וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 זנים שונים של תפוחי אדמה: איך מייצרים תפוצ'יפס? בדקנו

בשיתוף שטראוס

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 19:14

הזנים המיוחדים, הטיפול המסור, הטעם המיוחד וכמובן הקראנץ' האהוב. מהשדה ועד לשקית - כך מייצרים את אחד החטיפים הכי אהובים בישראל. וגם: סיור מיוחד בעקבות תפוחי האדמה של תפוצ'יפס בפסטיבל דרום אדום

ניו יורק, 1853. מנהל תחנת רכבת מקומית מגיע למסעדה, ומזמין מנת צ'יפס. הוא טועם מהמנה, ומיד מבקש להחזיר אותה בטענה שהצ'יפס עבה מדי עבורו. שף המסעדה, שהתבקש להכין לו מנה חדשה, החליט להשתעשע, ובמקום להכין את הצ'יפס המוכר של המסעדה הוא החליט לעשות מעשה; הוא פרס את תפוחי האדמה לפרוסות דקות, טיגן אותן בשמן עמוק, פיזר מעט מלח, הגיש אותה לאותו סועד והשאר היסטוריה; מאז הפך חטיף התפוצ'יפס להצלחה מסחררת בכל העולם, וגם אצלנו בישראל.

כבר לא מעט שנים שתפוצ'יפס נחשב לאחד החטיפים הכי אהובים בישראל. אבל איך הוא מיוצר, מה עובר על תפוחי האדמה מרגע האסיף ועד שהם מגיעים לשקית ובאילו זנים מדובר? מנהלת מותג תפוצ'יפס בחברת שטראוס, נועה אמנט, והאגרונום אלון פיאסצקי שאחראי על גידול תפוחי האדמה שבסופו של דבר הופכים לחטיף האהוב, עושים סדר.

תפוצ'יפס. מתוך עמוד האינסטגרם של תפוצ'יפס,
"אחרי עשרות אלפי ניסיונות, הגענו ל-7 הזנים שמהם מייצרים כיום תפוצ'יפס"/מתוך עמוד האינסטגרם של תפוצ'יפס

7 זנים בדרך לקראנץ' המושלם

למעלה מ-4,000 זנים שונים של תפוחי אדמה קיימים כיום בעולם, לכל אחד מהם תכונות אחרות. חלק מהזנים מתאימים יותר לטיגון, אחרים לאפייה ויש זנים מיוחדים שמתאימים ספציפית לתפוצ'יפס, בשל רמת עמילן גבוהה שיוצרת את הקראנץ' המוכר והאהוב בכל נגיסה. "עשינו לא מעט ניסויים לאורך השנים, כדי להגיע לטעם המושלם והאהוב של התפוצ'יפס", אומר האגרונום אלון פיאסצקי. "אחרי עשרות אלפי ניסיונות, הגענו ל-7 הזנים שמהם מייצרים כיום תפוצ'יפס. מדובר בשילוב מושלם של טעמים ופריכות".

מהשדה ועד לשקית

תפוחי האדמה המיוחדים שמיועדים ספציפית לתפוצ'יפס גדלים בדרום הארץ בשתי עונות מרכזיות, נאספים מהשדה ארבעה חודשים לאחר שנשתלו, עוברים מיון ומגיעים למפעל של תפוצ'יפס, שם, בתוך כ-15 דקות מתחילת הייצור, הם הופכים מתפוחי אדמה טריים לשקית התפוצ'יפס האהובה. הם נשטפים, מקולפים, נחתכים, עוברים טיגון ותיבול ונארזים בשקיות המוכרות.

בחודש הקרוב, במהלך פסטיבל דרום אדום, בשטראוס החליטו לספק הצצה נדירה להליך גידול תפוחי האדמה שבסופו של דבר הופכים לתפוצ'יפס. מדובר על סיור שייארך 40 דקות, ויכלול הסברים מקיפים על תהליך גידול תפוחי האדמה מפי אגרונום מקומי. בסיום הסיור יהנו הילדים מפעילות יצירה ייחודית מתפוחי אדמה, ובנוסף ייערך מיצב אומנותי מיוחד בחניון באר מרווה משקיות חטיפים של המטיילים בפסטיבל.

גם אתם רוצים לקחת חלק בפעילות הייחודית, ללמוד על הזנים השונים של תפוחי האדמה ועל תהליך הייצור של תפוצ'יפס? הקליקו כאן להרשמה לסיור>>

בשיתוף שטראוס
  • עוד באותו נושא:
  • תפוצ'יפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully