וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירת גזיאנטפ בת 2000 שנה חרבה עקב רעידת האדמה בטורקיה

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 14:44

גם אתרי התיירות והעתיקות סובלים עקב רעידת האדמה שפקדה את טורקיה אתמול: טירת גזיאנטפ, שנבנתה בעיקר בתקופה הרומית במאות השנייה והשלישית לספירה, חרבה. "ההריסות התפזרו על הכביש", דווחו כלי התקשורת במדינה

טירת גזיאנטפ שחרבה ברעידת האדמה בטורקיה, 7.2.23/צילום: רויטרס

רעידת האדמה שפקדה את טורקיה וסוריה אתמול (שני) פגעה קשות בטירת גזיאנטפ (Gaziantep), אתר היסטורי ואטרקציה תיירותית בדרום-מזרח טורקיה. הטירה נבנתה לראשונה על ידי החתים יותר מאלף שנה לפנה"ס ושימשה כעמדת שמירה ותצפית, ולימים שופצה והורחבה.

"חלק מהמעוזים בחלקים המזרחיים, הדרומיים והדרום-מזרחיים של טירת גזיאנטפ ההיסטורית שבמחוז שאהינביי (Şahinbey) נהרסו ברעידת האדמה, וההריסות התפזרו על הכביש", דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית, אנדולו.

"מעקות הברזל מסביב לטירה היו פזורים על המדרכות שמסביב. גם קיר התמך שליד הטירה קרס. בחלק מהמעוזים נצפו סדקים גדולים", נכתב בדו"ח.

טירת גזיאנטפ בטורקיה. ShutterStock
נבנתה לראשונה על ידי החתים יותר מאלף שנה לפנה"ס. טירת גזיאנטפ בטורקיה/ShutterStock
טירת גזיאנטפ שחרבה ברעידת האדמה בטורקיה, 7.2.23. ויקיפדיה, אתר רשמי
וכך אחרי שחרבה, אתמול/אתר רשמי, ויקיפדיה

הטירה קיבלה את צורתה הנוכחית במאה ה-6 לספירה

הכיפה והחומה המזרחית של מסגד סירוואני (Şirvani) ההיסטורי, שנמצא בסמוך לטירה ובנייתו מתוארכת למאה ה-17, קרסו גם הם חלקית. בתקופה הרומית, במאות השנייה והשלישית לספירה, התרחבה הטירה ושופצה על ידי הרומאים, אולם את צורתה הנוכחית קיבלה בתקופת שלטונו של הקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס (527-565 לספירה), כך על פי מוזיאונים טורקיים, האתר הרשמי של מוזיאונים ואתרים ארכיאולוגיים במדינה.

הטירה שופצה פעמים רבות בתקופת שלטונם של האיובים במאות ה-12 וה-13, כמו גם בימי האימפריה העות'מאנית, ומילאה תפקיד חשוב במהלך מלחמת העצמאות של הטורקים של תחילת המאה ה-20. לאחרונה שימשה הטירה כמוזיאון ההגנה והגבורה הפנורמי של גזיאנטפ.

הגשר של טירת גזיאנטפ במאה ה-19. ויקיפדיה, אתר רשמי
הגשר של טירת גזיאנטפ במאה ה-19/אתר רשמי, ויקיפדיה

עד כה תועדו יותר מ-18 רעידות משנה

עד כה תועדו יותר מ-18 רעידות משנה בעוצמה של 4 ומעלה בסולם ריכטר מאז הרעידה הראשונית, אחת החזקות שפקדו את טורקיה מזה מאה שנה. יותר מ-600 בני אדם נהרגו ברחבי האזורים המושפעים של טורקיה וסוריה. לפי סגן נשיא טורקיה, פואט אוקטאי, כ-1,700 מבנים ניזוקו ב-10 ערים טורקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully