וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות קשות: נמר צמא דם פרץ לבית המשפט ופצע עורכי דין ושוטרים

1.3.2023 / 0:01

תיעוד מצמרר: נמר הצליח לחדור לבית המשפט, תקף ופצע באורח קשה שישה בני אדם. גם הנמר נפצע ונתפס רק לאחר קרב של חמש שעות. הוא אמור לחזור לטבע אחרי שיחלים. מומחים חוששים שהנמרים בהודו איבדו את הפחד מבני אדם בגלל וירוס

נמר תקף שלושה בני אדם בהודו ונמלט/רויטרס

מה הסיכוי שתיתקלו אי פעם בנמר בחיים שלכם לא בגן החיות או בספארי? אנחנו מניחים שהסיכוי קלוש, ומה הסיכוי שלכם לפגוש נמר ב.. בית משפט? בטח תחשבו שמדובר בעלילה לסרט רע מאוד, אבל זה בדיוק מה שקרה לאנשים שנכחו בבית המשפט בגאזיאבד בהודו, כאשר לפתע "משום מקום" הגיח נמר אימתני שהחל לתקוף ולפצוע אנשים.

במתקפה של הנמר נפצעו שישה אנשים על פי הדיווחים המקומיים, ביניהם עורכי דין ואנשי משטרה שנחבלו מציפורניו החדות. "הנמר נראה לראשונה מתחת למדרגות בבניין", סיפר אחד העדים, "הוא ראה את האנשים ורץ אליהם. הוא חבט בהם והחל לרוץ".

על פי הדיווח אחד האנשים שהותקפו על ידי הנמר נפצע בצורה קשה מאוד, כאשר ארבעה עורכי דין נפגעו בצורה קלה יותר ועוד אחד נפגע כשניסה להדוף את הנמר עם את חפירה ומקל. התקרית החריגה הזו תועדה במצלמה והנמר נראה נוהם עם דם נוטף סביב הפה שלו.

עוד באותו נושא

עובדת בגן החיות התנ"כי נכנסה להאכיל נמר - ונפצעה בידה

לכתבה המלאה

צוות משותף של משטרת המחוז ומומחי טבע הצליחו להרדים את הנמר ולחלצו לאחר מבצע של חמש שעות שבוצע לאחר פינוי האנשים משטח בית המשפט. לפי הדיווחים גם הנמר נפצע בצורה קשה וקיבל טיפול רפואי בעצמו על ידי וטרינרים שהגיעו למקום. הוא אמור להיות משוחרר לטבע, הרחק מבני האדם, אחרי שהוא יחלים לגמרי.

נמרים בהודו איבדו את הפחד מבני אדם - האם זה וירוס?

התקיפה העלתה לתודעה את העובדה שישנה עלייה במספר הנמרים בהודו שנגועים במחלת הכלבלבת - שבשלב המתקדם שלה גורמת להם לפחד פחות מבני אדם, כך אומרים מומחים. המחלה עלולה לגרום לנמר להיכנס ליישובים בכדי למצוא מזון לעתים קרובות. ההערכה היא שטריפת כלבי בית היא הדרך הפוטנציאלית העיקרית לחלות בנגיף המדבק.

בעבר הלא רחוק, נרשמה בהודו עלייה בתקיפות של בני אדם ע"י נמרים: ילד בן שנה וחצי נהרג לאחרונה על ידי נמר באזור ג'ווארמגרה של מחוז ג'איפור, ב-10 בפברואר היו שני דיווחים - אחד ממאהרשטרה (מחוז סטארה) ומקרנטקה (מחוז מיסור) - שבהם נמרים נכנסו למגורי אדם ונלכדו מאוחר יותר. מחקר חדש מראה שמחלת הכלבלבת יכולה להיות גם הסיבה להתנהגות חסרת הסבלנות של הנמר. מחלת היונקים הקטלנית תוקפת בעיקר כלבים בחודשים הראשונים לחייהם (אך גם כלבים בוגרים עלולים להידבק בה). גורם המחלה הוא נגיף RNA מסוג ה Morbillivirus ממשפחת נגיפי החצבת, המועבר מכלב לכלב בעקבות מגע בהפרשות גוף. היא גורמת בין היתר להפרעות נוירולוגיות כמו דיסאוריינטציה וחוסר פחד בשלב המתקדם שלה בקרב טורפים.

המחקר 'CDV in Tigers and Leopards in Nepal' פורסם בכתב עת בינלאומי, לפני ביקורת עמיתים, במגזין Pathens ב-28 בינואר. הוא מציין שבין השנים 2020 ל-2022, הגיעו שישה נמרים הודיים לידי הרשויות בנפאל עם מחלה נוירולוגית קטלנית, התואמת לכלכלבלת.

המחקר גם מצביע על כך שגם טורפים בהודו כמו הנמר והטיגריס נגועים בנגיף המסוכן. "זה אפשרי לחלוטין מכיוון שבעלי חיים נגועים בכלבלבת מאבדים את הפחד מבני אדם - כמו שקורה במחלת הכלבת", אומר ד"ר ג'האלה, דיקן המכון לחקר חיות הבר של הודו.

מחלת הכלבלבת הפכה לנפוצה קיימת בכל תת היבשת האסייתית. "זיהיתי כלבלבת באריות, זאבים, תנים, נמרים, טיגריסים וצבועים", אמר ד"ר ג'אלה. סאב ידב, יו"ר הרשות הלאומית לשימור הנמרים, מסכים שקיים סיכוי שההתנהגות החריגה של הנמרים נגרמת על ידי כלבלבת. "הדבקה במחלה אכן גורמת להתנהגות חריגה של טורפים ולחוסר פחד מבני אדם", אמר ידב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully