקס כוללת עוד החזרים, שמתייחסים לתרחישים נוספים כגון סגר מתקרב במדינת היעד, סגר פתאומי שלא מאפשר לטוס לישראל במועד המקורי ועוד.

אחרי תקופה ארוכה שבה השמיים היו סגורים בעקבות הקורונה, נסיעה לחו"ל היא לא דבר מובן מאליו. אך גם אחרי החזרה לשגרה, חשוב להישמר מפני הקורונה, לעקוב אחרי העדכונים ולהצטייד בהגנה ביטוחית, שתוכל להגן על הבריאות והכיס לפני ובמהלך הנסיעה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס סמארט
  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully