וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין כדורגל לגיוון מיני: 5 מוזיאונים שאסור לפספס בברזיל

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:02

מלבד הקרנבל, חופים מרהיבים וחיי לילה תוססים, במדינה החמישית בגודלה בעולם נמצאים כמה מהמוזיאונים הכי מיוחדים בעולם

מוזיאון אוסקר נימאייר, קוריטיבה, ברזיל. ShutterStock
נקרא על שם האדריכל המפורסם ביותר בברזיל. מוזיאון אוסקר נימאייר/ShutterStock

החופים המרהיבים, התרבות הייחודית, האנשים החביבים, האוכל הייחודי, מזג האוויר המושלם וחיי הלילה התוססים. ישנן לא מעט סיבות לבקר בברזיל, אחת המדינות הכי מתוירות בעולם, שמושכת מדי שנה עשרות מיליוני מבקרים מכל העולם. אלא שמלבד שקט ושלווה, נופים מרהיבים ואטרקציות מהנות, בשטחה של ברזיל, אליה יוצאים בדרך קבע טיולים מאורגנים של חברת פגסוס, נמצאים כמה מהמוזיאונים המיוחדים והחשובים בעולם. מתכננים טיול למדינה הקסומה הזו? ריכזנו 5 מוזיאונים שלא כדאי לכם לפספס.

מוזיאון האומנות של סאו פאולו, ברזיל. ShutterStock
אחד המוזיאונים הכי מפורסמים לא רק בברזיל, אלא בכל דרום אמריקה. מוזיאון האומנות של סאו פאולו/ShutterStock

מוזיאון האומנות של סאו פאולו (Sao Paulo Museum of Art)

אחד המוזיאונים הכי מפורסמים לא רק בברזיל אלא בכל דרום אמריקה, הוא מוזיאון האומנות של סאו פאולו, שנמצא במבנה יוצא דופן. את המבנה שמזכיר קופסה ענקית ניתן לראות ממרחק רב; הוא מוקף בעמודי ענק אדומים ונחשב לאחד המבנים הארכיטקטורים הבולטים ביותר בברזיל.

פגסוס טיולים מאורגנים לברזיל - הקליקו כאן

מוזיאון האומנות של סאו פאולו, שנחשב למוזיאון המודרני הראשון במדינה, מכיל את האוסף החשוב ביותר של אמנות מערבית באמריקה הלטינית, עם למעלה מ-11,000 יצירות אמנות של אמנים מקומיים ובינלאומיים (כולל יצירות של רמברנדט, ואן גוך, מונה, פיקאסו, ולסקז, דאלי ועוד), לרבות ציורים, תצלומים, אביזרי אופנה, פסלים ויצירות ארכיאולוגיה מתקופות שונות.

מוזיאון הכדורגל בברזיל

מוזיאון הכדורגל, סאו פאולו (Museu do Futebol)

כדורגל בברזיל הוא דרך חיים, לא פחות. הברזילאים חיים ונושמים את המשחק מילדות, ולא משנה לאן תגיעו במדינה הענקית הזו, סביר להניח שתיתקלו במגרש כדורגל מאולתר, כדור וילדים מתרוצצים. במוזיאון הכדורגל של ברזיל, שממוקם באצטדיון כדורגל בעיר סאו פאולו, ניתן ללמוד על הקשר המיוחד בין ברזילאים לכדורגל לאורך ההיסטוריה, בצורה מהנה וחווייתית.

במוזיאון יוצא הדופן הזה מייצגים רבים - תמונות היסטוריות, סרטונים מרגשים, הקלטות נוסטלגיות, משחקים אינטראקטיביים לילדים וכמובן מיטב השערים של הכוכבים הברזילאים הכי גדולים - מפלה, דרך רונאלדו ועד לרונאלדיניו וניימאר. ניתן למצוא בו גם חנות מזכרות ובה אוסף חולצות כדורגל מרשים מכל העולם.

מוזיאון המחר, ריו דה ז'ניירו (Museum Of Tomorrow)

מוזיאון המחר בריו הוא מוזיאון מדע מסוג אחר. המבנה המרשים כולל עיצוב בר קיימא, המשלב אנרגיה טבעית ומקורות אור, ומתמקד באקולוגיה, קיימות ועתיד כדור הארץ. מלבד תערוכות מתחלפות וקבועות ומציגים שונים, ברחבת המוזיאון שטחים ירוקים רבים, לרבות גנים מעוצבים, שבילים ואזורי פנאי.

ברוב המקרים, התערוכות השונות המוצגות במוזיאון קשורות לנושאים סביבתיים כמו שינויי אקלים, המהפכה הטכנולוגית ועוד. גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק הכניסה המרשימה אליו. מיד כשתיכנסו למוזיאון, תגיעו לאולם מיוחד הבנוי בצורת אליפסה, בו מקרינים לעוברים ושבים סרט ייחודי, המציג את האבולוציה של האדם ויצירת החיים.

מוזיאון המחר, ריו דה ז'ניירו. ShutterStock
מוזיאון מסוג אחר. מוזיאון המחר/ShutterStock

המוזיאון לגיוון מיני, סאו פאולו (The Museum of Sexual Diversity)

המוזיאון לגיוון מיני של סאו פאולו הוקם ב-2012, בעיקר למטרה עיקרית אחת: לשמר את המורשת החברתית, הפוליטית והתרבותית של קהילת הלהט"ב בברזיל באמצעות מחקרים מעמיקים. המוזיאון הייחודי - הראשון שמוקדש לנושא החשוב בדרום אמריקה - יספק לכם מבט מיוחד לתוך קהילת הלהט"ב בברזיל, משנות ה-60 ועד לימים אלו, מההתחלה הקשה והמדכאת בסימן ממשלות עוינות ומגפת האיידס ועד למצעד הגאווה הראשון שנערך במדינה.

המוזיאון לגיוון מיני נפתח במיקום מסקרן במיוחד - בתחנת רכבת תחתית עמוסה במרכז העיר וניתן למצוא בו מלבד אמנות קווירית, גם מפגשים חברתיים מסוגים שונים. ביקור במוזיאון הייחודי הזה מספק הצצה לחיי קהילת הלהט"ב המקומית ומלמד את הציבור המקומי על זהויות מיניות שונות, באמצעות מיצגים מיוחדים.

מוזיאון אוסקר נימאייר, קוריטיבה (Oscar Niemeyer Museum)

המוזיאון המרהיב הזה שנמצא בעיר קוריטיבה נקרא על שמו של אוסקר נימאייר, האדריכל המפורסם ביותר בברזיל. נימאייר עיצב את המוזיאון בעצמו, והוא מציג בו את הסגנון המודרניסטי-מסחרי הנודע שלו. הוא מזכיר בצורתו עב"ם וניתן למצוא בו סדרה של תערוכות מתחלפות של אמנים ברזילאים ובינלאומיים כאחד, כמו גם תערוכת קבע של מיטב יצירותיו של נימאייר.

המוזיאון מורכב משני מבנים נפרדים: בניין קסטלו ברנקו הישן, ולידו מבנה חדש ומרשים בשטח של כ-3,000 מ"ר המעוצב בצורת עין. במבנה המעניין הזה ניתן למצוא בין היתר, חלל תצוגה עצום מוקף בזכוכית, פסלים מרשימים, ציורים עמוקים ועוד שלל יצירות יפיפיות. את רוב היצירות המשמעותיות ניתן למצוא בתשעת החדרים של הקומה הראשונה, כולל עבודות של פרידה קאלו ואנדי וורהול.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully