וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין קניות לאוכל מקומי: חופשת חורף חלומית באתונה

אמנון גופר, בשיתוף מלונות בראון

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 12:26

טיול בבירה היוונית בחודשי החורף מאפשר לקבל הצצה ליופייה של העיר, מזווית קצת אחרת. המאכלים המסורתיים בשיאם ויש גם לא מעט הפתעות עבור חובבי השופינג

כיכר אומוניה. Dimitris Labrou,
כיכר אומוניה/Dimitris Labrou

טיול באתונה בחודשי החורף מאפשר למטייל ליהנות מיופייה של העיר המוארת, הכיכרות המקושטות, המאכלים המסורתיים וכמובן קשת אפשרויות הלינה האין סופיים שמציעה העיר.

שלוש כיכרות מרכזיות סובבות את ליבה התיירותי וההיסטורי של אתונה, ומעליהן מתנוסס מקדש האלים האקרופוליס הקורא תיגר היסטורי לכל תנופת הבניה וההתחדשות המתרחשות בעיר בשנים האחרונות.

הבחירה באתונה כיעד לחופשת חורף היא הבחירה האולטימטיבית הקרובה לבית ונותנת תמורה מלאה למחירי הטיסות והלינה.

DAVE RED – son of a Brown. Vangelis Paterakis,
DAVE RED – son of a Brown/Vangelis Paterakis
DAVE RED – son of a Brown. Vangelis Paterakis,
DAVE RED – son of a Brown/Vangelis Paterakis

כיכר סינטגמה

כיכר סינטגמה היא מרכז החיים התיירותיים והפוליטיים של אתונה. בניין הפרלמנט המשקיף אליה ממעל, רחוב הקניות הגדול (רחוב ERMOU) המתנקז אליה ואתרי התרבות המרכזיים שסביבה הופכים אותה בלילה למסיבה אינסופית של אור ויופי יחד עם אלפי האנשים הממלאים אותה על גדותיה.

לאוהבי השופינג אזור הכיכר עושה חסד גדול בשלל בתי המלון שמסביב לכיכר ולאורך רחוב הקניות ERMOU ומלון אחד קטן, בוטיקי ובסגנון קלאסי נמצא ממש בלב הסצנה והוא מלון וילה בראון ארמו, ממנו ניתן להגיע לא רק לענייני שופינג אלא גם לאתרים ההיסטוריים שסביב.

מלון בראון לייטהאוס. Pygmalion Karatsas,
מלון בראון לייטהאוס/Pygmalion Karatsas

כיכר אומוניה חוגגת ומתחדשת

אחת משלוש הכיכרות הגדולות בעיר היא כיכר אומוניה, הנמצאת בגבול הדק שבין אזור התיירות הומה האדם לשכונות המגורים במטרופולין המקבל אל תוכו חלק נכבד מ-35 מיליון התיירים הפוקדים את המדינה מדי שנה.

אומוניה ביוונית היא 'שבועת השלום', ובמקום בו נשבעו מנהיגי הפלגים הפוליטיים ביוון להפסקת מעשי האיבה ביניהם בשנת 1862 נמצאת כיכר גדולה, המהווה את אחד מצמתי התחבורה והמסחר המרכזיים באתונה.

בעבר הייתה הכיכר מרכז חיי החברה, המסחר והתרבות של אתונה אך תהליכים אורבניים, גיאופוליטיים ותעבורתיים נגסו בזוהרה והעבירו את המשקל התיירותי לאזור האקרופוליס הסמוך. בשנים האחרונות משנה הכיכר את פניה. מזרקה חדשה גדולה ומוארת במרכזה והבתים הניאו-קלסיים שסביבה הם התפאורה, יחד עם בתי קפה, טברנות ובתי מלון חדשים המביאים אליה רוח רעננה ההופכת את האזור למבוקש יותר ויותר.

מלון בראון אקרופול. Paterakis,
מלון בראון אקרופול/Paterakis

השנה, עיריית אתונה בשיתוף עם רשת מלונות 'בראון' , הקימה לראשונה מזה שנים בלב הכיכר שוק חג מולד חדש שיהפוך למסורת בשנים הבאות. לצד אווירת המסיבה שהשוק הציע, מתקיימת סצנת מסיבות על הרופטופים של מלונות בראון סביב כיכר אומוניה ובאולמות האירועים בתוכם. אלו מושכות אליהן גם קהל מקומי צעיר, אופנתי, מעודכן ושוחר בילויים והנאות.

מלון בראון אקרופול. Paterakis,
מלון בראון אקרופול/Paterakis

מלון בראון אקרופול על חדריו המרווחים ובעיצובו הווינטג'י צופה אל הכיכר הגדולה ומארח את מסיבות הגג שהפכו להיות שם דבר אצל צעירי העיר.

מלון בראון לייטהאוס שממרפסות חדריו המעוצבים בסגנון ייחודי נשקפת הכיכר במלוא הדרה ויחד עם הבר על הגג ובריכת השכשוך נותנים לנוף האורבני של אתונה פנים מעניינות. מרחק דקת הליכה מהכיכר נמצא מלון DAVE RED - son of a Brown הממוקם בבניין שהיה בעבר משרדי המפלגה הקומוניסטית. זהו מלון נועז וכיפי, צעיר באופיו ובעיצובו ומתאים למי שמחפש מחירים נוחים ושווים לכל נפש. אוהבים מוזיקה אלקטרונית? מתחת למלון פועל מועדון אנדרגראונד המארח דיג'יים מכל רחבי העולם.

לסיום, כיכר אומוניה היא מקום נפלא לטיול ושיטוט של סקרנות, קניות, טעימות והכרות עם אזור שהוא חלק מליבת התיירות באתונה.

מלון בראון אקרופול. Paterakis,
מלון בראון אקרופול/Paterakis

כיכר מונסטראקי

כיכר עממית ושוקקת חיים בלב הסצנה התיירותית של אתונה וסביבה שכונות קטנות בעלות אופי ייחודי בהן המטייל יוכל לבחור בין שוק פשפשים, טברנות מסורתיות, בתי קפה וקונדיטוריות עם מאכלים מסורתיים, גישה לאקרופוליס, המון סמטאות וחנויות מזכרות וכמובן קפיצה מעבר לרחוב לשכונת פסירי הצבעונית רוויית בתי הקפה, הטברנות המלוות את אורחיהן בצלילי בוזוקי והאופי הצעיר והבועט שלה המזכיר קצת את פלורנטין.

המלצה שלי: עמדו באמצע הכיכר והתבוננו אל הגגות שסביבכם. כמעט על כל גג תמצאו בית קפה הצופה אל האקרופוליס. אמרת כיכר מונסטראקי, אמרת הגגות של אתונה ולכן כל מה שנשאר לכם זה לבחור גג, לעלות במעלית וכל השאר, חגיגה לעיניים ולנשמה.

וילה בראון ארמו. Vangelis Paterakis,
וילה בראון ארמו/Vangelis Paterakis

מקומות ביקור מומלצים בעיר בחודשי החורף

• ליל כל המשאלות - 24 דצמבר - הפרחת נרות ותאורה לשמיים בכיכר העירייה (קוטציה), שליד כיכר אומוניה.
• Christmas Factory - יריד חג המולד המרכזי בחצר הטכנופוליס בשכונת גאזי.
• מרכז התרבות Stavros Niarchos Foundation Cultural Center מארח ילדים ומשפחות, המוזמנים להנות ממופע מזרקות מים מוזיקלי מרהיב והחלקה על הקרח.
• ביקור בקינוחיה המטריפה Little Kook המשתרעת על סמטה שלמה בשכונת פסירי ומקושטת כרגע לחג המולד. זה כמו לשתות קפה עם סנטה קלאוס.
• עד ה-28 לדצמבר שלושה מופעי רחוב מוזיקליים בכיכר סינטגמה.
• ביקור בממתקיה הגדולה BENAKI שכמוה כמו ביקור במוזיאון המתוקים ולהנות ממתקי החג המסורתיים.
• קפיצה לפארק העתיד של אתונה the Ellinikon מרחק 40 דקות מהעיר. כניסה ללא תשלום לחוויה של התחדשות ועתידנות עירונית.
• ב-31 דצמבר בשעה 22:00 בכיכר סינטגמה מופע לקבלת השנה החדשה. מומלץ לחכות עד חצות לנשיקה הפותחת שנה טובה.

הכותב היה אורח קולקציית מלונות בראון באתונה.

אמנון גופר מומחה לסצנה התרבותית, מוזיקלית וקולינרית של אתונה www.greektrip.co.il

אמנון גופר, בשיתוף מלונות בראון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully