וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעדים החמים לטיול חורף

בשיתוף פשוט תיירות

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 15:48

החורף אוטוטו כאן במלוא עוצמתו, ואף יותר מכך במדינות אחרות בעולם. זו כמובן לא סיבה להישאר בבית ולוותר על חופשת חורף איכותית, ויש לא מעט מקומות שיארחו אתכם בחום ובאהבה דווקא בחורף, בין אם אתם אוהבים מזג אוויר חורפי ובין אם אתם מחפשים לברוח ממנו

תאילנד. freepik,
תאילנד/freepik

הימים כבר מתקררים, בלילות אנחנו כבר מתכסים עם שמיכת פוך מפנקת, ועוד רגע השמים יתמלאו עננים לאורך כל היום והגשם ייכנס לחיינו לחודשים הקרובים. אלו הם החודשים בהם נתכרבל יחד מול המסך עם מרק חם ביד אחת, ושלט הטלוויזיה ביד השנייה, בזמן שבחוץ יורד מבול. אבל החורף הוא גם הזדמנות מעולה לצאת לחופשה במחיר אטרקטיבי, לשבור את השגרה האפורה (תרתי משמע) בכמה ימים של שלג אירופי או חוף ים אקזוטי בחלקים רחוקים יותר של כדור הארץ. אז בין התוכניות בנטפליקס, כדאי לעצור רגע ולפתוח את הלפטופ כדי למצוא טיסות ליעדים הנחשקים לטיול איכותי של חורף.

חופשת חורף - קווים לדמותה

חופשות הן בדרך כלל שם נרדף לקיץ, ימים חמים, חופים וים. אולם החורף הוא זמן לא פחות טוב לצאת לחופש, מסיבות רבות וטובות: ראשית הרבה פחות עמוס. לא משנה לאן תיסעו, יהיו סביבכם משמעותית פחות אנשים מאשר בימי הקיץ. שנית, המחיר הזול שכבר הזכרנו אותו. משום שהביקוש יורד, איתו יורדים גם המחירים ואתם יכולים ליהנות מחופשה נהדרת בלי לקרוע את הכיס; דבר נוסף הוא האפשרות לראות מקומות ואטרקציות מסוג אחר, שאולי לא הייתם מתעכבים עליהם בקיץ - באין חופי ים, פארקי מים או מסלולי טיול חיצוניים זמינים, אפשר להקדיש יותר זמן למוזיאונים, מוסדות תרבות, מסעדות ואטרקציות שונות במקום סגור ומחומם.

יחד עם זאת, אם אתם מחפשים דווקא לברוח מהחורף, ישנם יעדים שבהם דווקא חודשי החורף בישראל, חודשים נובמבר עד מרץ, הם הזמן המומלץ לבקר בהם. יעד פופולרי מאוד כזה לדוגמה הוא בנגקוק שבתאילנד. החודש הטוב ביותר לבקר בבנגקוק הוא דווקא פברואר, בו חל גם ראש השנה הסיני שכולל חגיגות ברחבי העיר, והמדינה כולה.

אירופה הקרה (וגם החמה)

עוד נחזור למזרח הרחוק, אבל נתחיל ביעדים קרובים יותר ביבשת אירופה, שמציעה בחלקה הצפוני והמערבי חורף אמיתי כהלכתו, ואילו בחלקה הדרומי אפשר ליהנות גם ממזג אוויר נעים יותר. אירופה הקלאסית הפכה את חופשות החורף כמעט למותג. מי שיבקר בערים היפות של מערב אירופה - פראג, לונדון, אמסטרדם, ברלין ועוד - לקראת חג המולד, ימצא לא רק גשם, שלג ועננים אפורים אלא גם ערים מקושטות מוארות ושמחות. חווית חג המולד באירופה היא יוצאת דופן ומהנה כל כך, שהיא ממש בגדר חובה לפחות פעם בחיים. הערים הללו ערוכות לקלוט המוני תיירים גם בחודשי החורף, הן מבחינת התשתיות והן מבחינת האטרקציות, כך שאין ממה לחשוש כלל.

אם תעדיפו שמש חורפית חמימה, בדומה לזו שבישראל, אפשר לבחור מדינות שנמצאות בחלק הדרומי של אירופה, כמו צרפת, ספרד או פורטוגל. בערים הגדולות במדינות אלה אפשר ליהנות מימי שמש נעימים גם בשיא החורף, וחווית החג המולד בהן לא פחות מהנה.

ביג בן לונדון. freepik,
ביג בן לונדון/freepik

חופשות סקי

כבר הזכרנו שלג, אז איך אפשר בלי גולת הכותרת של אירופה בנושא השלג, והיא כמובן חופשות הסקי. אם אתם לא מפחדים מקצת שלג (או הרבה), החלקים ההרריים של אירופה מציעים לכם חופשות סקי מעולות, בהן תוכלו גם להשקיף על נופים עוצרי נשימה וגם לגלוש במדרונות המושלגים ולשפר את כישורי הגלישה שלכם.

חופשות סקי כאלה אפשר למצוא בשפע ברכס הרי הפירינאים, החוצץ בין צרפת לספרד, שגולת הכותרת שלו היא אנדורה הקטנה שמהווה יעד אטרקטיבי לחופשות סקי. כמו כן ניתן למצוא אתרי סקי מרהיבים עם נופים ציוריים גם בהרי האלפים החולשים בעיקר על גרמניה, אוסטריה ושוויץ, ובהם מתקנים ברמה גבוהה מאוד וכן מקומות אירוח מעולים, כדי לנוח בין לבין.

חופשות סקי בדרך כלל כוללות מספר שיעורים, או סשנים, של סקי וביניהם זמן חופשי שמוקדש בעיקר למנוחה. אם מטרת הנסיעה שלכם היא גלישה, מומלץ לחפש "חבילות סקי" שבהן אתם משלמים מחיר פיקס על כל מרכיבי החופשה - הטיסה, אירוח, אוכל, העברות וכמובן הגלישה עצמה והציוד הדרוש.

חצי הכדור הדרומי

אם המטרה שלכם היא לברוח מהחורף ולחפש קיץ, הרי שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לחצות את קו המשווה לכיוון דרום, והנה לכם קיץ של ממש בזמן שבישראל ישנים עם פוך ליד התנור. כאן מדובר על יעדים רחוקים יותר ועל טיול שצריך להיות מתכונן זמן רב יחסית מראש, וגם לזמן ארוך יותר, משום זמן הטיסה הארוך. אם זה לא מרתיע אתכם, מדינות דרום אמריקה הן הלהיט בקטגוריה הזו, ומי שמעז עוד יותר יכול להרחיק עד אוסטרליה, ארץ השמש הנצחית.

מי שמחפש יעדים יותר אקזוטיים, צבעוניים ונדירים, ימצא את מבוקשו באיי סיישל או באיים המלדיביים. חגיגה של שמש, ים, חופים ומזג אוויר טרופי על רקע צבעים מרהיבים של לבן וטורקיז. הכי רחוק מהחורף הישראלי הסגרירי ומהלבן המושלג של אירופה.

המזרח הרחוק

הזכרנו מוקדם יותר את בנגקוק, והיא רק דוגמה למה שאפשר למצוא במזרח הרחוק בחודשי החורף. משום שמדינות המזרח בדרך כלל הן ענקיות ונפרשות על שטחים עצומים, במדינות הקרובות יותר לקו המשווה - כמו הודו ותאילנד - ניתן למצוא אזורי אקלים שונים לגמרי בתוך המדינה עצמה. זה מאפשר לכם לבקר בחלקים שונים שלה לאורך כל השנה, בהתאם למזג האוויר.

בתאילנד העונה החמה היא דווקא בין החודשים נובמבר ופברואר, ובצפון המדינה היא נמשכת עד מאי. לכן החורף הישראלי מתאים מאוד לביקור באיים הקסומים ושטופי השמש של תאילנד.

גם בהודו אפשר לבקר לאורך כל השנה, אולם זה תלוי באיזה חלק של המדינה. חודשי החורף הישראלי, נובמבר עד מרץ, מתאימים לביקור בחלקים הדרומיים של הודו - טאמיל, נאדו, קראלה, וקרנטקה. בזמן שבחודשים אלה הצפון קר ומושלג, בדרום הודו מזג האוויר חמים ונעים, והחום עולה ככל שמתקרבים לחודש מרץ, ולאחריו החום הופך למעיק מאוד.

חודשים אלה מתאימים גם לטיול בחלק המרכזי והקסום של הודו, בעיקר במדינת ראג'סטאן - העיירה פושקר, עיר הבירה ג'ייפור והעיר היפהפייה אודייפור. החודשים נובמבר עד מרץ מהווים את שיא עונת התיירות באזור זה של הודו, טיולים שונים מוצעים לתיירים הפוקדים את האזור והשווקים נפתחים ומתמלאים כל טוב. יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שטיול למדינת ראג'סטאן מומלץ בעיקר למי שזהו לא הביקור הראשון שלו בהודו, אלא למטיילים "מתקדמים" יותר שכבר היו בהודו בעבר ורוצים להרחיב את ההיכרות שלהם עם המדינה היפהפייה הזו.

טיול חורף - כדאי לחשוב עליו עוד בקיץ

אחד הטיפים החשובים בטיול חורף הוא ההיערכות אליו מראש. ליעדים קרובים יחסית, כמו ערי אירופה, אפשר לצאת לחופשה ספונטנית ואף למצוא כרטיסי טיסה ומקומות לינה בזול יחסית, משום הביקוש הנמוך. אבל ליעדים רחוקים במזרח או בחצי הדרומי של הכדור, כדאי להיערך מראש, לתכנן ולשלם מראש כמה שניתן וכך ליהנות גם ממחירים זולים במיוחד וגם מסיכה על לוח השנה שלכם שתוכלו לספור ימים לקראתה.

בשיתוף פשוט תיירות
  • עוד באותו נושא:
  • חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully