וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילות חושפות: "חברת התעופה אילצה אותנו להתפשט בריאיון העבודה"

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 0:04

סוכנות הגיוס של חברת התעופה כוויית איירווייז קיימה ימי גיוס במדריד במהלך נובמבר ודצמבר אשתקד. שלוש דיילות שנבחנו סיפרו שהתבקשו להתפשט ולהישאר בתחתונים וחזייה לצורך "בדיקה מלאה" של המגייסים. "התייחסו אלינו כמו כלבים". הנה העדויות שלהן

פרסומת לחברת התעופה כוויית איירוויז/kuwaitairways

במהלך נובמבר ודצמבר 2022 סוכנות הגיוס הטורקית של חברת התעופה כוויית איירווייז, Meccti, קיימה ימי גיוס לעובדים בבית מלון במדריד, ספרד. ביאנקה, מריאנה ומריה, שחלמו על עבודה כדיילות אוויר, הגישו מועמדות. הליך הבחירה הפך במהרה ל"סבב חיסול" המבוסס על מראה ומגדר. הנבחנות התבקשו לטענתן להתפשט ולהישאר בתחתונים וחזייה לצורך "בדיקה מלאה".

הנבחנות למשרת דיילת סיפרו שהגיעו לריאיון במלון מלייה בראחס שליד נמל התעופה של מדריד. הן טוענות שהמגייסים אילצו אותן להתפשט ולהישאר בהלבשה תחתונה בלבד - ועברו בדיקת שיניים "כפי שעושים לכלבים". הבנות מספרות שהמגייסים פסלו רבים מהפונים על גיל, מגדר ומראה חיצוני עוד לפני שנכסו לריאיון. אלו שעברו את שלב המיונים הראשון, התבקשו להיכנס לחדר המגייסים בזו אחר זו. בנוכחות אישה, הן התבקשו לכאורה להוריד חולצות, סוודרים וחצאיות ולהישאר בתחתונים כדי שהמגייסים יבחנו את גופן.

העיתון הספרדי elDiario.es ריכז את עדותן של שלוש נשים שהשתתפו במיונים ומספרות בדיוק את אותו הסיפור.

כוויית איירווייז. ShutterStock
מטוס של חברת התעופה כוויית איירווייז/ShutterStock

עדותה של מריאנה

מריאנה בת ה-23 סיפרה בעדותה שנשים שסבלו מעודף משקל, הרכיבו משקפיים או היו עם שומות או צלקות נראות לעין - נדחו מיידית, כאשר לאישה אחת נאמר שהם לא מגייסים אנשים עם צלקות. "הייתה שם מישהי שדיברה שבע שפות. נאמר לה שהיא נפסלה בגלל שיש לה מיני צלקת על הגב. הם אמרו לה שלא אכפת להן משבע השפות שהיא יודעת", היא סיפרה, "הייתי מהאחרונות שנכנסו לריאיון וראיתי נשים יוצאות עם החולצות שלהן חצי פתוחות, כשהן עדיין מכפתרות אותן - או עם השמלות חצי למטה או חצאיות למעלה.... כולנו הסתכלנו אחת על השנייה ואמרנו 'מה לעזאזל קורה פה?'".

כשנכנסה לריאיון, המגייס ביקש ממריאנה לעמוד מול הקיר לצורך מדידות: "הוא אמר לי שיש לי כתמים על הפנים ושהוא לא אוהב את זה", היא סיפרה, "הוא שפשף את הפנים שלי כדי לבדוק אם אני מאופרת ושאל אותי אם אני יכולה לחייך. הוא הסתכל בפה שלי כדי לבדוק את השיניים שלי וביקש ממני להוריד את המשקפיים מכיוון שכוויית איירווייז לא נוהגת להעסיק אנשים המרכיבים אותם".

"בחדר השני המגייסת ביקשה ממני להרים את החצאית שלי. היא ביקשה ממני לפתוח את החלק העליון של החולצה שלי, היא נגעה בזרוע שלי והורידה את החולצה. נשארתי בחזייה, עם החצאית והגרביונים שלי. היא הסתכלה על הזרועות שלי ועל הגוף שלי, כתבה הערות בפנקס קטן, הרגשתי כמו חיה בגן החיות".

מריאנה הגישה מועמדות לכמה חברות תעופה אחרות בעבר, אבל היא מעולם לא זכתה לכזה יחס, היא סיפרה.

זו לא השערורייה הראשונה של כוווית אירוויז
הזייה בקוקפיט: שמפניה, סיגריות וכוכבת פלייבוי על הברכיים
חברת התעופה שמסרבת להטיס ישראלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ביאנקה, אחת המתלוננות בעדות מטרידה

עדותה של ביאנקה

מרואיינת נוספת, ביאנקה בת ה-23, סיפרה לתקשורת המקומית כי האישה שלפניה יצאה בדמעות לאחר סיום הראיון שלה: "היא סיפרה לנו שהם גרמו לה להוריד כמעט את כל הבגדים מלבד התחתונים. זה היה הראיון הראשון שלה. אחרות סיפרו את אותו סיפור".

כשהגיע תורה, נשאלה ביאנקה על משקלה וגובהה והתבקשה להרים את שמלתה, אך המראיינים שלה "רצו לראות עוד". לבסוף היא נותרה שם לבושה בחזייה, חצאית וגרביונים: "הם אמרו שזה כדי לבדוק שאין לנו צלקות, כתמי לידה או קעקועים".

היא הוסיפה: "המגייסת ביקשה ממני לפתוח את הפה והסתכלה פנימה כאילו אני כלב. היא כמעט הכניסה את העין שלה לפה שלי כדי לראות את השיניים שלי. אחר כך היא אמרה לי משהו כמו 'זה יספיק'. הרגשתי סופר מושפלת. באותו רגע לא מבינים מה באמת קורה שם. לקח לי זמן לעכל את זה. אנשים חושבים שעשיתי את זה מרצוני אבל זה הרגיש כל כך סוריאליסטי באותו רגע".

האזינו לעדויות הקורבנות:

עדותה של מריה

מריה בת ה-19 סיפרה שבעוד לחלק מהמרואיינות נאמר שהן צריכות לרדת במשקל ולאכול פחות, לאחרות נאמר שהן צריכות להשמין. "במהלך המבחן באנגלית הם התחילו לדחות מועמדים בגלל המראה שלהם. מועמדת אחת הייתה מבוגרת מדי, למישהי אחרת היה נמשים על פניה, אחרת הייתה שמנה מדי. לחלק נאמר לרדת במשקל, אחרות התבקשו לעלות במשקל", היא מספרת.

מריה מאשרת את עדותן של מריאנה וביאנקה. גם היא נאלצה להוריד את החולצה והמכנסיים שלה למטרת בדיקה גופנית. "אמרו לי להסיר את הקעקוע שלי על הקרסול, קעקוע שכבר תכננתי להסיר בלייזר. לאחר הבדיקה החזותית, נמדדתי ונשאלתי על המשקל שלי".

דוגמא לראיון עבודה בכוויית איירווייז:

חברת Meccti פרסמה את תהליך המיונים באתר האינטרנט שלה ובערוצי המדיה החברתית. החברה הודיעה כי כוויית איירווייז דורשת בין היתר "משקל וגובה בפרופורציה עם גובה מינימום של 1.60 ס"מ".

באתר האינטרנט שלה, Meccti מגדירה את עצמה כ"מובילה בגיוס עובדי חברות התעופה" ומתהדרת בגיוס צוותי דיילי אוויר וטייסים בכל העולם. היא עובדת עם מספר חברות תעופה הרשומות באתר שלה, כמו Kuwait Airways, Qatar Airways, Etihad Airways, Saudi Arabia ו-Spice Jet.

כוויית איירווייס וחברת Meccti לא הגיבו להאשמות שפורסמו בתקשורת הספרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully