וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 האטרקציות הכי מיוחדות בדרום אמריקה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:02

דרום אמריקה טומנת בחובה אינספור אפשרויות לתיירים מכל סוג. מטראקים בהרים מושלגים, שיט בנהרות, מדבריות מלח ונופים עוצרי נשימה ועד אצטדיוני כדורגל וערים שוקקות. אז מאיפה מתחילים? הנה עשר אטרקציות שאסור לפספס בדרום אמריקה

דרום אמריקה המגוונת והעשירה מציעה שפע של נופים מרהיבים ואפשרויות לכל סגנון טיול, בכל גיל. כאן תוכלו לפגוש בכמה מפלאי תבל החדשים, לבקר באצטדיון הגדול בעולם ולפגוש את הטבע במלוא עוצמתו. אז איך מצליחים לראות הכל? אם אתם רוצים להיות בטוחים שביקרתם בכל אתרי החובה החשובים, המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם, רק לגזור ולשמור!

מפלי האיגואסו שבין ברזיל לארגנטינה. ShutterStock
מפלי האיגואסו שבין ברזיל לארגנטינה/ShutterStock

מפלי האיגואסו, ברזיל (Iguazu falls)

מפלי האיגואסו השוצפים מבטיחים להשאיר אתכם עם לסת שמוטה מהתפעלות. מפלי הענק האלו השוכנים בלב יער גשם עבות ממוקמים במשולש הגבולות שבין המדינות ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי. תוכלו לבחור אם להיכנס לשמורה דרך הצד הארגנטינאי או דרך הצד הברזילאי. עם זאת כדאי לקחת בחשבון שהצד הברזילאי נחשב למרשים ויפה יותר. האתר כולל מאות מפלים לצד צמחיה טרופית מרהיבה ושלל חיות אקזוטיות. ניתן לצאת לשיט קצר תחת המפלים שירטיבו אתכם כהוגן אך יאפשרו לכם גישה מלאה לכל היופי הזה.

טיול מאורגן לדרום אמריקה עם פגסוס

קילוטואה אקוודור, (Quilotoa Lake)

אם אתם חובבי טבע בתולי, אל תפספסו את קילוטואה, לגונה עוצרת נשימה הנמצאת בתוך בלוע כבוי של הר געש. ניתן לצאת לסיור מאורגן בכדי ליהנות מתצפית אל הלגונה או לצאת לסיור עצמאי.

הסלאר, בוליביה (Salar de uyuni)

סלאר דה אויוני, מדבר המלח, ממוקם בדרום מערבה של בוליביה. הוא משתרע על פני שטח של כ-12,000 ק"מ ונחשב למדבר המלח הגדול ביותר בעולם. פני השטח שלו מכוסים שכבה עבה של מלח (למעלה מ-60 מיליארד טון של מלח ליתר דיוק) שיוצרים משטח חלק ולבן. הדרך לצפות בפלא הזה מתאפשרת על ידי יציאה לנסיעה בג'יפ עם מדריך מקומי. במהלך המסע תוכלו לבקר באטרקציות נוספות הממוקמות בסמוך, מבריכות גייזר לוהטות ועד לגונות המאכלסות אלפי פלמינגואים.

הקרחון המתנפץ, ארגנטינה (Perito Moreno glacier)

פריטו מורנו או בשמו קרחון המתנפץ, ממוקם בתוך שמורת הטבע לוס גלאסיירס, בסמוך לעיירה הציורית אל קלאפטה בדרום ארגנטינה. מדובר באחת מתחנות החובה לכל מי שמבקר בתת היבשת ולא בכדי. הצפייה בקרחוני הענק הכחולים תשאיר אתכם המומים ונרגשים מול הטבע שבא לידי ביטוי במלוא יופיו ועוצמתו. קרחון הענק זכה לשמו בגלל ההתנפצויות התכופות שלו שיוצרות רעש שנשמע למרחקים ומחזה מרשים שקשה להעביר במילים. בכדי ליהנות מחוויה מלאה מומלץ לצאת לשיט קצר שייקח אתכם הכי קרוב שניתן לקרחונים. בנוסף תוכלו לחזות בפלא ממרפסות רבות הממוקמות בשמורת הטבע.

איצטדיון המרקאנה, ברזיל (Maracana stadium)

בלב ריו דה ז'ניירו שוכן האיצטדיון המיתולוגי שנחשב גם לגדול בעולם. העם הברזילאי נחשב לאומת הכדורגל כך שלא במקרה האיצטדיון הזה שוכן דווקא כאן. הוא הוקם בשנת 1950 ומאז ועד היום אירח אלפי משחקים חשובים בהם לקחו חלק הקבוצות הגדולות בעולם, לצד המשחקים האולימפיים. זו ההזדמנות שלכם לצפות בחגיגת כדורגל כמו שיש רק בדרום אמריקה ובנוסף לצאת לסיור מאחורי הקלעים של הספורט האהוב, החל מהצצה אל תאי ההלבשה ועד ביקור באזורי החימום של השחקנים.

שמורת טורס דל פיינה, צ'ילה (Torres del paine)

צלילה מרהיבה לעומקה של פטגוניה, אשר מציגה את הפנים הרבות של הטבע. הנוף המהפנט בפארק הלאומי אשר משתרע על פני יותר מ2,000 ק"מ משלב צוקי גרניט, אגמים, קרחונים וטבע פראי מכל פינה.

מאצ'ו פיצ'ו, פרו. ShutterStock
מאצ'ו פיצ'ו, פרו/ShutterStock

אי הפסחא, צ'ילה (Easter island)

ההזדמנות שלכם לצאת למסע אל תוך מסתורין מרתק באי מבודד, הנמצא במרחק 5 שעות טיסה מבירת צ'ילה. האי מאכלס פסלי ענק גבוהים מעשה אדם, אשר מהווים תעלומה של ממש. עד היום לא ידוע מה הסיפור שמאחוריהם, כיצד נבנו ואיך הגיעו למיקומם הנוכחי.

איי גלגפגוס, אקוודור (Galapagos islands)

ארכיפלג המורכב מ-19 איים בגדלים שונים, כל אחד מהם מתאפיין בנוף ואופי מעט שונה. כאן תוכלו לצפות בשלל חיות אקזוטיות בסביבתן הטבעית, לחזות בטבע מרהיב ובנופים יפיפיים. הדרך המקובלת לסייר בין האיים השונים בארכיפלג היא על ידי שיט בספינה שייקח אתכם להפלגה בלתי נשכחת, כולל הסברים ממדריכים מקומיים.

קורקובדו, ברזיל (Corcovado)

הקורקובדו הממוקם בלב ריו דה ז'ניירו, יאפשר לכם לצפות בעיר ממעוף הציפור. זהו הר בגובה כ-700 מטרים שבפסגתו ניצב פסל ענק בדמותו של ישו. האתר נחשב לאחד מפלאי תבל החדשים ומהווה נקודת תצפית מרהיבה על העיר כולה. ניתן לעלות למעלה באמצעות נסיעה במונית או בקרוניות רכבת מיוחדות.

מאצ'ו פיצ'ו, פרו (Machu picchu)

האתר הזה ייקח אתכם למסע מסתורי אל שבט האינקה. העיר העתיקה נמצאת בהרי האנדים, היא נבנתה במאה ה-15 וכיום היא מוכרת כאחד משבעת פלאי תבל החדשים. המבנים עשויים אבן מאסיבית ומשלבים טרסות, אתרי פולחן ומקדשים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully