וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתונים חורפיים באירופה בדצמבר-פברואר

בשיתוף הפניקס

5.12.2022 / 13:00

מדגדג לכם ברגליים לרוץ במרתון בתקופת החורף? קבלו סקירה של המרתונים השווים שמתקיימים ברחבי אירופה בחודשים הקרובים

ריצת מרתון ברומא, איטליה. ShutterStock
בחרתם מרתון וביטוח נסיעות מתאים? עכשיו נותר רק דבר אחד לעשות: פשוט לרוץ על זה!/ShutterStock

עונות המרתונים הפופולריות מתרחשות בסתיו ובאביב, אבל מי אמר שצריך לחכות עד אז? למקרה שהריצה זורמת לכם בעורקים ובוער בכם לצאת למרתון כבר עכשיו - ריכזנו עבורכם את המרתונים המעניינים והפופולריים שמתקיימים ברחבי אירופה בחודשים הקרובים.

לפני שרצים להירשם: איך בוחרים את המרתון המתאים?

הנה כמה שאלות מפתח, שיאפשרו לכם לבחור את המרתון המתאים:

האם אתם רצים למען הכיף או למען תוצאה? אם הבחירה שלכם היא לרוץ למען הכיף והחוויה תוכלו לבחור מסלול מאתגר, המשובץ בנופים יפים ואפילו בתוואי הררי מעניין. לעומת זאת, אם אתם רצים למען התוצאה, כדאי לחפש מרתון שמתקיים במסלול שטוח ומהיר (כמו למשל מרתון ולנסיה שנערך בתקופת החורף, עליו נרחיב בשורות הבאות).

ואם כבר מדברים על החורף - באיזה עונה תרצו לרוץ את המרתון? חשוב לזכור שמזג האוויר במרתון יהיה לרוב הופכי לזה שליווה אתכם בזמן האימונים, שאורכים מספר חודשים. המשמעות היא שההכנה למרתון בחודשי החורף (נובמבר-פברואר) תתבצע בעצימות גבוהה בחודשי הקיץ והסתיו הישראליים, שהם ללא ספק שונים מחודשי החורף האירופאי. כך או כך, ריצת מרתון בעונת החורף מצריכה היערכות לריצה במזג אוויר חורפי.

מה הסגנון שאתם מחפשים - מרתון שמתחיל ומסתיים באותה הנקודה? מרתון שמשלב נופים אורבניים עם ריצת שטח או ריצה בנוף פתוח? האם המיקוד שלכם הוא בריצה עצמה ופחות בנופים שמסביב למסלול?

שאלות חשובות נוספות הן מהו התקציב שלכם? מה יהיה משך הנסיעה? האם תרוצו לבד או בקבוצה? האם תירשמו למרתון שלם או חצי מרתון? האם תיסעו עם בני המשפחה או לבד?

המענה לשאלות אלו יסייע לכם לבחור במרתון המתאים, ולערוך הכרות עם המסלול לקראת הריצה. הנה כמה מתחרויות המרתון המובילות המתקיימות ברחבי אירופה בעונת החורף.

נובמבר: ליהנות מיופי איטלקי במרתון פירנצה

בסוף נובמבר נערך אחד המרתונים המיוחדים ביותר - מרתון פירנצה המשלב נופים מדהימים, ארכיטקטורה מיוחדת וציוני דרך אייקונים. המרתון יעבור ברחובותיה הצרים של פירנצה, כיכרות הקתדרלה והדלה סיניורה, גבעות האזור וכפרי הסביבה. בזכות ייחודיות המסלול והפופולריות של מרתון פירנצה, בתקופת המרתון העיר תהיה עמוסה במבקרים - על שלל בתי המלון, הברים, בתי הקפה והמסעדות. מתכוונים להגיע ספונטנית? כדאי שתקדימו לסגור לפחות בית מלון. במרתון ישתתפו כ- 10,500 רצים.

דצמבר: מרתון ולנסיה ומרתון פיזה

בחודש האחרון של 2022 תוכלו לבחור בין ריצה במרתון דה ולנסיה שנחשב לאחד הפופולריים ביבשת, לבין מרתון פיזה שאהוב על הרצים האיטלקים.

מרתון ולנסיה נערך ב-4 בדצמבר. שניים מסימני ההיכר שלו הם השוקו החם והצ'ורוס המחולקים לרצים (בחינם) לפני המרוץ. המסלול של המרתון הוא שטוח וברובו פרברי, עם מזג אוויר אידיאלי שאיננו חם מידי או קר מידי, מה שמוביל במקרים רבים לתוצאות טובות ולשבירת שיאים אישיים. יצאתם לדרך? תוכלו להנות לאורך הריצה ממוזיקה חיה ונופים יפים, ולסיים את המסלול במוזיאון של לאס סינסיאס פרינסיפה פליפה. במרתון ולנסיה יכולים לקחת חלק 30,000 רצים.

מרתון פיזה נערך ב- 18 בדצמבר. המרתון מתחיל במרכז פיזה, בכיכר הניסים, ומסתיים ליד מגדל הלמידה. יש בו מקום לכ-1,800 רצים, ואפשר לבחור גם לרוץ חצי מרתון.

ינואר: מרתון ראש השנה בשוויץ, מרתון קבוצות בגרמניה וגם מרתון קרח בסיביר

מרתון Neujahrsmarathon יוצא לדרך בציריך שבשווייץ, עם כניסת השנה האזרחית החדשה. הוא מורכב מ- 4 הקפות באורך 10.55 ק"מ כל אחת, מתחיל ומסתיים באותה נקודה ועובר בשטח כפרי. במקביל אליו מתקיימים גם מרוצי חצי מרתון, רבע מרתון ומרתון שליחים. במרתון יכולים להשתתף כ- 1,000 רצים בלבד.

אוהבים לרוץ בקבוצה? תכירו את המרתון הקבוצתי בלייפציג, גרמניה, שבו רצים בקבוצות של 3. הרכב הרצים יכול לכלול רק גברים, רק נשים או קבוצה מעורבת. יש מגוון סוגי קבוצות, כולל קבוצת מבוגרים שבה נדרש שסכום גילאי הרצים בקבוצה יהיה לפחות 150. המשתתפים במרתון זה רצים במסלול מעגלי, ועליהם לרוץ 10 פעמים את המסלול השטוח שאורכו 4.2 ק"מ. יש בו מקום ל- 100 קבוצות של 3 אנשים.

מרתון הקרח בסיביר הוא למעשה חצי מרתון, וכולל מסלול ייחודי של ריצה בדרך מכוסת שלג. חצי מרתון זה הוא חגיגה תרבותית עשירה שמתקיימת בזמן שהאוכלוסייה המקומית חוגגת את חג המולד הרוסי-אורתודוקסי. אם חלמתם לרוץ בטמפרטורה של 39 מעלות מתחת לאפס, חצי מרתון זה הוא בול בשבילכם (ואם לא התאמנתם לסוג כזה של מרתון, אלוי כדאי לבחור מרתון אחר).

פברואר: המרתון השטוח ביותר באירופה

מרתון סביליה שיתקיים ב- 19 בפברואר 2023 הוא חלק ממסיבה אנדלוסית גדולה יותר: את המרתון מקדימים יומיים של אירועים ססגוניים. תוכלו להנות מיריד רצים יומיים לפני המרתון ומארוחת פסטה מסורתית בצהריים יום לפני המרתון. המסלול מתחיל באצטדיון האולימפי, ממשיך דרך רחובות סביליה, חוצה את נהר הגואדלקוויר האדיר ומסתיים באצטדיון האולימפי ממנו יצא. במרתון יכולים להשתתף 12,000 רצים.

בחרתם מרתון בחו"ל? כך תיערכו אליו בצורה הטובה ביותר

ישנן 3 פעולות שכדאי לקחת בחשבון בעת ההכנה למרתון בחו"ל: הכנה ספורטיבית, הכנה לוגיסטית והכנה ביטוחית.

ברמה הספורטיבית, מרתון הוא פעילות ספורטיבית שמחייבת הכנה מקדימה. זה מרוץ שמצריך מוטיבציה גבוהה, מחויבות עצמית ותקופת אימונים ממושכת. רצוי שלצד כל אלו תהיה לכם סביבה תומכת, שתסייע לכם לעמוד במשימה המאתגרת. אחד היתרונות של מרצון שנערך בחו"ל היא המוטיבציה הגבוהה, שתסייע לכם להתאמן ולהיות מחויבים למטרה.

ברמה הלוגיסטית, מומלץ להכין מראש את כל הציוד לריצה, כולל נעלי ריצה, גרביים טובות ומנדפות, בגדי ריצה, שרוולי ריצה, שעון ספורט, אוזניות, כובע ועליונית.

אחרי שסגרנו את שאר הפינות, הגיע הזמן לעסוק בפינה החשובה מכולן, שתוריד לכם דאגות מהראש: ההיבט הביטוחי. כדי שתוכלו להתמקד בדבר החשוב ביותר, המרתון אליו התכוננתם במשך חודשים ארוכים, חשוב לרכוש בלחיצת כפתור ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין - שיוריד לכם דאגות מהראש. אז מה בעצם ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה - והאם הוא מכסה הוצאות רפואיות גם בעקבות פגיעה או פציעה במהלך הריצה?

איזה ביטוח נסיעות כדאי לרכוש כשרצים מרתון?

ביטוח נסיעות לחו"ל נועד לכסות הוצאות רפואיות במהלך השהות בחו"ל. מכיוון שפעילות ספורטיבית בעצימות גבוהה כמו ריצת מרתון מגדילה את הסיכוי לפציעה או פגיעה, כדי להיות מכוסים יש להוסיף לביטוח הרחבת ספורט תחרותי: הרחבה זו מכסה מגוון תחרות ספורט, כגון אומנויות לחימה, משחקי כדור, שחייה, שיט וכמובן גם תחרויות ריצה.

רכישת ביטוח נסיעות הכולל הרחבת ספורט תחרותי תסייע לכם לקבל ברגע האמת מענה, בין אם תזדקקו לסיוע רפואי במהלך המרתון, לפניו או אחריו. בעת בחירת ביטוח נסיעות לחו"ל מומלץ לבחור ביטוח שכולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום, דוגמת ביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel. באופן הזה תוכלו לדעת שגם אם יהיה צורך בטיפול יקר ומורכב, לא תיאלצו לכסות אותו מהכיס שלכם. זאת בשונה מביטוחי נסיעות אחרים הכוללים תקרת כיסוי, שהחריגה ממנה מצריכה מימון של ההוצאות הרפואיות מהכיס הפרטי.

אחרי שבחרתם את המרתון המתאים, נערכתם כמו שצריך ובחרתם ביטוח נסיעות מתאים, נותר רק דבר אחד לעשות: פשוט לרוץ על זה!

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully