וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים חשפו תגלית מפתיעה: לנחשות יש שני דגדגנים - והן נהנות ורוצות יותר סקס

29.12.2022 / 23:53

קבוצה של מדענים מצאו שישנם לפחות תשעה מינים של נקבות נחש בעולם עם איבר מיני כפול ואם תהיתם, אז הוא גם גורם להן לרצות להזדווג הרבה יותר, וייתכן שהן מפתות את הזכרים למין

נחש עם שני ראשים/J.D. KLEOPFER/WILDLIFE CENTER OF VIRGINIA

זו הייתה שנה גדולה לדגדגן.

בינואר, מדענים גילו שלנקבת הדולפינן יש דגדגן גדול בצורת S שממוקם טוב יותר לצורכי הנאה מאשר הגרסה של המין האנושי. רק בחודש שעבר, חוקרים אחרים הבינו שהם שוב זלזלו באיבר המין הנשי, כאשר המחקר שלהם הראה שיותר יותר מעשרת אלפים קצות עצבים באיבר הארוגני הנשי.

כעת, לראשונה, מדענים חשפו את איבר המין המקביל אצל נקבות נחשים - ותוך כדי הם ניפצו שורה של תפיסות שגויות.

אז האם נקבות הנחש נהנות מסקס יותר מכל ייצור חי אחר? מדענים מאוניברסיטת אדלייד, אוסטרליה, מצאו שלנקבת הנחש יש שני דגדגנים ולא אחד. כן, קראתם נכון. על פי הממצאים שלהם, ישנם לפחות תשעה זנים של נקבות נחש עם שני חלקים של דגדגן שנקראים "hemiclitoris".

במאמר שפורסם ב- Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences נטען שהדגדגן הגדול ביותר, כך מסתבר, שייך לנחשית צפע מקסיקנית ממין "מוקסין מקסיקני" ואילו הקטן ביותר שייך לנחשית חומה שניתן למצוא אותה בעיקר באוסטרליה.

נחשי פיתון השטיחים מזדווגים. Giphy
נחשי פיתון השטיחים מזדווגים/Giphy

מייגן פולוול, ביולוגית רבייה שהובילה את המחקר, הסבירה: "יש הרבה מידע על אברי המין הזכריים של הנחש, אבל לא הרבה על אלו של הנקבות". כבר שנים ידוע שלנחשים יש איבר מין זכרי זוגי, הקרוי המיפניס (hemipenes ברבים, hemipenis ביחיד - התירגום הישיר הוא "חצי פין"). כעת הם גילו שגם לנקבות הנחשים יש שני hemiclitores היוצרים מבנה משולש המשתנה בגודל ובצורה.

לאלו שתהו, שני הדגדגנים נמצאים בחלק התחתון של הזנב של נקבת הנחש. התעלומה סביב הדגדגן הכפול התעצמה כאשר המדענים מצאו מעין כיסים מנותקים בחלק החיצוני של הנחש. "הכיסים האלו מרכיבים שתי רקמות ריקות של נרתיקים. הם נמצאים בחלק האחורי לאורך ה"המיקליטורס" והם מופרדים ממנו".

וכן, הדגדגן הכפול הזה גורם לנקבת הנחש להזדווג יותר: "יש קשר בין הדגדגן הכפול לבין התנהגות של חיזור והזדווגות אצל נקבת הנחש וזה עוזר לנו להבין יותר את הבחירה שלה. הוא גורם לנקבת הנחש להזדווג באופן תדיר יותר וארוך יותר וגם להפריה טובה יותר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הנקבות מפתות את הזכרים למין

תחת המיקרוסקופ, פולוול ועמיתיה גילו שהדגדגנים מורכבים מרקמת זקופה עמוסה בתאי דם וצרורות של עצבים, אך ללא עמוד השדרה של האיברים שיש לזכרים. "המאפיינים ההיסטולוגיים הללו מצביעים על כך שלהמיקליטורים של הנחשית יש משמעות תפקודית בהזדווגות" כתבה פולוול במאמר שפורסם.

נוכחותם של גופי זיקפה עם תאי דם מעידה על כך שהדגדגנים מתמלאים בדם, בעוד שנוכחותם של צרורות עצבים בשפע מעידה על כך שהגירוי שלהם עשוי לספק משוב חושי לנקבות. זהו ממצא חשוב מכיוון שהוא מצביע על כך שהנחשות עשויות להשתמש בגירוי חושי כדי לפתות את בן הזוג, במקום שהזכרים יכפו מין על הנקבות כפי שחשבו המדענים עד כה. אבל פולוול מציינת שהמיקליטורים יכולים גם למלא תפקיד בהמרצת הביוץ או בשליחת אותות לאחסן זרע בחצוצרה, כפי שעושים זוחלים - לפעמים במשך שנים בכל פעם.

יש הרבה שאנחנו עדיין לא יודעים, כי הדגדגנים הכפולים של הנחשות הן תגלית חדשה ודוגמה נוספת להזנחה המדעית של הדגדגן הנשי. "הזנחה זו עיכבה את ההבנה שלנו בביולוגיה של הרבייה ובהתנהגות של נקבות בטבע", סיכמו פולוול ועמיתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully