האטרקציה הכי פופולרית באיסלנד. הלגונה הכחולה. ShutterStock
האטרקציה הכי פופולרית באיסלנד. הלגונה הכחולה/ShutterStock

הלגונה הכחולה: סיפורה של האטרקציה הפופולרית ביותר באיסלנד

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:01

טבילה בספא ייחודי, דרינק בתוך המים ומסעדת פיוז'ן מעולה: אחד המקומות הכי מיוחדים ומתוירים באיסלנד מציע למבקרים בו חוויה יוצאת דופן, שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. מדוע מי הלגונה כל כך בריאים ומה עוד יש לעשות באזור? המדריך המלא לביקור בלגונה הכחולה

איסלנד, 1978. אחרי שנים ארוכות של תכנונים ועבודות תשתית, מפעל סווארטסנגי (Svartsengi) לייצור אנרגיה גאותרמית החל לפעול באופן רשמי. ימים ספורים לאחר השאיבות הראשונות, שבוצעו בחום של 240 מעלות ובעומק של שני מטרים מתחת לפני האדמה, מים עשירים במינרלים (שנוצרו כתוצאה מהשכבות הגיאולוגיות התת-קרקעיות) החלו לזרום החוצה ולמלא את השדות שמסביב, עד שבסופו של דבר יצרו אגם ענקי.

seperator

שלוש שנים לאחר פתיחת המפעל, בשנת 1981, החליט ואלור מרגיירסון, צעיר איסלנדי שסבל מפסוריאזיס, לנסות וטבול במי האגם, אחרי שמאס ברופאי העור המקומיים שלא הצליחו להקל על תסמיני מחלתו. כבר אחרי הטבילה הראשונה הוא הרגיש שיפור משמעותי בעורו, ולכן החליט לבקר במקום באופן קבוע, עד שבחלוף מספר חודשים הרגיש שעורו התחדש לגמרי.

השמועות על הסגולות הרפואיות המיוחדות של מי האגם התפשטו כמו אש בשדה קוצים בכל רחבי איסלנד, ותוך זמן קצר מאות איסלנדים מילאו את המקום, שבשל יופיו וקסמו הייחודי זכה לשם הלגונה הכחולה, שנותר בעינו עד לימים אלו.

הלגונה הכחולה, איסלנד. ShutterStock
הלגונה הכחולה, איסלנד/ShutterStock

את שעריו פתח המקום באופן רשמי רק ב-1987, עם מתקני רחצה בודדים בלבד, כשעיקר המבקרים היו איסלנדים שהתגוררו בקרבת מקום. אלא שעם השנים עוד ועוד אנשים החלו לשמוע על הפלא האיסלנדי, כולל גם תיירים מכל העולם כמובן, וכיום הלגונה הכחולה נחשבת לאטרקציה הכי פופולרית במדינה.

הקליקו כאן למידע על טיול מאורגן לאיסלנד

סאונות וחדרי אדים, ויש גם בר בתוך המים

הלגונה הכחולה שפתוחה לכל אורך השנה נמצאת בדרום מערב איסלנד, בסמיכות לעיירה גרינדוויק (Grindavík) שבחצי האי רייקיאנס (Reykjanes), וניתן למצוא בה, מלבד לגונת ענק, גם מתקני ספא רבים, סאונות, חדרי אדים, מסעדות, בר אקזוטי בתוך המים וכמובן טיפולים שונים, שחלקם מבוצעים בתוך מי הלגונה. צבעם הקסום של המים, בשילוב עם שדות הלבה השחורים שנמצאים מסביב, יוצרים מראה מופתי שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר על פני כדור הארץ, אך פרט למראה יוצא הדופן, מי הלגונה גם עשירים במינרלים, המסייעים לטיפול במצבי עור שונים. ניתן למצוא מגוון רחב של מינרלים ואצות במי הלגונה, אך שני המינרלים הבולטים הם צורן דו חמצני (סיליקה) וגופרית, להם סגולות רפואיות רבות.

הלגונה: במרכז המתחם המרשים הזה נמצאת הלגונה עצמה - שהיא כמובן גולת הכותרת של המקום. בלגונה ניתן לבלות שעות ארוכות - בקיץ ובחורף - זאת הודות לטמפרטורת המים החמימה שעומדת על 39 מעלות. מלבד הסגולות הרפואיות שבמי הלגונה, במתחם האגם גם מספר מפלים, מקומות ישיבה ולא מעט תחנות למריחת מסכת בוץ מקומית.

מתקני ספא: מלבד הלגונה עצמה, במתחם גם סאונות פיניות, חדרי אדים וחדרי טיפולים למבקרים במקום, שמשלימים את החוויה יוצאת הדופן, במיוחד לאחר טבילה מרגיעה במים החמימים של האגם המרכזי.

בר ייחודי בתוך המים: אם תמיד חלמתם לרחוץ במרחצאות חמים עשירים במינרלים, כשביד כוס בירה או יין, הלגונה הכחולה היא בדיוק המקום בשבילכם. במתחם הלגונה בר שנמצא בתוך המים, אליו ניתן להגיע בשחייה כמובן. הוא מציע מגוון רחב של משקאות אלכוהולים ושייקים שונים, שאותם ניתן ללגום בזמן הטבילה, אל מול הנוף האיסלנדי הקסום.

מסלולי הליכה: את הלגונה הכחולה מקיף מסלול הליכה מזמין ומסקרן. מדובר במסלול קצר למדי באורך של קצת יותר מ-1.5 ק"מ (כ-30 דקות הליכה), המספק נופים מרהיבים הן לשדות הלבה שמסביב והן ללגונה עצמה, לאלו שרוצים לקחת פסק זמן מהמים החמימים והמתקנים השונים.

רעבים? הכירו את אחת המסעדות הכי מיוחדות באיסלנד

מלבד חוויה גופנית מעצימה ואפשרות לצפות בכמה מהנופים היפים ביותר בכל איסלנד, מתחם הלגונה מציע גם חוויה קולינרית ייחודית למבקרים בו. יש בו מספר מסעדות, כולל מסעדות יוקרה המגישות מנות איסלנדיות מסורתיות, ומומלץ לבקר באחת מהן (לפחות) בעת ביקור בלגונה.

מסעדת מוס (Moss Restaurant): מסעדת מוס היא אחת המסעדות הכי מיוחדות באיסלנד. לא פחות. מדובר במסעדת פיוז'ן מודרנית, המציעה, מלבד מנות גורמה איסלנדיות, גם נוף עוצר נשימה אל המראות הייחודים שמקיפים את הלגונה. בתפריט המסעדה ניתן למצוא מנות נורדיות המבוססות על חומרי גלם עונתיים, ויש גם תפריט טעימות של חמש או שבע מנות.

מסעדת לבה (Lava): גם המסעדה המיוחדת הזו שנבנתה בתוך מערה מציעה תפריט גורמה המבוסס על המטבח האיסלנדי, אך בניגוד למסעדת מוס, היא פתוחה גם בשעות הצהריים. מסעדת לבה נחשבת לעממית יותר, ובתפריט ניתן למצוא דגים ופירות ים, מנות בשר שונות וגם מנות צמחוניות.

מסעדת ספא (Spa): לא לכל מי שמבקר במתחם הלגונה מתחשק לבקר במסעדת גורמה, וכאן בדיוק נכנסת לתמונה מסעדת ספא, המציעה תפריט קליל ומצומצם, הכולל סלטים, מנות קטנות של פירות ים וגם חטיפים שונים ומשקאות קלים.

מבט על קפלאוויק מלמעלה

העיירה קפלאוויק (Keflavík): הצצה מסקרנת לעולמם של הוויקינגים

מלבד אחד מאתרי הספא המפורסמים בעולם, באזור הלגונה הכחולה עוד המון פעילויות ואטרקציות, שמתאימות לכל הגילים, כולל מעיינות חמים, מכתשים מרהיבים, גשר עוצר נשימה, בריכה טבעית וגם עיירה אחת קסומה, שלא כדאי לפספס.

העיירה קפלאוויק (Keflavík) נמצאת במרחק קצר מהלגונה הכחולה והיא מציעה חוויה יוצאת דופן למבקרים בה. היא מלאה בחנויות בוטיק חמודות, בתי קפה מקסימים וכמעט כל התיירים שמגיעים אליה מרגישים כאילו הם חזרו אחורה בזמן, לשנות ה-60 וה-70, אז נודעה העיירה כביתם של המוזיקאים הטובים ביותר של המדינה (כונתה בעבר "בירת הרוקנ'רול" של איסלנד).

מלבד חנויות ובתי קפה, בקפלאוויק גם מוזיאון לרוקנ'רול מרשים במיוחד, שבו ניתן למצוא, מלבד מיצגים אומנותיים שונים, גם אולם קולנוע המוקדש כולו לסצינה, שמציג סרטים דוקומנטריים בנושא.

מוזיאון מעניין נוסף שנמצא בעיר ושווה ביקור הוא "עולם הוויקינגים", המספק הצצה מרתקת לעולם של הוויקינגים, ההיסטוריה שלהם והמנהגים השונים, תוך התעמקות בדת הנורדית ובקשר המיוחד שלה עם העם האיסלנדי.

ישנם לא מעט אטרקציות ומקומות מיוחדים לכל אורכה ורוחבה של איסלנד, שלא כדאי לפספס בעת ביקור במדינה. אבל אם יש מקום אחד שבאמת חייבים לבקר בו כשמגיעים למדינה המדהימה הזו הוא ללא ספק הלגונה הכחולה, אליה ניתן להגיע גם עם הטיולים המאורגנים שמוציאה חברת פגסוס לאיסלנד.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully