וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין לוויתנים לזוהר הצפוני: 5 אטרקציות שאסור לפספס באיסלנד

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:01

ארץ הקרח והאש מציעה למבקרים בה אטרקציות יוצאות דופן, שהדהימו אפילו את כוכבת "משחקי הכס". מהלגונה הכחולה ועד הגייזרים המפורסמים - אלו המקומות שאתם חייבים לראות באי הקסום

"במהלך צילומים ל'משחקי הכס', זכינו לצלם גם באיסלנד ואני מרגישה ברת מזל על כך. כמה מהרגעים היפים ביותר שלי היו שם, באמצע שום מקום, כשהייתי מוקפת בקרח ושלג".

בדומה לרוב המוחלט של המטיילים שמבקרים באיסלנד, גם השחקנית הסקוטית, רוז לזלי, ייגריט הפראית מהסדרה הפופולרית "משחקי הכס", התקשתה להישאר אדישה למראות המרהיבים של המדינה הכל כך מיוחדת. והיא ממש לא היחידה. איסלנד, הידועה גם בכינויה "ארץ הקרח והאש", היא שילוב מרתק של נוף פראי, פלאי טבע מדהימים, אנשים חביבים ואדיבים ואטרקציות ייחודיות, בדיוק במקום שבו אוקיינוס הקרח הצפוני והאוקיינוס האטלנטי נפגשים והיא מציעה למבקרים בה חוויה של פעם בחיים.

אבא מטייל עם שני ילדים באיסלנד. ShutterStock
השמועה על היופי עוצר הנשימה של האי התפשטה כמו אש בשדה קוצים/ShutterStock

עד לפני שנים לא רבות, כמות התיירים באיסלנד הייתה נמוכה יחסית, אבל השמועה על היופי עוצר הנשימה של האי התפשטה כמו אש בשדה קוצים, וכיום היא נחשבת לאחת המדינות הפופולריות באירופה. למרות זאת, היא רחוקה מלהיות קלישאה תיירותית, הרבה בזכות ההשקעה הרבה של המדינה, שמחד שמרה על האותנטיות ועל נופיה הפראיים ומאידך הנגישה אותה לתיירים.

באיסלנד לא חסר מה לראות. להיפך. למעשה, מסביב לכל עיקול או כביש תיתקלו בנוף עוצר נשימה, שנראה כאילו נלקח מתוך גלויה. אבל ישנם כמה אתרים באמת יוצאי דופן, שאסור לפספס בעת ביקור במדינה, בין אם במסגרת טיול מאורגן כפי שמארגנת חברת פגסוס במדינה או במסגרת טיול עצמאי.

צפייה בלוויתנים. ShutterStock
צפייה בלוויתנים/ShutterStock
הלגונה הכחולה, איסלנד. ShutterStock
הלגונה הכחולה, איסלנד/ShutterStock

לווייתנים, דולפינים ומה שביניהם

איסלנד היא המקום המושלם לצפייה בלווייתנים. המים הקרירים שמקיפים את האי משמשים כביתם של יצורים ימיים מגוונים, המושכים את היצורים המפוארים האלו לקרבת החוף, מה שנותן למבקרים הזדמנות נדירה לצפות בהם בסביבתם הטבעית. באוקיינוסים המקיפים את האי חיים לא פחות מ-20 מינים שונים של לוויתנים, בעיקר בקרבת העיר הוסאוויק. ניתן לצפות בהם בפעולה לכל אורך השנה ובכל שעות היום. לצד לוויתנים, באוקיינוסים הסובבים את איסלנד ניתן לצפות גם בדולפינים בעלי מקור לבן, כלבי ים ולעתים גם בכרישים.

טיול מאורגן לאיסלנד - מידע נוסף באתר פגסוס טיולים מאורגנים

מיליון מבקרים בשנה לא טועים

הלגונה הכחולה נחשבת לאטרקציה הפופולרית ביותר באיסלנד, עם למעלה ממיליון מבקרים מדי שנה. מדובר בספא גיאותרמי יוצא דופן שנמצא בחצי האי רייקאנס בדרום מערב המדינה, הידוע בסגולותיו הרפואיות. הוא עשיר בצורן דו-חמצני וגופרית וניתן לטבול בו לכל אורך השנה, זאת הודות לפעילות הגיאותרמית הטבעית של כדור הארץ, ששומרת על טמפרטורה קבועה של 39 מעלות. מלבד אפשרויות רחצה רבות וטיפולי ספא שונים, במתחם הלגונה גם מסעדה מעולה עם קוקטיילים טעימים, בית קפה ואפילו סאונות, חדרי אדים וכמובן גם נופים משגעים.

הגייזר המפורסם בעולם

מלבד סוסים פראיים, מעיינות חמים ותושבים חביבים במיוחד, איסלנד היא ביתם של מאות גייזרים פעילים, כולל "סטרוקור", ככל הנראה הגייזר המפורסם בעולם, ששוכן בדרום המערב המדינה ומושך לבדו מאות אלפי תיירים בכל שנה. הגייזר הפופולרי, שבסביבתו ניתן למצוא כ-100 גייזרים קטנים נוספים, יורה בכל מספר דקות זרם מים אדיר בעוצמתו לאוויר, ויוצר הזדמנויות צילום נדירות למבקרים. מלבד גייזרים ונופים מרהיבים, לאלו המבקרים במקום אפשרות לקחת חלק בחוויה יוצאת דופן נוספת - ולעזור לשף מקומי "לחלץ" את לחם הגייזר המפורסם, שנאפה במשך 24 שעות מתחת לאדמה באזור.

איך אפשר בלי הזוהר הצפוני?

אגדה מקומית מספרת שהאורות המרהיבים של הזוהר הצפוני המפורסם הם למעשה רוחות אבודות מהמיתולוגיה האיסלנדית, והן אלו שצובעות את השמיים בצבעים המהפנטים וכה מפורסמים של תופעת הטבע יוצאת הדופן הזו. אלא שלמעשה מדובר במפגש של חלקיקים קטנים עם מולקולות אטמוספריות בשדה המגנטי של כדור הארץ, שגורמים להתפרצויות אנרגיה. אותן התפרצויות מופיעות כמעגלים גדולים סביב הקטבים וזהו למעשה הזוהר הצפוני - מפלאי הטבע המרהיבים ביותר שמושכים מדי שנה לאיסלנד מאות אלפי מבקרים.

חוויה יוצאת דופן של מראות מרהיבים

אם תגיעו לפארק הלאומי ואטנאיוקוטל שבדרום איסלנד, קרוב לוודאי שתבינו מהר מאוד מדוע קיבלה המדינה את הכינוי ארץ הקרח והאש. הפארק הייחודי הזה משלב נופים מרהיבים וסוריאליסטים לצד מערות קרח, הנחשבות לאטרקציה יוצאת דופן, אחרי שנחצבו באופן טבעי ובמשך שנים ארוכות על ידי הנהרות הקפואים שבאזור. ביקור במערות הוא חוויה יוצאת דופן של מראות מרהיבים, שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם, ולכן כדאי מאוד שלא לוותר עליהן בעת ביקור באי.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully