הר פוג'י. ShutterStock
הר פוג'י/ShutterStock

הנופים, האטרקציות, הפסגה: הקסם המיוחד של הר פוג'י

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:02

ההר הפופולרי בעולם והגבוה ביותר ביפן מושך מדי שנה מאות אלפי מטפסים, שמגיעים כדי לחזות בפלא מקרוב. באיזו עונה מומלץ להגיע, מה מזג האוויר ומה עוד כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך? וגם: הקשר המיוחד בין היפנים להר, חמשת האגמים המפורסמים ויער המוזיקה

הר פוג'י, יפן. ShutterStock
3,776 מטר של עוצמה. הר פוג'י/ShutterStock

בשעות הקטנות של הלילה, אחרי עוד יום מתיש ומלא באכזבות מהקרקע החקלאית המשפחתית ששוב נותרה יבשה ולא הניבה יבולים, שמע לפתע ויסו, חקלאי יפני, רעש מחריש אוזניים. אותו רעש עוצמתי היה עד כדי כך חזק, שוויסו היה משוכנע שמדובר ברעידת אדמה. הוא קם בבהלה ממיטתו, תפס את אשתו וילדיו, ונס במהירות הבזק מהצריף שבו הם התגוררו, כשלפתע נגלה לנגד עיניהם מראה יוצא דופן - הר ענק שהגיח לפתע מבטן האדמה, ושינה את חיי ויסו ומשפחתו מקצה לקצה. הקרקע החלה לשגשג, היבולים חזרו לצמוח וכל האזור קיבל חיים חדשים. בעקבות זאת החליט ויסו להעניק להר את השם "פוג'י-יאמה", שמשמעותו ביפנית ההר שלא מת לעולם.

seperator

על פי אגדה יפנית עתיקה, כך החל הקשר המיוחד שבין הר פוג'י - אחד ההרים הכי מתוירים בכל העולם - לעם היפני, עבורו נחשב ההר לאחד הסמלים הכי חשובים בהיסטוריה של המדינה. אלא שעם השנים הפך פוג'י לא רק לאחד המקומות החשובים והאהובים ביפן, אלא בעולם כולו, וכיום הוא נחשב להר עם כמות המטפסים הגדולה ביותר בעולם, עם כ-300 אלף מטפסים מדי שנה.

טיול מאורגן ליפן מידע נוסף באתר פגסוס טיולים מאורגנים

3,776 מטר של עוצמה

פוג'י (Mount Fuji), שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ב-2013, הוא ההר הגבוה ביותר ביפן, המתנשא לגובה של 3,776 מטר. מדובר בהר געש פעיל שהתפרץ לאחרונה בשנת 1707, אשר ניצב על הגבול בין מחוזות יאמאנאשי ושיזואוקה. את הר פוג'י ניתן לראות גם מהבירה טוקיו שנמצאת במרחק 100 ק"מ בלבד והוא למעשה מורכב משלושה הרי געש שונים, שנוצרו לפני כ-100,000 שנים, בעקבות התפרצויות געשיות חוזרות ונשנות, שאחראיות גם ליצירת חמשת האגמים המפורסמים בבסיס ההר (אליהם נגיע בהמשך), מערות רבות, מעיינות חמים ועוד.

למרות שניתן לטפס לפסגת ההר בחודשי הקיץ בלבד (יולי עד ספטמבר), כ-300 אלף מטפסים פוקדים אותו בכל שנה - ובכך הופכים אותו להר עם מספר המטפסים הגבוה ביותר בעולם - יותר מפי שניים מכמות המטפסים על ההר שנמצא במקום השני ברשימה.

קבוצת מטיילים על הר פוג'י, יפן. ShutterStock
העלייה לפסגה העוצמתית מיועדת גם לכאלו שלא טיפסו מעולם והיא אורכת בין 5-10 שעות/ShutterStock

העלייה לפסגה לא נחשבת לקשה ומתבצעת בדרך כלל במהלך טיולים מאורגנים, כמו במקרה של חברת פגסוס שמארגנת טיולים מאורגנים ליפן הכוללים ביקור בהר פוג'י כמובן; העלייה לפסגה העוצמתית מיועדת גם לכאלו שלא טיפסו מעולם והיא אורכת בין 5-10 שעות. את הטיפוס מתחילים בדרך כלל בזריחה, אז מתקבל מראה עוצר נשימה ומלא בעוצמה של ההר, שמחולק לעשר תחנות (התחנה הראשונה נמצאת למרגלות ההר ואילו התחנה העשירית היא הפסגה). כדאי לדעת שמזג האוויר בהר יכול להשתנות בצורה קיצונית לאורך המסלול; הטמפרטורות בפסגה נעות בין 5-8 מעלות וסופות רעמים, גם בקיץ, הן כלל לא דבר נדיר. עם זאת, הביגוד החם והאדרנלין שמלווה את המסע הייחודי, משכיחים את הטמפרטורות הנמוכות יחסית.

פארק השעשועים Fuji-Q Highland ביפן על רקע הר פוג'י. ShutterStock
פארק השעשועים הפופולרי ביותר בכל יפן. Fuji-Q Highland/ShutterStock

בין יער המוזיקה לחמשת האגמים המפורסמים

מלבד טיפוס לפסגת ההר, בסביבת הר פוג'י אינספור מקומות מיוחדים ואטרקציות ופעילויות מהנות, כמו חמשת האגמים המפורסמים, מקדשים ואפילו פארק שעשועים פופולרי.

חמשת האגמים של פוג'י: חמשת האגמים המרהיבים של פוג'י נחשבים לאחד המקומות הכי מתוירים באזור, ובצדק. מדובר ביעד תיירותי פופולרי בכל ימות השנה, זאת בשל האופציות הרבות שבו - כל אחד מחמשת האגמים שונה מהשני וכך גם הנופים שנשקפים מהם. בסביבת האגמים גם לא מעט אטרקציות - מטיולים רגליים, דרך קמפינג, דייג, שייט ואפילו מוזיאונים, שווקים, בתי קפה, חנויות ומקדשים. אחד המוזיאונים היותר מעניינים שנמצאים באזור הוא מוזיאון האמנות איצ'יקו קובוטה, שנמצא בסמוך לאגם המתויר ביותר מבין החמישה - קוואגוצ'יקו (Kawaguchiko). מדובר במוזיאון מיוחד במינו, המציג את שלל יצירותיו המסקרנות של איצ'יקו קובוטה, שנהג בין היתר לייצר קימונו בשיטה עתיקה וייחודית.

פארק השעשועים Fuji-Q Highland: אם האדרנלין מהטיפוס לא הספיק לכם, Fuji-Q Highland יעשה את העבודה. פארק השעשועים הפופולרי ביותר בכל יפן שוכן בבסיס ההר, וניתן למצוא בו כמה מרכבות ההרים הטובות ביותר במדינה, כולל רכבת ההרים התלולה בעולם. בנוסף לרכבות הרים, בפארק גם מתקנים רבים לילדים, כולל "תומס לנד" - מתחם המבוסס על הסדרה הפופולרית תומס הקטר. כמו כן, ברחבי הפארק גם מסעדות רבות, בתי קפה ואפילו בית מלון וספא.

יער המוזיקה

מקדש פוג'יושיה סנגן (Fujiyoshida Sengen Shrine): ברחבי יפן, מקדשים רבים המוקדשים לאלת השינטו, וכזה הוא מקדש פוג'יושיה סנגן שנמצא למרגלות ההר. בדומה למקדשים רבים ביפן, גם הוא בנוי בצורה מרשימה ומחולק לאגפים שונים. ניתן להעביר בו שעות ארוכות ולהתרשם מהעוצמה הרבה ששוכנת במקום.

יער המוזיקה (Kawaguchi-ko Music Forest): יער המוזיקה שנמצא גם הוא בסמוך להר משלב פארק שעשועים קטן עם מוזיאון המוקדש לכלי נגינה מיוחדים. באולם המרכזי שלו מוצגות תיבות נגינה עתיקות, עוגבים מכניים וכלי נגינה אוטומטיים אחרים, בעיקר ממדינות אירופה. בבניין הראשי ניתן למצוא גם אולם קונצרטים המארח אמנים מכל רחבי העולם. הפארק מוקף בגנים בסגנון אירופי, כשברקע ניתן לראות את הר פוג'י המרשים. במקום שבילי הליכה רבים, מדשאות מטופחות, תעלה ואפילו מסעדה, חנויות וגן ורדים.

הר פוג'י, יפן. ShutterStock
"אדם חכם יטפס על הר פוג'י פעם אחת בחייו, טיפש יטפס עליו פעמיים"/ShutterStock

"אדם חכם יטפס על הר פוג'י פעם אחת בחייו, טיפש יטפס עליו פעמיים"

"אדם חכם יטפס על הר פוג'י פעם אחת בחייו, בזמן שרק טיפש יטפס עליו פעמיים", טוענים היפנים, להם קשר מיוחד עם ההר כבר מאות שנים. הר פוג'י נחשב להר קדוש על ידי דת השינטו מאז המאה ה-17, ועלייה לפסגתו נחשבת למעשה קדוש ולנתיב של טיהור עבור הבודהיסטים. בעקבות העובדה שמבחינת שתי הדתות האלו נשים היו טמאות, ובשל החשש שיסיחו את דעתם של גברים במסע הרוחני, החליטו השלטונות המקומיים לאסור עליהן לנסות ולטפס לפסגת ההר, ולכן, עד שנת 1872, טיפוס לפסגת הר פוג'י היה מיועד לגברים בלבד.

האגדה מספרת שהאישה הראשונה שהצליחה להגיע לפסגה הייתה טאטסו טאקאיאמה, שנאלצה לגזור את שיערה ולהתחפש לגבר כדי לעשות זאת. בעקבות זאת, היא הפכה לגיבורה לאומית ולסמל לקידום מעמד האישה, ומאז ועד היום, גם נשים מעפילות לפסגת הר פוג'י בדרך קבע.

במהלך השנים בין העם היפני לבין הר פוג'י נוצר קשר מיוחד. בדת השינטו, למשל, מאמינים שלהר פוג'י סגולות מיוחדות ומאות מקדשים נבנו למרגלות ההר לאורך השנים. מבין מאות המקדשים במקום, מקדש השינטו החשוב ביותר הוא פוג'יסאן הונגו סנגן טאישה (Fujisan Hongū Sengen Taisha), שנבנה עוד בשנת 806 לספירה. המקדש עומד במקומו עד לימים אלו, ומפורסם גם בזכות 500 עצי הדובדבן הפורחים מחדש בכל חודש אפריל.

seperator

לא חסר סיבות לבקר ביפן - מהאטרקציות הפופולריות, דרך האנשים המיוחדים ועד לאוכל המדהים וחיי הלילה הצבעוניים, אבל נראה שהר פוג'י, אחד המקומות החשובים והקדושים במדינה, היה ויישאר סמלה המובהק, וכזה שמשך, מושך וימשיך למשוך עוד שנים ארוכות מיליוני מבקרים סקרנים ליפן.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully