וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייג לכד דג זהב עצום במשקל 30 קילוגרמים: "זה היה מזל צרוף"

22.11.2022 / 23:52

דייג בריטי הפך למושא קנאתם של דייגים ברחבי העולם לאחר שהפיץ תמונה שלו אוחז בדג זהב מפלצתי במשקל 30 קילוגרמים - כנראה הגדול בעולם

דגי הנהר באוסטרליה נמצאים בסכנת הכחדה בגלל דג זהב עצום/Freshwater Fish Group & Fish Health Unit

אנדי האקט, דייג בריטי בן 42, תפס בחכתו דג זהב עצום במשקל 30 קילוגרמים אותו הדייגים המקומיים מכירים ומכנים "הגזר". רבים ניסו ללכוד את הגד (שהוא למעשה נקבת קרפיון) בשנים האחרונות אך משקלה העצום, חמקמקותה ונטייתה להסתתר הפכו את משימתם לבלתי אפשרית.

האקט יצא לדייג באגמי "מים כחולים" בשמפאן, צרפת, אזור מוביל לדיג קרפיונים במדינה. אזור הדייג כה פופולרי שאנשים משריינים מקום לדייג שם זמן רב מראש. "תמיד ידעתי ש'הגזר' נמצא שם, אבל אף פעם לא חשבתי שאתפוס אותה", אמר האקט, מנהל חברה מווסטרשייר.

על אף שהוא לא באמת דג זהב, היצור בצבע כתום-פנטה הוא למעשה מין היברידי של קרפיון ראי וקרפיון קוי כתום, דגי נוי הנפוצים בבריכות. הדגה הספציפית הזו, שעל פי הדיווחים בת 20, הוכנסה לאגמים לפני 15 שנה ע"י מנהל ודובר Blue Water Lakes, ג'ייסון קאולר הבריטי. הוא אמר ל-USA Today: "מין הדג הזה הועבר לאגמים כאתגר שונה לתפיסה עבור הדייגים. היא לא התושבת הגדולה ביותר באגם, אבל ללא ספק הבולטת ביותר. מאז היא גדלה וגדלה, אבל היא לא נחשפת לעתים קרובות. היא מאוד חמקמקה".

אכן, "הגזר" חמקה מידי הדייגים עד מוקדם יותר החודש כשנלכדה בידי האקט. "'ידעתי שזה דג גדול כשהוא תפס את הפיתיון שלי וזז איתו מצד לצד, מעלה ומטה", נזכר הדייג. "אז היא עלתה לפני השטח במרחק של 30 או 40 מטרים וראיתי שהיא כתומה. 'זה היה מדהים לתפוס אוה, אבל זה גם היה מזל צרוף", הוסיף האקט שבילה 25 דקות בניסיון למשוך אליו את הדגה המפלצתית.

משקלה של הדגה 30 קילוגרמים - שאלה 15 קילוגרמים יותר ממה שעד לא מזמן נחשב לדג הזהב הגדול בעולם, אשר נתפס על ידי תושב מינסוטה, ג'ייסון פוגייט, ב-2019. הוא גם יותר מכפול בגודלו מקרפיון קוי כתום בהיר במשקל 13.5 קילוגרמים שנתפס על ידי רפאל ביאגיני האיטלקי בדרום צרפת ב-2010.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לאחר שדג את האוצר שלו, האקט הצטלם כשהוא אוחז בה בקושי בידיו - ושחרר אותה חזרה אל המים. לאחר מכן, הבריטי חגג את ההישג שלו בכוס תה חגיגית. "ברכות לאנדי על לכידה נהדרת", אמר קאולר, שדיווח כי "הגזר" חיה ונמצאת במצב בריאותי מצויין.

דייגים רבים חולמים לשים את ידם על הקרפיון, פחות בגלל גודלו ויותר בגלל צבעו, מאחר שרוב הקרפיונים הענקיים חיוורים או חומים. האזור מתגאה באוכלוסייה ניכרת של קרפיונים במשקל 20 קילוגרמים ויותר. מלבד ההישג של האקט, דייגים תפסו קרפיונים במשקלים מפתיעים לא פחות בעבר כמו אחד שמשקלו 42 קילוגרמים ואחר במשקל 39 קילוגרמים. במקרה מפתיע נוסף שאירע ב-2019, דייג מקנטקי דג דג קוי במשקל 9 קילוגרמים תוך שימוש בביסקוויט בודד כפיתיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully