וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגנטינה ועד סין: אלו מחלפי התנועה הכי עמוסים ומתסכלים בעולם

24.12.2022 / 23:55

חשבתם שהכבישים בישראל מסורבלים? מה דעתכם על מחלף שמכיל 14 גשרים? או כיכר עם 18 נתיבים? קבלו את הצמתים/מחלפים שלא תרצו להיות בהם עם הרכב שלכם - ואיך כל זה קשור לספגטי?

צומת הספגטי בבירמינגהאם/@drivingtestsuccess

זה לא משנה אם יש לך רישיון נהיגה 50 שנה או חמש דקות, יש לעיתים על הכביש צמתים עמוסים שיכולים להוציא כל נהג מדעתו. אבל אם נמאס לכם מהפקקים הבלתי נגמרים לאחרונה ואתם חושבים שהצמתים בישראל מתסכלים לפעמים, אתם יכולים להודות לאל שאתם חיים פה. כי יש מקומות שבהם המצב הרבה יותר גרוע.

קבלו את רשימת הצמתים הכי מלחיצים ועמוסים בעולם. החל מצרפת ואנגליה ועד ארצות הברית וסין (ולמה כל זה קשור לספגטי אנגלי?)

1. מחלף טום מורלנד, אטלנטה

מחלף טום מורלנד נבנה ב-1987 והוא כל כך מסורבל, שהוא נראה ממש כמו ספגטי במבט אווירי. הוא ממש מבלבל נהגים ולאחרונה הוא נבחר על ידי נהגי המשאיות האמריקנים כמחלף השלישי הכי גרוע בארה"ב. המחלף הזה מכיל לא פחות מ-14 גשרים ומעל 300 אלף כלי רכב עוברים בו בכל יום. בנייתו הושלמה לאחר ארבע שנים של עבודות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

2. מחלף הארי פרגרסון, לוס אנג'לס

מדובר במחלף נוסף בארה"ב שלא הייתם רוצים להיתקע בו עם הרכב שלכם, הפעם בחוף המערבי. ושוב, זו מערכת "ספגטי" של כבישים שעוברים אחד מעל השני. היא נבנתה ב-1993 ונכנסה לשימוש ב-194. הכבישים במחלף הזה מגיעים לגובה של 40 מטרים מעל פני השטח בנקודה הכי גבוהה.

3. צומת הספגטי, בירמינגהאם

אפרופו ספגטי, הגענו לאנגליה וגם שם יש מערכת כבישים מסורבלת מאוד בבירמינהאם. למעשה המחלף הזה היה הראשון שזכה לכינוי מחלף ספגטי - הוא נכנס לשימוש ב-1972 ויש בה לא פחות מ-18 נתיבים שונים. הוא מכיל 4 קילומטרים של כבישי צד ו-559 עמודי בטון שמחזיקים הכול במקום.

4. שער הניצחון, פריז

מבט משער הניצחון בפריז על התנועה בכביש. PHOTOCREO Michal Bednarek, ShutterStock
מבט משער הניצחון בפריז על התנועה בכביש/ShutterStock, PHOTOCREO Michal Bednarek

הגענו לצרפת. שער הניצחון הממוקם בכיכר שארל דה גול הוא אולי אחד האתרים המונומנטליים הידועים ביותר בעיר ובועלם, אבהל מדובר גם בכיכר תנועה ענקית שעוברים בה אלפי נהגים בכל יום שנאלצים לשבור את הראש כדי להבין איך נוהגים שם.

לא פחות מ-12 שדרות חוצות את הכיכר הזו במרכזו והיא מכילה 10 נתיבים שונים שלא מסומנים ואפשר בקלות ללכת שם לאיבוד.

5. הגשר העילי של הואנג'וואן, צ'ונגקינג

אם כבר מחלפי ספגטי וכבישים גבוהים, אז גם בסין יש מערכת מסורבלת של כבישים בצ'ונגקינג - מחוז עירוני בדרום-מערב הרפובליקה העממית של סין. בנייתה החלה ב-2009 ורק ב-2017 הושלמה בניית המחלף הזה, כאשר בנקודה הכי גבוהה הכבישים מתנשאים לגובה של כמעט 37 מטרים מעל פני השטח. יש במערכת הזו 15 "רמפות" שונות באורך כולל של 16 ק"מ שלוקחים את הנהגים לשמונה כיוונים שונים. טירוף.

6. אבנידה 9 דה חוליו, בואנוס איירס

שדרות 9 ביולי בבואנוס איירס. Wirestock Creators, ShutterStock
שדרות 9 ביולי בבואנוס איירס/ShutterStock, Wirestock Creators

היעד האחרון שלא תרצו להיות בו על ההגה נמצא בארגנטינה. מדובר בשדרות 9 ביולי - המחלף הכי גדול בבואנוס איירס, שאורכו 3 ק"מ עם לא פחות משבעה נתיבים עמוסים שכל אחד מוביל לכיוון שונה, מה שהופך אותו כנראה למחלף הכי רחב בעולם.

השדרה ידועה ברחבי העולם בשל רוחבה הרב, כ-150 מטרים. 150 מטרים הוא המרחק בין קואדרה אחת (Block), שממנה בנוי רוב רובו של מרכז העיר - בצורת רשת רחובות. השדרה מורכבת מעד שבעה נתיבים לכל כיוון וצמודים אליה, במקביל, רחוב מכל צד, עם ארבעה נתיבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully