וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית שודדי עתיקות נתפסה "על חם" בתוך מערה ליד רהט

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 9:18

נראה שהשודדים חיפשו בבאר אוצר, וזאת - בעקבות אגדה בדואית דרומית. אחד החשודים הוא "שודד עתיקות חוזר", שנשפט בעבר למאסר על תנאי

שודדי עתיקות נתפסו בחורבת מארבים ליד רהט/צילום: אמיל אלג'ם, רשות העתיקות

מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות תפסו שלשום (שלישי) "על חם" חוליה של שלושה שודדי עתיקות, בעת שחפרה בבאר עות'מאנית ליד בית הקברות של רהט, וזאת -תוך הרס שכבות קדומות. על פי החשד, חברי החוליה חיפשו אחר אוצר חבוי, אשר - על פי אגדה המסתובבת בדרום - נקבר בבאר, המצויה בתוך מערה.

אתר העתיקות חורבת מארבים, שבו עתיקות מהתקופות הרומית, הביזנטית, המוסלמית הקדומה והעותמאנית, נתון תחת מעקב של רשות העתיקות.

לפני יומיים, בשעות הערב המוקדמות, זוהו מספר חשודים כשהם מגיעים לאתר, ונכנסים אל תוך המערה שבה באר המים החצובה, השוכנת בצד הדרומי של החורבה. מפקחי היחידה למניעת שוד מיהרו למקום. הם התגנבו לכיוון החשודים תוך שהם חומקים מתצפיתנים של החוליה, והגיעו לפתח המערה. שם, ראו את החשודים חופרים באתר העתיקות המוכרז, ותפסו אותם.

שברי חרסים עתיקים שהתגלו במערה ליד רהט. אמיל אלג'ם, רשות העתיקות
שברי ממצאים קדומים שהתגלו במערה ליד רהט/רשות העתיקות, אמיל אלג'ם
חורבת מארבים. אמיל אלג'ם, רשות העתיקות
חורבת מארבים. צילום אוירי/רשות העתיקות, אמיל אלג'ם

עלייה בשוד עתיקות בשטח

החשודים, בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בשטח ונלקחו - בסיוע שוטרי מג"ב וסיירי הבטחון של המועצה רהט לחקירה בתחנת המשטרה של העיר הבדואית, שם נחקרו במהלך הלילה. יש לציין, שאחד החשודים כבר נתפס והורשע בעבירה זהה בשנת 2020, ועומד נגדו עונש מותנה של חצי שנת מאסר ו-30,000 שקלים קנס.

"עם סיום הקיץ והחום שאיתו, אנחנו רואים עלייה בתופעת שוד העתיקות בשטח", אומר מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו. "מפקחי רשות העתיקות נאבקים מדי יום ולילה בתופעת שוד העתיקות. שודדי העתיקות תולשים את הממצאים הקדומים מסיפורם ההסטורי בעבור בצע כסף ובכך, פוגעים במורשת של כולנו".

חוליית שודדי עתיקות נתפסה בתוך מערה ליד רהט. היחידה למניעת שוד, רשות העתיקות
תפיסת השודדים הלילית/רשות העתיקות, היחידה למניעת שוד
פקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות מוציא מהבאר מקוש חפירה שהשאירו השודדים. אמיל אלג'ם, רשות העתיקות
פקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות מוציא מהבאר מקוש חפירה שהשאירו השודדים/רשות העתיקות, אמיל אלג'ם
שברי חרסים עתיקים שהתגלו במערה ליד רהט. אמיל אלג'ם, רשות העתיקות
שברי חרסים עתיקים שהתגלו במערה/רשות העתיקות, אמיל אלג'ם

לדברי אמיר גנור, מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, "חשוב שהציבור ידע שלשמועה על הימצאות אוצר בדרום אין כל בסיס ארכיאולוגי או היסטורי. אוצר כמובן שלא נמצא עד כה, אך לאתרים הארכיאולוגיים נגרם נזק בלתי הפיך". מרשות העתיקות נמסר שפגיעה באתר עתיקות הינה עבירה פלילית חמורה, שהעונש הקבוע בחוק בגינה הוא עד חמש שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully